Barcelona a year later

It’s a bit more than a year ago that I won my last Formula One race. At Barcelona in 2008 I had my best weekend with Ferrari: pole position, victory and fastest race lap. Since then I came very close several times – I’m thinking of Magny-Cours, Montreal and Spa – but for one reason or the other I could never make it. Having said that, a driver never looses the lust for winning and I want to have that feeling again as soon as possible. After four races outside Europe it’s always very nice to come back to the Old World. Furthermore I really like the Circuit de Catalunya a lot, also because I could win here already twice in my career.
I really liked hearing from the Team that the new aerodynamic package’s first signs are positive. It will be really interesting taking the car out during Friday’s free practice sessions. We drove on this track back in March this year, but it’s always really difficult to understand from the tests, who’s really strong in the field. Furthermore many cars have changed quite a lot since then. With the new aerodynamic package we’ll have more downforce compared to the first four races, but also almost all of the others will show up with some updates. We’ll see who has done better work.
Aerodynamic efficiency is crucial at the Circuit de Catalunya for a good lap time. It’s a very demanding track from a technical point of view and you need a good car to be competitive. A good qualifying will be important to avoid getting stuck in the field with all the risks coming with a situation like this at the start; we paid our price for that at Bahrain. Overtaking is never easy at Barcelona, but now we’ll see if the KERS can help to make it easier. On such a track it might make the difference, especially at the start.
Until now we gained only three points. The sixth place at Bahrain was a decent result, but now we have to reach much higher. I spent some days at home in Switzerland. I trained and followed the ice hockey world championships, which are held in Switzerland this year. Obviously I’m shouting for Finland. Monday night we played very well and we won against Canada: this match showed that you should never give up and fight right until the end. This is what we’ll do at Ferrari. This week I am in London for the opening of the new Ferrari Store on Regent Street. On Thursday I’ll fly to Spain. It will be a very interesting weekend.

F1のレースで最後に勝ってからもう1年になる。2008年のバルセロナ、僕はフェラーリとの最高のウイークエンドを過ごした。ポールポジション、優勝、ファステストラップ。それ以来、何度か手にしかけたけれど──マニクールやモントリオール、スパのことだ──1つあるいは他の理由で僕は勝つことができなかった。ドライバーは勝利に対する渇望を決して失わない。できるだけ早くその感覚をまた味わいたい。ヨーロッパ以外での4レースの後、戻ってくるのはいつも嬉しいものだ。更に、僕はカタロニアで既に2回勝っているので、とてもこのサーキットが好きなんだ。
チームから新しいエアロパッケージがポジティヴだと連絡をもらうのがとても嬉しかった。金曜日のフリープラクティスセッションでクルマを走らせるのがとても面白くなるだろうね。僕達は3月にこのトラックで走ったけれど、誰が本当に強いのかテストで理解するのはいつも本当に難しいんだ。それに、テストの後、多くのクルマが大幅に変わっている。新しいエアロパッケージは最初の4レースと比べてより多くのダウンフォースがある。でもほぼ全チームが何らかのアップデートをしてくるだろう。どのチームがよりよい仕事をしたか見てみよう。
空力学的効率はカタロニアでいいラップタイムを出すためには重要だ。テクニカルな点から見て求められることが多いトラックだし、競争力を得るためにはいいクルマが必要だ。スタートのようにリスクから抜け出せなくなることを避けるためには、いい予選が重要になってくる。僕達はバーレーンでそれを経験した。オーバーテイクはバルセロナで決して簡単なことではないけど、KERSがそれを簡単にするのを助けてくれると思う。こういうトラックでは、特にスタートで差が生じるかもしれない。
これまで僕達はわずか3ポイントしか獲得できていない。バーレーンでの6位は適切な結果だったけど、もっと上に届かなくてはならない。
僕はスイスの自宅で何日か過ごした。トレーニングをして、今年はスイスで開催されているアイスホッケーの世界選手権を見に行った。もちろんフィンランドを応援したよ!月曜日の夜、フィンランドはいいプレーをして、カナダに勝った。この試合は、決して諦めずに最後まで戦うべきだってことを証明したね。これはフェラーリがすることと同じ。今週はロンドンのRegent Streetでフェラーリストアのオープンに行くよ。そして木曜日にスペインへ飛ぶ。面白い週末になりそうだ。

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