ラリードイツ DAY 1

↓夜中に読むと腹ペコ注意ソーセージ警報!

RED BULL ON STAGE, RALLY DEUTSCHLAND. DAY 1.
WRCの9ラウンド目で、レッドブルの前F1チャンピオン、キミ・ライコネンにとってわずか2つ目のアスファルトラリーであるラリードイツは、3日間のうち際立ったコントラストがあることで有名である。1500種類以上のソーセージを誇る国に、他に何を期待する? 平均的なドイツ人は、毎年30kg以上のソーセージを平らげる。これは、キミのC4 WRCと同じ重さの量のソーセージを1年間で食べるには、たったの41人が必要であることを意味する。ドイツで食べられているソーセージのいくつかは、皆の好みに合うというわけではない。Gehirnwurstは、大部分が豚の脳から作られるソーセージである。またはその代わりに、豚の心臓を好む人々のためにHertzwurstがある。それから、全く予想外の成分が入っていることもある。たとえばWeisswurstは、クリームと卵を含んでいるソーセージである。
キミの本日のダイエットは、ラリードイツが伝統的にベースとしてきている、Trierの周りの6つのタフなアスファルトステージから成った。アイスマンはこの1日を8番手でスタートしたが、ステージが続くにつれ、わずかに問題があることがわかった。フロントの主なコンペティターとキミは、大量の石とゆるい砂利とで非常にスリッピーかつ不安定になった路面に対処しなければならなかった。WRCでのたった2回目のアスファルトラリーで、正しいブレーキングポイントを見つけることは、他の経験豊かなドライバーと比べて簡単ではなかった。それにも関らず、アイスマンは彼の冷静さを保った。初日を終えて彼は、ポイント圏内で、フロントの人達とわずかなギャップしかない8番手につけたが、まだ長い道のりが待っている。

キミ・ライコネン: ここに来る前でさえ、とても特徴的なために、ドイツが最も難しいアスファルトラリーだということを知っていた。そして僕は確かにそれに関して正しかった。3日間のそれぞれがすごく違っていて、特定の要素をもっているから、すごく変な感じがするラリーだよ。ここでは経験が必要だから、僕にとってメインの目的はフィニッシュまで辿り着くことだ。ここのコースに対して、初めてWRCに参戦してからここでずっと勝ち続けてるセバスチャン・ロウブみたいなとてもいい感覚を持っていたとしたら役立つだろうけどね。僕達には明らかに、しなければならない仕事がまだまだたくさんある(彼と比べると特にね)けど、午後には既にだんだんよくなってきたし、距離を稼ぐことがポイントだった。大きなミスは何もしなかったから、とてもハッピーだ。明日も僕達はこういう風に続けるつもりだけど、もちろん明日は全く違うタイプの1日になるから、事実上僕達ははじめからまたもう一度学習しなきゃならないけどね!

コドライバーのカイ・リンドストロームはドイツで多くの経験があるが、彼の最後のラリードイツだった2003年はフィニッシュできていない。統計によれば、彼はこのことをやり直したいと望んでいるだろう。

カイ・リンドストローム: よいスタートができたが、簡単な日ではなかった。重要なことは、ミスをせず、ステージを通してクリーンなランができたということだ。今日のステージはわかりやすいものではなかったものの、私達はペースノートに関して多くの前進を遂げている。私達は一緒に非常によい仕事をした。私は、前に進むための堅実なベースを私達が得たと考えている。私達のターゲットはここドイツでポイントを獲得することであり、これまではそれに向けて正しく進んでいる。これを続けていこう。

CITROËN JUNIORS, ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 1
オープニングデーを終えて、4番手のセバスチャン・オジェとジュリアン・イングラシアに加えて、トップ10のキミ・ライコネンとカイ・リンドストロームのおかげで、シトロエンジュニアチームはドイツにおいて堅実にスタートした。
Porta Nigra-ローマ時代に建てられたシティゲート- の前での伝統的に人気のあるセレモニアルスタートを終えて、ラリードイツはTrierからスタートする、3つのステージから成る2回のチャレンジングなループから成る、134.04kmの初日をもって開幕した。コースは一貫してドライで、午後の気温のピークは27度に達した中、シトロエンジュニアチームはステージの最初のループでソフトタイヤを選択し、続いて2回目のループではハードタイヤを選択した。事実、主要ドライバーは全員、DAY1において同様のタイヤを選択した。
キミ・ライコネンは、WRCの2回目のアスファルトラリーへ向けて、慎重なスタートをきった。「僕のプライオリティはミスをしないことだった。これはラリー全体の目標でもある。フロントランナー達は本当に速いペースを刻んでいるけど、僕は学習と、前進するためにここに来ている。ステージの最初のループで、いいスタートができて、多くのヘアピンカーブでハンドブレーキを使うことに慣れることができた。」フィンランド人の段階的なアプローチは実を結んだ。彼は午後に、3つのステージで1kmにつきそれぞれ0.7, 0.6, 1.0秒のタイムを縮めた。「良いペースで走れていると思う。C4WRCが快適に感じたし、リスクを冒すことなく、少し速く走ることができた。明日のステージはとても難しいものになるだろうし、僕にとってはまた、全く新しいステージだ。どういう風にいくか見てみるよ」

RED BULL ON STAGE, RALLY DEUTSCHLAND. DAY 1.
Germany’s Rallye Deutschland, round nine of the World Rally Championship and only the second asphalt event for Red Bull’s former Grand Prix champion Kimi Raikkonen, is well-known for providing three days of stark contrasts.
What else do you expect from a country that boasts over 1500 different types of sausage? The average German gets through more than 30 kilos of sausage annually, meaning that it would take only 41 people to eat the equivalent weight in sausages of Kimi’s Citroen C4 World Rally Car in one year.
Some of the types of sausage available in Germany would not be to everybody’s taste. Gehirnwurst is a sausage made mostly out of pig’s brain. Or alternatively there is Hertzwurst, for those who prefer pig’s heart. And then you get some quite unexpected ingredients too. Weisswurst, for example, is a sausage whose constituents include cream and eggs.
For Kimi, the diet today was made up of six tough asphalt stages around Trier, where the Rallye Deutschland has traditionally been based. ‘The Iceman’ started the day’s action eighth on the road – and that proved to be slightly problematic for him as the stages went on. With so many leading competitors in front, Kimi had to cope with a large amount of stones and loose gravel thrown up onto the road that made the surface extremely slippery and unstable.
On only his second World Championship asphalt rally, it wasn’t easy for him to find the right braking points compared to the other more experienced drivers. Nonetheless, ‘the Iceman’ kept his cool. At the end of the first day he was eighth: comfortably in the points and with only a small gap to the person in front. There’s still a long way to go and everything left to play for.

“Even before coming here, I knew that Germany would be the most difficult of the asphalt rallies because it is very specialised, and I was certainly right about that,” said Kimi. “It’s quite a strange rally, because each one of the three days is very different and has its own specific things. Here you need experience, so the main thing for me is obviously to get to the finish. It helps if you have a very good feeling for these roads, like Sebastien Loeb who has won here since the rally first joined the World Championship. We’ve obviously got a lot of work still to do, especially compared to him, but it was already getting better in the afternoon and it’s just a question of building up the kilometres. We didn’t make any real mistakes so I’m quite happy. Tomorrow we’re going to try and carry on like this, but of course tomorrow is also a completely different type of day, so effectively we have to start learning all over again!”

Co-driver Kaj Lindstrom has plenty of experience in Germany but he did not finish his last Rallye Deutschland in 2003: a statistic that he is hoping to remedy on this occasion.

“We’ve got off to a good start, but it’s not been an easy day,” said the Finn in the right-hand seat. “The main thing is that we’ve made no mistakes and had a clean run through the stages. We’ve been making more progress with the pace notes and although the stages today were not straightforward, we worked very well together and I think we’ve got a solid base to move forwards from now. Our aim is to get some points here in Germany, and so far we’re on course to do that. Let’s just keep it going…”

CITROËN JUNIORS, ADAC RALLYE DEUTSCHLAND – DAY 1
Thanks to Sébastien Ogier and Julien Ingrassia in fourth place – currently just 6.2 seconds off third – along with Kimi Räikkönen and Kaj Lindström in the top 10 at the end of the opening day, the Citroën Junior Team has made a solid start in Germany.
After the traditionally popular ceremonial start in front of the Porta Nigra – a city gate that dates from Roman times – the Rallye Deutschland got underway this morning from Trier for an opening day that consisted of 134.04 competitive kilometres, made up of two challenging loops of three stages. On consistently dry roads, with temperatures peaking at 27°C during the afternoon, the Citroën Junior Team opted for soft tyres on the first loop of stages, followed by hard tyres for the second loop. In fact, all the leading drivers made exactly the same tyre choice on day one.
Kimi Räikkönen got off to a sensible start on what was only his second World Championship asphalt rally. “My priority was not to make any mistakes; this is also the objective for the whole rally,” he said. “The drivers at the front are setting a really quick pace, but I’m here to learn and make progress. The first loop of stages allowed me to get off to a good start and get used to using the handbrake on the many hairpin bends.”
The Finn’s step-by-step approach paid dividends. He improved his times by 0.7, 0.6 and then 1.0 seconds per kilometre over each of the three stages respectively in the afternoon. “ We’re picking up a better pace, ” said the former Grand Prix champion. “ I felt comfortable in the Citroën C4 WRC and I was able to go a bit quicker without taking any risks. Tomorrow the stages will be very difficult and once more entirely new to me. We’ll have to see how it all goes. ”

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