Raikkonen:Countercheck at Melbourne

3kg減量したらしいキミ@カーナンバー4のオーストラリアGPプレビューです。

I enjoyed this winter break more than usual. I spent most of the time with my family and friends in Switzerland and Finland, but I mainly trained very hard and in a different way to be ready for a very demanding season. Amongst other things I’ve taken part in two rallies in Finland with Fiat’s Grande Punto S200: I really had a lot of fun, but it also was a good training for the upcoming races. And now it’s time to get serious.
It’s difficult making predictions, considering the many rule changes this year. Ferrari was very competitive during the tests; but we’ll do the F60’s countercheck at Melbourne, when we’ll all meet in the race with the same fuel at the same time. Only then we’ll see how strong we are and maybe we’ve got to wait for a couple of races to have a clearer situation. Albert Park is a very particular circuit, just like the city itself is very special: maybe we’ve got to wait until Malaysia to see which teams will be ahead.
As usual I can’t wait to start a new season. Putting on the helmet and racing is something worth living for. The number of tests has been limited, but I had fun anyway to work on a completely new car. It seems that a really long time has passed since the last race in Brazil, also considering all the changes of the car: it will be really interesting to see how its development will evolve. When things go well you’re having more fun, but we still haven’t raced this year, so it’s really a bit too early to say anything. We hope that everything will be the way we expect it to be. There’s a lot less of aerodynamic downforce than last year, so we’ll be slower in the fast corners, but the car will have much more grip in the slow ones, due to the slicks. Therefore the lap times haven’t changed a lot. I can confirm that I like the F60 more than last year’s car. It’s much more fun to drive and it reminds me more of the cars I was used to some year ago. The KERS is something very interesting and easy to use: I hope that it will make overtaking easier. From the first test the whole Team was positively surprised by how well the KERS works. Everybody is expecting more overtaking now, but I think it’s still a bit too early to say what will happen and if the lower downforce will help when you’re in a slipstream. It’s always a good thing for a driver and a team to have a good start into the season, especially when we remember how the last two seasons ended as far as the Drivers’ Championship is concerned: I won with one point in 2007 and my teammate was one point short in 2008. That means that every point counts. Two years ago I won in Australia, while we had several problems last year. Our goal is to immediately gain some good points.

いつもよりオフを楽しんだよ。ほとんどの時間をスイスとフィンランドで家族や友達と過ごしたけど、ハードなシーズンの準備のためのトレーニングがメインだった。その他に、FIATのGrande Punto S200でフィンランドの2つのラリーに参加した。すごく楽しかったし、シーズン中のレースに向けてのいいトレーニングになった。そして今、シリアスになるべき時がきた。
今年はたくさんルールが変わるから、予測をするのは難しい。フェラーリはテストの間とてもコンペティティヴだったけれど、全員が同じ燃料で同じレースで戦うメルボルンで、F60の力を再確認する。それからでないと、僕達がどのくらい強いのか分からない。よりはっきりした状況がわかるのは何レースか必要だろう。アルバートパークは特殊なサーキットだから、どのチームがリードしているかについてはマレーシアまで待たないとならないだろう。
いつも通り、新しいシーズンが始まるのが待ちきれないよ。ヘルメットをつけてレースをすることは生きがいのひとつだ。テスト日数は制限されたけど、新車に取り組むことは本当に楽しみだった。ブラジルでの最終戦から本当に長い時間が過ぎたように思う。クルマの変わった面の成長がどのように進展するのか見ることが本当に面白いんだ。うまくいけばもっと楽しいだろうけど、僕達はまだ今年レースをしていないから、何か言及するのは少し早すぎるね。全てが期待している通りに行くことを祈るよ。去年に比べて空力的ダウンフォースが削減されているから、高速コーナーでは遅くなるだろうけど、低速コーナーではスリックタイヤによってより多くのグリップを得られるようになった。だから、ラップタイムはそれほど変わっていない。僕自身は去年のクルマよりF60の方が好きだと言えるね。ドライブするのはもっと楽しみだし、何年か前のクルマを思い出させる。KERSはとても面白くて使いやすいシステムだね。KERSがオーバーテイクを簡単にしてくれるといいなと思うよ。最初のテストから、チームはKERSの動き方に明らかに驚いたんだ。みんながより多くのオーバーテイクを期待しているけど、何が起こるか、スリップストリームに入った時に低ダウンフォースなのが助けになるのかどうか、言及するのはまだ早すぎると思う。ドライバーとチームにとって、シーズン初めにいいスタートをきることは常にいいことだ。特に、過去2年間のドライバーズチャンピオンシップがどのように終わったかを考えるとね。僕は2007年に1ポイント差で勝ち、僕のチームメイトは2008年に1ポイント足りなかった。つまり、あらゆるポイントが大切なんだ。2年前、僕はオーストラリアで勝ったけれど、去年はトラブルがたくさんあった。僕達のターゲットは、いいポイントを重ねることだ。
だそうです!とにかくがんがれ!
おまけ
ガゼッタデロスポルトに載ったスーツ姿のキミたん←ここ最近で一番ハァハァした。RACING LINE#104を上回る萌え
髪は若干もさ
後ろで腕くんでるのちょっとカワユス(*´∀`)

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