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ラリードイツ DAY 3

キミさんが最終SSSで最速を出したため(上位陣はマターリだったと思われる)、上から下までドイツでカンパーイ!!な内容であります。「Prost!」のギャグわろた ↓

RED BULL ON STAGE – WITH KIMI AS A WINNER…
ラリードイツのタフな3日間を終えて、クルーは全員落ち着き、リラックスして、ビールを楽しむことができる。ドイツはそれをするために適切な場所だ:ドイツ人より多くのビールを飲むのは、チェコ人とアイルランド人だけである。去年、たとえばフィンランド人は85Lを飲んだのに対し、平均的ドイツ人は115.8Lのビールを飲んだ。リストの最下位はインドで、住民が1年間に平均して飲むビールの量はたったの0.6Lである。世界での1人当たりの平均アルコール消費量を見るならば、1つの明確な勝者がいる。それは、驚くべきことに、ルクセンブルクである。この小さな州はTrierから30分ほどのところに都合よく位置しているので、今夜の素晴らしいパーティを皆が期待している。
ラリーの最終ステージで初めてのステージファステストタイムを出したキミ・ライコネンには、明るい振る舞いへの他の理由がたくさんある。Trier city centreの何千人ものファンの前でキミは、Circus Maximus SSSを他の誰よりも速くすっ飛ばした(blasted)。二輪の戦車がかつて競争したローマ時代の影を残す場所で、キミは、彼が未だにサーキットのキングであることを示した。それだけでなく彼は、WRCでのわずか2回目のアスファルトラリーにおいて、4秒未満で6位を逃したものの、6ポイント獲得の7位へ向けて、堅実なランを楽しんだ。
ドイツは、典型的なアスファルトイベントではない。イベントは非常に異なっている3日間から成り、狭くて曲がりくねったブドウ園の道から、元々は戦車のテストのために設計されたでこぼこのコンクリートのトラックまで、広きにわたる。異なるタイプの路面の全てについて知識を強化するチャンスを得るよりもむしろ、アイスマンは1つの新しい状況から常にプッシュされていた。他のドライバー達と比べて経験が劇的に不足していることと戦わなければならないにもかかわらず、いつも通り彼は、よく知られているその冷静さで対処した。例えば、今回もラリードイツで優勝したセバスチャン・ロウブは、キミがWRCイベントでC4 WRカーをドライブしたのと同じ回数(8回)優勝している!

「(それで)経験が重要だってことがわかるだろう。でも、僕達にとっての今年の目標は、ラリードライバーであるための基本的な知識を確立すること。F1からアスファルトラリーへ行くのは簡単だと考える人がいるかもしれないけど、全然違うんだ。レーストラックみたいなSSSは別としてね!路面は常に変化している、これはペースノートと、全部違うコーナーと一緒で、慣れるのが最も難しいもののうちの一つだ。だけど全体的には、すごくポジティヴな経験だった。(最終)ステージでトップを獲れて嬉しかった」

キミは順調にラリーを進めたというわけではない。今朝にはオーバーシュートがひとつあり、彼の要求に対してセットアップは完全ではなかった。しかし、2007年のF1チャンピオンは、大きなミスをせずに、将来へ向けて重要であるいくつかの大切なレッスンを学習したので、ラリードイツを終えて彼の仕事に満足しているだろう。
去年キミがラリーデビューしてから彼の隣にいるコドライバーのカイ・リンドストロームは、二人が一貫してタイムを改善していけた進歩に非常に喜んでいる。

「私達は正しい道の上にいる。あらゆるラリーでよくなってきているが、私達は学習曲線を急上昇しているところだ。ここで作ったペースノートは非常によいものだった。小さなミスをして、可能であった6位のポジションを犠牲にしてしまったのは残念だが、しかしこれは経験に由来する仕方のないことだ。私達にとってここは初めてだったが、明らかにハッピーであり、ステージで勝ったことも讃えることができる」

そういうわけで、クルーは自分達で勝ちえたビールを飲むことができる。ドイツ語で「Prost!」(…フランス人のレーシングドライバーではない)

CITROËN JUNIOR TEAM, ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 3
完全にコントロールされたラリードイツの終わりに、シトロエンジュニアチームはアスファルトのWRCイベントにおいて初めて表彰台を獲得した。
キミ・ライコネンとカイ・リンドストロームは7位でフィニッシュし、WRCで初めてのステージファステストを記録した!
ラリーの3日目で最終日となるこの日は、85.69kmがメニューとなった。06:15にスタートし、Trierでは若干の小雨が降っていたが、コースは朝のうちはドライのままだった。
キミ・ライコネンとカイ・リンドストロームは、最終日を少しソフトすぎるセットアップでスタートした。
「2つのジャンクションを行き過ぎてしまって、すごくタイムをロスしてしまった」
クルーは最後までハードにプッシュし続け、最終ステージのCircus Maximus Trier(SS19)においてファステストステージタイムを記録した。
「ポジションを失うことになった朝のミスについて、すごくがっかりしている。でも、土曜日と日曜日のステージを楽しんだよ。僕達は経験を重ね続けている、これはとても大事なことだ」

RED BULL ON STAGE – WITH KIMI AS A WINNER…
After three tough days of the Rallye Deutschland, all the crews can sit back, relax, and enjoy a beer. Germany is the right place to do it: only the Czechs and the Irish drink more beer than the Germans.

Last year, the average German drank 115.8 litres of beer while the Finns, for example, could only manage 85 litres each. At the bottom of the list is India, whose inhabitants on average drink just 0.6 litres of beer over the course of one year.

If you look at average alcohol consumption, per head, all over the world though there is one clear winner – and that, surprisingly, is Luxembourg. Conveniently, the tiny state is located less than half an hour away from Trier, the home of the Rallye Deutschland, so everybody is assured of a good party tonight.

Kimi Raikkonen has plenty of other reasons to be cheerful, after claiming his first ever fastest stage time on the final stage of the rally. Kimi blasted through the ‘Circus Maximus’ superspecial stage faster than anyone else, in front of thousands of fans in Trier city centre. In the shadow of Roman remains where chariots once raced, Kimi showed that he is still king of the circuits.

Not only that but he enjoyed a solid run to seventh place and six points on only his second-ever WRC asphalt rally, having missed out on sixth by less than four seconds. Germany was no typical asphalt event either: the event contains three very different days, ranging from narrow and twisty vineyard roads to rough concrete tracks that were originally designed for testing tanks. Rather than getting a chance to consolidate his knowledge of all the different surfaces, “the Iceman” was constantly thrust from one new situation into the next. As usual though, he absorbed it with the coolness he has become famous for – despite having to contend with a dramatic lack of experience compared to all the other drivers.

For example, Sebastien Loeb has now won the Rallye Deutschland exactly the same number of times (eight) that Kimi has driven a Citroen C4 World Rally Car on a WRC event!

“It goes to show that experience is important,” says Kimi. “But that’s the objective for us this year: we want to build up the basic knowledge of how to be a rally driver. Some people might think it’s easy to go from Formula One to an asphalt rally, but it’s completely different: apart from maybe the superspecial stage, which is more like a racing track! The surfaces are changing all the time and that’s one of the most difficult things to get used to, along with the pace notes and all the different corners. But generally it’s been another very positive experience, and it was nice to win a stage as well.”

Kimi’s path wasn’t entirely smooth: he had an overshoot this morning and found that the set-up wasn’t perfect for his requirements. But the 2007 Formula One World Champion can be very pleased with his work at the end of the Rallye Deutschland as he avoided major mistakes and learnt several important lessons that will be crucial for the future.

Co-driver Kaj Lindstrom, who has been alongside Kimi since he made his rally debut last year, was also pleased by the progress that the duo made by improving their times consistently. “We are on the right road: with every rally we get better but we are climbing a very steep learning curve,” he pointed out. “The pace notes we made here were really good: unfortunately we had a couple of small mistakes that cost us what would have been a comfortable sixth place, but it’s just one of those things that comes with experience. For our first time here, we can definitely be happy – and we can also celebrate winning a stage.”

So now the crew can take a well-earned beer. ‘Prost!’ as they say in Germany (and they don’t mean the French racing driver)…

CITROËN JUNIOR TEAM, ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 3
At the end of a perfectly-controlled Rallye Deutschland, the Citroën Junior Team scores a podium for the first time on an asphalt FIA World Rally Championship event. Sébastien Ogier and Julien Ingrassia are third behind the two factory Citroën C4 WRCs. Kimi Räikkönen and Kaj Lindström finish seventh, having claimed their first fastest stage time in the WRC!
On the third and final day of the rally, there were 85.69 competitive kilometres on the menu. As the cars were getting underway, at 0615, some light rain fell on Trier. Nonetheless, the roads remained dry throughout the morning.
Kimi Räikkönen and Kaj Lindström started the final day with a set-up that was a little too soft. “I overhot two junctions and we lost a lot of time,” recounted the Finn. The crew continued to push hard right up to the end, setting their first fastest stage time on the final Circus Maximus Trier stage (SS19).
“I’m disappointed at having made the mistake in the morning that cost us a place, ” said Räikkönen. “But I enjoyed the stages on Saturday and Sunday. We’re continuing to rack up experience and that’s very important.”

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ラリードイツ DAY 2

戦車まつり!

KIMI, DAY 2. RED BULL ON STAGE IN GERMANY…
ドイツ語の”Panzerplatte”は、文字通り”装甲板”を意味する。本日2回使用されたこの壮大な48kmのステージは、ドイツ軍が戦車をテストした場所だったので、この名前は十分に適切である。Panzer Tank(戦車)はめちゃくちゃな機械ではなく、8800台以上が生産された。それらの多くはBaumholder軍のコンプレックス(総合ビルまたはコンビナート)でテストされた。この場所が、ラリードイツの2日目の舞台である。
興味深いことに、Panzer Tankには、キミ・ライコネンのC4 WRカート同じ馬力があった。およそ300bhpである。しかし、わずかに重量の差がある。キミのクルマは1230kgであるのに対し、Panzer Tankは25,000kg以上もあった。これで、パフォーマンスのギャップを言いかえることができる。Panzerplatteステージで、キミのラリーカーはほぼ200km/hに達した。Panzer Tankの最高速度は39km/hであり、それに達するのに30秒はかかるが、対照的に、キミの兵器はほんの何秒かでトップスピードに達する。Panzer Tankの唯一の利点は非常に大きな銃であるが、大型兵器なしでも、キミはBaumholderで本当のblast(爆発)をした。
2007年のF1チャンピオンは再び、一日を通じて大きなミスを犯さなかった。従って、彼のわずか2回目のWRCアスファルトラリーにおいて、明日のラリードイツ最終日を6番手からスタートすることになる。今日のアクションは今までのラリーの中で多分最も難しいものだっただろうが、アイスマンは一日の大部分でトップ8のタイムを記録し、最後のPanzerplatteのランで6番手タイムを刻むなど、素晴らしい進歩を続けた。

キミ・ライコネン: 今日はすごくよかったよ。このイベントから最大量の経験を得られるように、僕達は学習することだけに集中して、大きなミスをしなかった。これが、僕が本当に必要としていることだ。午前中は、アンチロールバーのトラブルを抱えていたのもあってクルマはソフトすぎた。でも午後はすごくいい感じになって、リスクを冒さなくてもスピードを上げることができた。これは重要なことだ。今日はとてもたくさん学習できたと感じているから、嬉しいよ。明日もこんな風に続けることができて、何ポイントか獲得できたら、このラリーでの目標を達成できたことになる。たぶん明日は(今日よりも)ちょっと簡単になるだろうけど、また、今日走ったようなステージとは似ていない。毎日新しいものをみつけていく。だけどそれが、僕達がここにいる理由だ。

熟練したストラテジストであるコドライバーのカイ・リンドストロームは、6番手のポジションを維持するという目標をたてた。すぐ後ろの選手が20秒未満につけているので、これは決して簡単な仕事ではない。しかし、”Kajto(エストニア:凧)” – 友人の多くにはそう知られている -は、彼らが成し遂げられると考えている。

カイ・リンドストローム: 例え何が起ころうとも、私達にとって素晴らしいチャレンジになりそうだ。しかし私達のプライオリティは、特にここまでこのように素晴らしいランを行ってきた今では、ラリーをフィニッシュすることだ。今日のペースノートはほとんど完璧だった。常に進歩を感じることができていると、それは非常に励みになる。私達は二人とも、明日へ向けて非常に自信を感じている。今はスピードと一貫性が感じられており、ステージタイムにもそれが表れているよ。

CITROËN JUNIORS AT ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 2
キミ・ライコネンは、最終日のDAY3を残して全体の6番手を目指して前進している。ラリードイツの2日目は、最初のクルーがTrierのパルクフェルメを出発した6:30に始まった。シトロエンジュニアチームのドライバー達はある目標を持っていた:全体の順位を上げるためにアタックすること。
St. Wendeler Land(ES8)で、キミ・ライコネンはオーバーホールをしたため、マシュー・ウィルソンは7番手に上がった(?)。しかしこの後のステージで道を誤ったことで、彼のいい仕事の意味がなくなってしまった。
「SS9で、ブレーキが少し遅すぎたために、真っ直ぐ行ってしまった。終わりまであと少しのところでは、リアのアンチロールバーに問題を抱えていた。Panzerplatteの前にリモートサービスがあるだけだったから、このトラブルを抱えたまま長いステージをドライブしなければならなかった。僕はどんなリスクもとらなかったけど、タイムもあまり失わなかった」
朝からの経験のお陰で、キミ・ライコネンは2回目のループにおいてトップタイムに接近することができた。そして、フロントランナー達との差をほとんど半分にした。
「僕達の一日にはとても満足しているよ。昨日よりもペースを(トップに)近づけることができた。何人か他のドライバーがリタイアして、僕達は今6番手だ。だから、僕達の狙いは、終わりまでこのポジションにくらいついていくことだ」

187.58kmで、今年最も長い一日になったそうですー。

KIMI, DAY 2. RED BULL ON STAGE IN GERMANY…
The word ‘Panzerplatte’ in German literally means ‘armour plating’, which is appropriate enough as this epic 48-kilometre stage used twice today was where the German army used to test their tanks.
A Panzer Tank was not a machine to be messed with. More than 8,800 of them were produced: many of them put through their paces in the Baumholder military complex, which hosted day two of the Rallye Deutschland. Interestingly, the Panzer Tank had more or less identical horsepower to Kimi Raikkonen’s Citroen C4 World Rally Car: around 300bhp. However, there is a slight weight difference: Kimi’s car weighs just over 1230 kilograms whereas the Panzer Tank weighs just over 25,000 kilograms.
This translates into something of a performance gap. On the Panzerplatte stage, Kimi’s rally car reached speeds in the region of 200 kph. The Panzer Tank peaked at 39 kph. It also took half a minute to get there, as opposed to the handful of seconds that power Kimi’s weapon to its top speed.
The only real advantage that the Panzer Tank has is a very large gun, but even without heavy weaponry Kimi had a real blast in Baumholder.
The 2007 Formula One World Champion once more steered clear of major mistakes all day and so he enters the closing stages of the Rallye Deutschland tomorrow in sixth overall, on only his second-ever asphalt World Championship rally. Today’s action was probably the hardest of the entire rally, but ‘The Iceman’ still set times that were mostly in the top eight all day, continuing his great progress with a sixth-fastest time on the final run through Panzerplatte.

“It’s been really good today: we’ve just concentrated on learning and made no big mistakes so that we can take the maximum amount of experience away from this event,” said Kimi, backed by Red Bull on this year’s World Rally Championship. “That’s what I need most really. In the morning the car was too soft, also because we had a problem with the anti-roll bar, but in the afternoon it felt really good and we were able to increase our speed without taking any extra risks, which was the important thing. I felt that we really learned a lot today, so I’m pleased. If we can continue like this tomorrow and score some points, then we will have achieved our objectives on this rally. Maybe tomorrow the roads will be a little easier, but once more they will be nothing like the stages we had today. Each day we are finding out something new, but this is why we are here.”

Co-driver Kaj Lindstrom is a master strategist, and he has set the objective of maintaining sixth place tomorrow. It’s by no means an easy task, as the next man is less than 20 seconds down the road. But ‘Kajto’ – as he is known to his many friends – thinks that they can do it.

“It’s going to be a nice challenge for us, whatever happens,” he said. “But our priority is obviously for us to finish the rally; especially now that we have had such a good run so far. The pace notes today have been more or less perfect: you can feel the improvement all the time and that’s very encouraging. We’re both feeling quite confident heading into tomorrow: the speed and consistency is really coming now, and you can see that in the stage times.”

CITROËN JUNIORS AT ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 2
Kimi Räikkönen is also making progress in the overall classification by claiming sixth place ahead of the third and final day.
The long second day of the Rallye Deutschland got underway at 0630 when the first crews made their way out of parc fermé in Trier. Both the Citroën Junior Team drivers had one firm objective in mind: to attack in order to make up places in the overall classification.

In St. Wendeler Land (ES8), Kimi Räikkönen overhauled Matthew Wilson to climb up to seventh. But a straight-on in the following stage meant that his good work was undone. “In SS9 I just braked a bit too late and went straight on,” recounted the Finn. “A few kilometres from the end we had a problem with the rear anti-roll bar. As we only had a remote service before Panzerplatte, we had to drive the long stage with the problem. I didn’t take any risks, but we didn’t lose much time either.”

Thanks to his experience from the morning, Kimi Räikkönen was able to get closer to the top times in the second loop, practically halving his time difference to the frontrunners. “I’m quite pleased with our day,” he said. “We were much closer to the pace than we were yesterday.

With some other drivers having retired, we are now sixth. So our aim is to hang onto this position until the end.” Team manager Benoit Nogier concluded: “Sébastien Ogier has had exactly the sort of day that we could have hoped from him. He steadily gained ground on Jari-Matti, who was still setting good times.

We worked hard during the midday service halt to help Sébastien, by refining the car set-up to suit him more. In the afternoon he made full use of this to establish himself in third behind the two factory Citroëns, which are really on top of their game here. Kimi Räikkönen had very much the same approach in his battle with Matthew Wilson. He came off best to claim sixth place this evening.

This is an excellent position for him to be in on his first visit to Germany. This was the longest day of rallying of the year, thanks to a gruelling 187.58 competitive kilometres, and our C4s and their drivers faced up to the challenge well.”

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ラリードイツ DAY 1

↓夜中に読むと腹ペコ注意ソーセージ警報!

RED BULL ON STAGE, RALLY DEUTSCHLAND. DAY 1.
WRCの9ラウンド目で、レッドブルの前F1チャンピオン、キミ・ライコネンにとってわずか2つ目のアスファルトラリーであるラリードイツは、3日間のうち際立ったコントラストがあることで有名である。1500種類以上のソーセージを誇る国に、他に何を期待する? 平均的なドイツ人は、毎年30kg以上のソーセージを平らげる。これは、キミのC4 WRCと同じ重さの量のソーセージを1年間で食べるには、たったの41人が必要であることを意味する。ドイツで食べられているソーセージのいくつかは、皆の好みに合うというわけではない。Gehirnwurstは、大部分が豚の脳から作られるソーセージである。またはその代わりに、豚の心臓を好む人々のためにHertzwurstがある。それから、全く予想外の成分が入っていることもある。たとえばWeisswurstは、クリームと卵を含んでいるソーセージである。
キミの本日のダイエットは、ラリードイツが伝統的にベースとしてきている、Trierの周りの6つのタフなアスファルトステージから成った。アイスマンはこの1日を8番手でスタートしたが、ステージが続くにつれ、わずかに問題があることがわかった。フロントの主なコンペティターとキミは、大量の石とゆるい砂利とで非常にスリッピーかつ不安定になった路面に対処しなければならなかった。WRCでのたった2回目のアスファルトラリーで、正しいブレーキングポイントを見つけることは、他の経験豊かなドライバーと比べて簡単ではなかった。それにも関らず、アイスマンは彼の冷静さを保った。初日を終えて彼は、ポイント圏内で、フロントの人達とわずかなギャップしかない8番手につけたが、まだ長い道のりが待っている。

キミ・ライコネン: ここに来る前でさえ、とても特徴的なために、ドイツが最も難しいアスファルトラリーだということを知っていた。そして僕は確かにそれに関して正しかった。3日間のそれぞれがすごく違っていて、特定の要素をもっているから、すごく変な感じがするラリーだよ。ここでは経験が必要だから、僕にとってメインの目的はフィニッシュまで辿り着くことだ。ここのコースに対して、初めてWRCに参戦してからここでずっと勝ち続けてるセバスチャン・ロウブみたいなとてもいい感覚を持っていたとしたら役立つだろうけどね。僕達には明らかに、しなければならない仕事がまだまだたくさんある(彼と比べると特にね)けど、午後には既にだんだんよくなってきたし、距離を稼ぐことがポイントだった。大きなミスは何もしなかったから、とてもハッピーだ。明日も僕達はこういう風に続けるつもりだけど、もちろん明日は全く違うタイプの1日になるから、事実上僕達ははじめからまたもう一度学習しなきゃならないけどね!

コドライバーのカイ・リンドストロームはドイツで多くの経験があるが、彼の最後のラリードイツだった2003年はフィニッシュできていない。統計によれば、彼はこのことをやり直したいと望んでいるだろう。

カイ・リンドストローム: よいスタートができたが、簡単な日ではなかった。重要なことは、ミスをせず、ステージを通してクリーンなランができたということだ。今日のステージはわかりやすいものではなかったものの、私達はペースノートに関して多くの前進を遂げている。私達は一緒に非常によい仕事をした。私は、前に進むための堅実なベースを私達が得たと考えている。私達のターゲットはここドイツでポイントを獲得することであり、これまではそれに向けて正しく進んでいる。これを続けていこう。

CITROËN JUNIORS, ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 1
オープニングデーを終えて、4番手のセバスチャン・オジェとジュリアン・イングラシアに加えて、トップ10のキミ・ライコネンとカイ・リンドストロームのおかげで、シトロエンジュニアチームはドイツにおいて堅実にスタートした。
Porta Nigra-ローマ時代に建てられたシティゲート- の前での伝統的に人気のあるセレモニアルスタートを終えて、ラリードイツはTrierからスタートする、3つのステージから成る2回のチャレンジングなループから成る、134.04kmの初日をもって開幕した。コースは一貫してドライで、午後の気温のピークは27度に達した中、シトロエンジュニアチームはステージの最初のループでソフトタイヤを選択し、続いて2回目のループではハードタイヤを選択した。事実、主要ドライバーは全員、DAY1において同様のタイヤを選択した。
キミ・ライコネンは、WRCの2回目のアスファルトラリーへ向けて、慎重なスタートをきった。「僕のプライオリティはミスをしないことだった。これはラリー全体の目標でもある。フロントランナー達は本当に速いペースを刻んでいるけど、僕は学習と、前進するためにここに来ている。ステージの最初のループで、いいスタートができて、多くのヘアピンカーブでハンドブレーキを使うことに慣れることができた。」フィンランド人の段階的なアプローチは実を結んだ。彼は午後に、3つのステージで1kmにつきそれぞれ0.7, 0.6, 1.0秒のタイムを縮めた。「良いペースで走れていると思う。C4WRCが快適に感じたし、リスクを冒すことなく、少し速く走ることができた。明日のステージはとても難しいものになるだろうし、僕にとってはまた、全く新しいステージだ。どういう風にいくか見てみるよ」

RED BULL ON STAGE, RALLY DEUTSCHLAND. DAY 1.
Germany’s Rallye Deutschland, round nine of the World Rally Championship and only the second asphalt event for Red Bull’s former Grand Prix champion Kimi Raikkonen, is well-known for providing three days of stark contrasts.
What else do you expect from a country that boasts over 1500 different types of sausage? The average German gets through more than 30 kilos of sausage annually, meaning that it would take only 41 people to eat the equivalent weight in sausages of Kimi’s Citroen C4 World Rally Car in one year.
Some of the types of sausage available in Germany would not be to everybody’s taste. Gehirnwurst is a sausage made mostly out of pig’s brain. Or alternatively there is Hertzwurst, for those who prefer pig’s heart. And then you get some quite unexpected ingredients too. Weisswurst, for example, is a sausage whose constituents include cream and eggs.
For Kimi, the diet today was made up of six tough asphalt stages around Trier, where the Rallye Deutschland has traditionally been based. ‘The Iceman’ started the day’s action eighth on the road – and that proved to be slightly problematic for him as the stages went on. With so many leading competitors in front, Kimi had to cope with a large amount of stones and loose gravel thrown up onto the road that made the surface extremely slippery and unstable.
On only his second World Championship asphalt rally, it wasn’t easy for him to find the right braking points compared to the other more experienced drivers. Nonetheless, ‘the Iceman’ kept his cool. At the end of the first day he was eighth: comfortably in the points and with only a small gap to the person in front. There’s still a long way to go and everything left to play for.

“Even before coming here, I knew that Germany would be the most difficult of the asphalt rallies because it is very specialised, and I was certainly right about that,” said Kimi. “It’s quite a strange rally, because each one of the three days is very different and has its own specific things. Here you need experience, so the main thing for me is obviously to get to the finish. It helps if you have a very good feeling for these roads, like Sebastien Loeb who has won here since the rally first joined the World Championship. We’ve obviously got a lot of work still to do, especially compared to him, but it was already getting better in the afternoon and it’s just a question of building up the kilometres. We didn’t make any real mistakes so I’m quite happy. Tomorrow we’re going to try and carry on like this, but of course tomorrow is also a completely different type of day, so effectively we have to start learning all over again!”

Co-driver Kaj Lindstrom has plenty of experience in Germany but he did not finish his last Rallye Deutschland in 2003: a statistic that he is hoping to remedy on this occasion.

“We’ve got off to a good start, but it’s not been an easy day,” said the Finn in the right-hand seat. “The main thing is that we’ve made no mistakes and had a clean run through the stages. We’ve been making more progress with the pace notes and although the stages today were not straightforward, we worked very well together and I think we’ve got a solid base to move forwards from now. Our aim is to get some points here in Germany, and so far we’re on course to do that. Let’s just keep it going…”

CITROËN JUNIORS, ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 1
Thanks to Sébastien Ogier and Julien Ingrassia in fourth place – currently just 6.2 seconds off third – along with Kimi Räikkönen and Kaj Lindström in the top 10 at the end of the opening day, the Citroën Junior Team has made a solid start in Germany.
After the traditionally popular ceremonial start in front of the Porta Nigra – a city gate that dates from Roman times – the Rallye Deutschland got underway this morning from Trier for an opening day that consisted of 134.04 competitive kilometres, made up of two challenging loops of three stages. On consistently dry roads, with temperatures peaking at 27°C during the afternoon, the Citroën Junior Team opted for soft tyres on the first loop of stages, followed by hard tyres for the second loop. In fact, all the leading drivers made exactly the same tyre choice on day one.
Kimi Räikkönen got off to a sensible start on what was only his second World Championship asphalt rally. “My priority was not to make any mistakes; this is also the objective for the whole rally,” he said. “The drivers at the front are setting a really quick pace, but I’m here to learn and make progress. The first loop of stages allowed me to get off to a good start and get used to using the handbrake on the many hairpin bends.”
The Finn’s step-by-step approach paid dividends. He improved his times by 0.7, 0.6 and then 1.0 seconds per kilometre over each of the three stages respectively in the afternoon. “ We’re picking up a better pace, ” said the former Grand Prix champion. “ I felt comfortable in the Citroën C4 WRC and I was able to go a bit quicker without taking any risks. Tomorrow the stages will be very difficult and once more entirely new to me. We’ll have to see how it all goes. ”

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RED BULL RALLYE DEUTSCHLAND – PREVIEW

シトロエンのよりもいつも面白い赤牛版のです。
カイさん毎回すごいとかえらいとか言ってくれててうれしい(づωT) トミさんとかもよくコメントしてくれるけど、どのくらいすごいのか正直わかんないんだよねー。でもすごいんだろうなー、キミ。
ではどうぞ↓

フィンランドでは、18歳以上になると誰でも、たとえF1のワールドチャンピオンでも、兵役を果たさなければならない。従って、27000人のフィンランドの少年(女性は免除される)が、軍に参加する。最長で1年間、朝の5時に起きて冷たいシャワーに耐えることと引き換えに、若い徴集兵達は時給4~10ユーロを得る。
ほとんどの人は決して戻りたがらない。それでもキミは今週末、もう一度兵役に戻ってくる。Day2がBaumholder軍用地で行われる、WRCで最もチャレンジングなアスファルトステージに挑戦する。
これらの長いステージは、以前戦車をテストするために使用されていたコンクリートの道で構成されている。コースのそばには、hinkelsteinsとして知られる巨大な石のブロックがある。これらは当初、戦車が道から逸れないように設置されたものだった。言うまでもなく、ラリーカーでこれにヒットするのは推奨されない。
幸運にも、キミは戦車よりもかなり洗練された車両、独占的なシトロエンC4 WRCをもっている。そして、ラリードイツの(軍用地を走る土曜日以外の)残りの2日間、金曜日と日曜日は、Baumholderへの独特のチャレンジよりはいくぶんノーマルだ。
サーキットでのドライブと、アスファルトのラリーステージとの違いは大きい。しかし、先月のブルガリアは、舗装路でラリーカーを駆るキミのポテンシャルを証明し、彼はドイツでのこのウイークエンドを、経験のために費やす決意だ。

キミ・ライコネン: ドイツのステージがどういうものか正確に知らないけど、ブルガリアとすごく違っていることは分かる。(サーキット)レーシングでは、あるサーキットの路面は他のサーキットのものとそんなに大きく違わない。小さな違いはあるけどね。ラリーでは、イベントごとの差がすごく大きい。ラリーにはとてつもないバラエティがある。あらゆる距離も、どんなコーナーも違っているんだ。そういうわけで、このスポーツでは経験がとても重要になる。だから僕も自分の知識を増やし続けないといけない。ドイツでは自分のベストを尽くすけど、このイベントを全部学習できるように、確実にフィニッシュすることが必要だ。ステージはとても難しいから慎重に行かなければならない、特に雨が降るなら、とみんなが教えてくれたよ。

コドライバー、カイ・リンドストロームも、ラリードイツに何を期待すべきかについてわかっている。カイは4度の世界チャンピオン、トミ・マキネンの隣で、以前このイベントに2回参加したことがある。トミは、WRCの1年目でキミが成し遂げてきたことについて感銘を受けた、多くのラリーエキスパートのひとりである。

カイ・リンドストローム: これはキミの、WRCでのたった2回目のアスファルトラリーで、彼の9回目のイベントだ。ドイツは簡単にはいかなそうだが、私達にとってブルガリアは非常によかったし、フィンランドでも前進を続けた。キミが本当に短時間でここまでやってきたことを、私はとても嬉しく思っている。こんなに少ない経験で、このレベルでラリーを走った者は誰もいない。これは偉大なことだ。私にとってドイツで最も重要なことは、私達が学習を続け、ペースノートの作業を懸命に行い、堅実な結果を得るためトライすることだ。キミが言ったように、経験を得ることが全てだ。

キミにとっては幸運にも、ラリードイツは、今年軍事行動を強いられる唯一の時である。アイスマンは30歳であり、フィンランドでは28歳で兵役の義務は終わる。だから、リラックスして。

RED BULL RALLYE DEUTSCHLAND – PREVIEW
Everyone aged 18 or over has to do military service in Finland, even Formula One World Champions. So every year 27,000 Finnish boys (women are exempted) join the army. In return for getting up at 5am and enduring cold showers for up to a year, the young conscripts are paid between four and 10 Euros per hour.
Most people are keen never to go back. Yet Kimi will return to military duty once more this weekend, when he takes on some of the most challenging asphalt stages on the World Rally Championship, held in the Baumholder military area on day two of the Rallye Deutschland in Germany.
These long stages are made up of concrete roads that were previously used for testing tanks. By the side of the road are huge stone blocks known as hinkelsteins: these were originally designed for preventing the tanks from going off the road. Needless to say, hitting one of these in a rally car is not recommended.
Luckily, Kimi has a considerably more sophisticated vehicle than a tank at his disposal: the all-conquering Citroen C4 WRC. And the remaining two days of the Rallye Deutschland, on Friday and Sunday, are somewhat more normal than the unique challenge of Baumholder.
The difference between driving on a circuit and on an asphalt rally stage is huge. But Bulgaria last month showed Kimi’s potential on sealed surfaces in a rally car, and he is determined to capitalise on the experience in Germany this weekend.

“I don’t know exactly what the German stages will be like, but I know that they will be very different to Bulgaria,” said the 2007 Formula One World Champion and winner of 18 Grands Prix. “In racing, the surface of one circuit is not massively different to the surface of another, although there are some small changes. In rallying, the difference is huge on every event. There is so much variety on a rally: every kilometre and every corner is different. That’s why experience is so important in this sport. So I just need to keep on building up my knowledge: I will try my best in Germany but I really need to make sure that I am there at the finish so that I can learn all about this event. Everyone tells me that the stages are quite complicated so we will have to be careful, especially if it is raining.”

Co-driver Kaj Lindstrom knows what to expect from the Rallye Deutschland, having competed on the event twice previously alongside four-time World Champion Tommi Makinen: one of the many rally experts who have been impressed by what Kimi has done in his first year of the world championship.

“This is only going to be Kimi’s second World Championship asphalt rally, and just his ninth WRC event,” added Kaj. “Germany is not going to be an easy one, but Bulgaria was very good for us and we continued making progress in Finland. I’m really pleased by the way that Kimi has come so far in an extremely short space of time: nobody has rallied at this level before with so little experience, and that’s a great achievement. For me, the most important thing in Germany is that we continue learning, work hard on our pace notes, and try to get a solid result. Like Kimi said, it’s all about getting the experience.”

Luckily for Kimi, Rallye Deutschland is the only time that he will be forced into military action this year. The ‘iceman’ is 30, and the obligation to be called into the army in Finland ends when you are 28.
And relax…

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PREVIEW: CITROËN JUNIOR TEAM IN GERMANY

今シーズン2つ目のアスファルトラウンドであるラリードイツを、シトロエンジュニアチームは熱望して待っていた。り、彼らがブルガリアで見せたポテンシャルを強固にすべく、セバスチャン・オジェとジュリアン・イングラシアは、カーナンバー7のC4 WRCのコクピットに戻ってくる。
アスファルトに自然に親しんだキミ・ライコネンとカイ・リンドストロームも、同じ目標をもっている。
ブルガリアでの、とても自信のもてるパフォーマンスの後、シトロエンジュニアチームは、全く異なるタイプのアスファルトを含むラリーでも、よりよい結果を期待している。

Benoit Nogier(チームマネージャー): チームの皆にとってブルガリアへの旅は非常によい思い出となった。今年学習しなければならないキミは、初めてのアスファルトのワールドチャンピオンシップラリーで、彼が出来得ることを示し、セバスチャンも非常にコンペティティヴだった。しかしラリーブルガリアは、全員にとって新しいラリーだった。ドイツでは、地形について多くの経験をもつドライバー達と戦わねばならない。従って我々のドライバーのために設定した目標は、ミスを犯さないことだ。我々のC4 WRCはエクセレントな結果を出せると信じている。

キミ・ライコネンは、初めてアスファルトでC4 WRCをドライブして以来不安はなく、そして今、モーゼル川の岸に沿って走るチャレンジングなステージで、新しいグラウンドに挑む。

キミ・ライコネン: これは僕にとってまた新しいラリーになる。C4 WRCでの初めてのアスファルトラリーでは、すぐにいい感覚をもてた。僕にとって最も重要なことは、この路面でWRCカーをドライブすることに慣れることだ。僕の過去の経験から、アスファルトでは少しナチュラルにドライブできるといえるけど、ラリーカーをドライブすることは、サーキットレーシングのやり方とは完全に異なる。

前F1チャンピオンのラリーデビューから彼の隣にいたカイ・リンドストロームも、楽観的に感じている。

カイ・リンドストローム: 各々のラリーで進歩している。これは今年、私達にとって不可欠なものだ。初めてのアスファルトラリーとなったブルガリアでの私達のパフォーマンスは、シーズンを始めてから最も印象的なものであり、キミからはまだまだたくさんの力が引き出せると知っているよ。

PREVIEW: CITROËN JUNIOR TEAM IN GERMANY
The Rallye Deutschland, the second asphalt round of this season, has been eagerly awaited by the Citroën Junior Team. Sébastien Ogier and Julien Ingrassia make a return to the cockpit of the number 7 C4 WRC and their aim is to consolidate the potential that they showed in Bulgaria.
Kimi Räikkönen and Kaj Lindström, who naturally feel comfortable on asphalt, have exactly the same objective.

After a very encouraging performance in Bulgaria, the Citroën Junior Team is hoping to do even better on a rally that contains quite different types of asphalt. “Everyone in the team has very good memories of our trip to Bulgaria,” commented team manager Benoit Nogier. “Kimi, who had so much to learn this year, showed just what he is capable of on his first asphalt World Championship Rally and Sébastien was very competitive too. However, the Rally Bulgaria was new for everyone.
In Germany, we will be up against drivers with plenty of experience of the terrain. So the objective we have fixed for our drivers is not to make any mistakes. I’m sure that our C4 WRCs are capable of some excellent results.”

Kimi Räikkönen has been comfortable with the Citroën C4 WRC on asphalt since he first drove it, and now he will have a new playing field on the challenging stages that run along the shores of the Mosel River.
“This will be another new rally for me,” commented Kimi. “On my first asphalt rally with the Citroën C4 WRC, I had a good feeling immediately. The most important thing is for me to get used to driving a WRC car on this surface. From my past experience I can say that I find driving on asphalt a bit more natural, but driving a rally car is still a completely different thing to any form of circuit racing.”

Kaj Lindström, who has been alongside the former Grand Prix champion since he made his rally debut, is also feeling optimistic. “We’re making progress on each rally, which is essential for us this year,” he concluded. “Our performance in Bulgaria, on our first asphalt rally, was the most impressive we have put in since the start of the season and I know that there is still plenty more to come from Kimi.”

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