ラリードイツ DAY 2

戦車まつり!

KIMI, DAY 2. RED BULL ON STAGE IN GERMANY…
ドイツ語の”Panzerplatte”は、文字通り”装甲板”を意味する。本日2回使用されたこの壮大な48kmのステージは、ドイツ軍が戦車をテストした場所だったので、この名前は十分に適切である。Panzer Tank(戦車)はめちゃくちゃな機械ではなく、8800台以上が生産された。それらの多くはBaumholder軍のコンプレックス(総合ビルまたはコンビナート)でテストされた。この場所が、ラリードイツの2日目の舞台である。
興味深いことに、Panzer Tankには、キミ・ライコネンのC4 WRカート同じ馬力があった。およそ300bhpである。しかし、わずかに重量の差がある。キミのクルマは1230kgであるのに対し、Panzer Tankは25,000kg以上もあった。これで、パフォーマンスのギャップを言いかえることができる。Panzerplatteステージで、キミのラリーカーはほぼ200km/hに達した。Panzer Tankの最高速度は39km/hであり、それに達するのに30秒はかかるが、対照的に、キミの兵器はほんの何秒かでトップスピードに達する。Panzer Tankの唯一の利点は非常に大きな銃であるが、大型兵器なしでも、キミはBaumholderで本当のblast(爆発)をした。
2007年のF1チャンピオンは再び、一日を通じて大きなミスを犯さなかった。従って、彼のわずか2回目のWRCアスファルトラリーにおいて、明日のラリードイツ最終日を6番手からスタートすることになる。今日のアクションは今までのラリーの中で多分最も難しいものだっただろうが、アイスマンは一日の大部分でトップ8のタイムを記録し、最後のPanzerplatteのランで6番手タイムを刻むなど、素晴らしい進歩を続けた。

キミ・ライコネン: 今日はすごくよかったよ。このイベントから最大量の経験を得られるように、僕達は学習することだけに集中して、大きなミスをしなかった。これが、僕が本当に必要としていることだ。午前中は、アンチロールバーのトラブルを抱えていたのもあってクルマはソフトすぎた。でも午後はすごくいい感じになって、リスクを冒さなくてもスピードを上げることができた。これは重要なことだ。今日はとてもたくさん学習できたと感じているから、嬉しいよ。明日もこんな風に続けることができて、何ポイントか獲得できたら、このラリーでの目標を達成できたことになる。たぶん明日は(今日よりも)ちょっと簡単になるだろうけど、また、今日走ったようなステージとは似ていない。毎日新しいものをみつけていく。だけどそれが、僕達がここにいる理由だ。

熟練したストラテジストであるコドライバーのカイ・リンドストロームは、6番手のポジションを維持するという目標をたてた。すぐ後ろの選手が20秒未満につけているので、これは決して簡単な仕事ではない。しかし、”Kajto(エストニア:凧)” – 友人の多くにはそう知られている -は、彼らが成し遂げられると考えている。

カイ・リンドストローム: 例え何が起ころうとも、私達にとって素晴らしいチャレンジになりそうだ。しかし私達のプライオリティは、特にここまでこのように素晴らしいランを行ってきた今では、ラリーをフィニッシュすることだ。今日のペースノートはほとんど完璧だった。常に進歩を感じることができていると、それは非常に励みになる。私達は二人とも、明日へ向けて非常に自信を感じている。今はスピードと一貫性が感じられており、ステージタイムにもそれが表れているよ。

CITROËN JUNIORS AT ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 2
キミ・ライコネンは、最終日のDAY3を残して全体の6番手を目指して前進している。ラリードイツの2日目は、最初のクルーがTrierのパルクフェルメを出発した6:30に始まった。シトロエンジュニアチームのドライバー達はある目標を持っていた:全体の順位を上げるためにアタックすること。
St. Wendeler Land(ES8)で、キミ・ライコネンはオーバーホールをしたため、マシュー・ウィルソンは7番手に上がった(?)。しかしこの後のステージで道を誤ったことで、彼のいい仕事の意味がなくなってしまった。
「SS9で、ブレーキが少し遅すぎたために、真っ直ぐ行ってしまった。終わりまであと少しのところでは、リアのアンチロールバーに問題を抱えていた。Panzerplatteの前にリモートサービスがあるだけだったから、このトラブルを抱えたまま長いステージをドライブしなければならなかった。僕はどんなリスクもとらなかったけど、タイムもあまり失わなかった」
朝からの経験のお陰で、キミ・ライコネンは2回目のループにおいてトップタイムに接近することができた。そして、フロントランナー達との差をほとんど半分にした。
「僕達の一日にはとても満足しているよ。昨日よりもペースを(トップに)近づけることができた。何人か他のドライバーがリタイアして、僕達は今6番手だ。だから、僕達の狙いは、終わりまでこのポジションにくらいついていくことだ」

187.58kmで、今年最も長い一日になったそうですー。

KIMI, DAY 2. RED BULL ON STAGE IN GERMANY…
The word ‘Panzerplatte’ in German literally means ‘armour plating’, which is appropriate enough as this epic 48-kilometre stage used twice today was where the German army used to test their tanks.
A Panzer Tank was not a machine to be messed with. More than 8,800 of them were produced: many of them put through their paces in the Baumholder military complex, which hosted day two of the Rallye Deutschland. Interestingly, the Panzer Tank had more or less identical horsepower to Kimi Raikkonen’s Citroen C4 World Rally Car: around 300bhp. However, there is a slight weight difference: Kimi’s car weighs just over 1230 kilograms whereas the Panzer Tank weighs just over 25,000 kilograms.
This translates into something of a performance gap. On the Panzerplatte stage, Kimi’s rally car reached speeds in the region of 200 kph. The Panzer Tank peaked at 39 kph. It also took half a minute to get there, as opposed to the handful of seconds that power Kimi’s weapon to its top speed.
The only real advantage that the Panzer Tank has is a very large gun, but even without heavy weaponry Kimi had a real blast in Baumholder.
The 2007 Formula One World Champion once more steered clear of major mistakes all day and so he enters the closing stages of the Rallye Deutschland tomorrow in sixth overall, on only his second-ever asphalt World Championship rally. Today’s action was probably the hardest of the entire rally, but ‘The Iceman’ still set times that were mostly in the top eight all day, continuing his great progress with a sixth-fastest time on the final run through Panzerplatte.

“It’s been really good today: we’ve just concentrated on learning and made no big mistakes so that we can take the maximum amount of experience away from this event,” said Kimi, backed by Red Bull on this year’s World Rally Championship. “That’s what I need most really. In the morning the car was too soft, also because we had a problem with the anti-roll bar, but in the afternoon it felt really good and we were able to increase our speed without taking any extra risks, which was the important thing. I felt that we really learned a lot today, so I’m pleased. If we can continue like this tomorrow and score some points, then we will have achieved our objectives on this rally. Maybe tomorrow the roads will be a little easier, but once more they will be nothing like the stages we had today. Each day we are finding out something new, but this is why we are here.”

Co-driver Kaj Lindstrom is a master strategist, and he has set the objective of maintaining sixth place tomorrow. It’s by no means an easy task, as the next man is less than 20 seconds down the road. But ‘Kajto’ – as he is known to his many friends – thinks that they can do it.

“It’s going to be a nice challenge for us, whatever happens,” he said. “But our priority is obviously for us to finish the rally; especially now that we have had such a good run so far. The pace notes today have been more or less perfect: you can feel the improvement all the time and that’s very encouraging. We’re both feeling quite confident heading into tomorrow: the speed and consistency is really coming now, and you can see that in the stage times.”

CITROËN JUNIORS AT ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 2
Kimi Räikkönen is also making progress in the overall classification by claiming sixth place ahead of the third and final day.
The long second day of the Rallye Deutschland got underway at 0630 when the first crews made their way out of parc fermé in Trier. Both the Citroën Junior Team drivers had one firm objective in mind: to attack in order to make up places in the overall classification.

In St. Wendeler Land (ES8), Kimi Räikkönen overhauled Matthew Wilson to climb up to seventh. But a straight-on in the following stage meant that his good work was undone. “In SS9 I just braked a bit too late and went straight on,” recounted the Finn. “A few kilometres from the end we had a problem with the rear anti-roll bar. As we only had a remote service before Panzerplatte, we had to drive the long stage with the problem. I didn’t take any risks, but we didn’t lose much time either.”

Thanks to his experience from the morning, Kimi Räikkönen was able to get closer to the top times in the second loop, practically halving his time difference to the frontrunners. “I’m quite pleased with our day,” he said. “We were much closer to the pace than we were yesterday.

With some other drivers having retired, we are now sixth. So our aim is to hang onto this position until the end.” Team manager Benoit Nogier concluded: “Sébastien Ogier has had exactly the sort of day that we could have hoped from him. He steadily gained ground on Jari-Matti, who was still setting good times.

We worked hard during the midday service halt to help Sébastien, by refining the car set-up to suit him more. In the afternoon he made full use of this to establish himself in third behind the two factory Citroëns, which are really on top of their game here. Kimi Räikkönen had very much the same approach in his battle with Matthew Wilson. He came off best to claim sixth place this evening.

This is an excellent position for him to be in on his first visit to Germany. This was the longest day of rallying of the year, thanks to a gruelling 187.58 competitive kilometres, and our C4s and their drivers faced up to the challenge well.”

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