オーストラリアGP決勝-STOP THE RENAULT!!

キミたん2位表彰台獲得!!去年よりぜんぜんまし!
1 Fernando Alonso(ESP) Renault
2 Kimi Raikkonen(FIN) Team McLaren Mercedes
3 Ralf Schumacher(GER) Toyota
4 Nick Heidfeld(GER) BMW Sauber
5 Giancarlo Fisichella(ITA) Renault
6 Jacques Villeneuve(CAN) BMW Sauber
7 Rubens Barrichello(BRA) Honda Racing
8 Scott Speed(USA) Toro Rosso
9 David Coulthard(GBR) Red Bull Racing
10 Jenson Button(GBR) Honda Racing
11 Christijan Albers(NED) MF1 Racing
12 Takuma Sato(JPN) Super Aguri
13 Yuji Ide(JPN) Super Aguri
— Juan Pablo Montoya(COL) Team McLaren Mercedes
— Tiago Monteiro(POR) MF1 Racing
— Tonio Luizzi(ITA) Toro Rosso
— Michael Schumacher(GER) Scuderia Ferrari
— Mark Webber(AUS) Williams F1
— Christian Klien(AUT) Red Bull Racing
— Jarno Trulli(ITA) Toyota
— Nico Rosberg(GER) Williams F1
— Felipe Massa(BRA) Scuderia Ferrari
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キミたん2位ゲトー!!…ルノーのクルマが速すぎる。
だけどファイナルラップにファステスト、は健在のようです。
次のこと考えたり、クルージングでいいやーってのは相変わらず考えない人なんだなぁと思いました。反省。
34周目のミハエルのSCの時にモンちゃんを待たせてノーズを換えましたが、あれから割とペースが上がってきたのでどこか調子が悪かったんだろうな。それならよく後続を抑えたよ、と誉めることにします。
…しかしそれでマジでモンちゃんが激怒していました。
マーシャルに注意されてもエンジニアに文句言いまくる。
で、近くだったから歩いてピットに戻った後も、お行儀良く椅子に整列して観戦中のクルーにめちゃくちゃもにょりながらまた文句を!!
あまりの形相に、なんと国際映像が2周分ほぼレースを映さずにモンちゃんのアップを映す始末。…もう今季のマクラーレンデュオはダメだOTL ●| ̄|_
キミは、フィニッシュ後汗を拭いてミシュラン帽子をかぶるところで、なんか耳がなー…ってやっていたのが愛らしかったです。おつかれー。
ニコもリタイアしちゃったし。(LTのコメンタリーにはウイングが落ちたと)どうやらマッサと絡んだっぽいんですが。
ジェンスはもうね。
>ジェンスはどうせ途中で失速するだろうから。(今までのパターンだとね!
昨日自分で書いた文ですけどほんとごめん、その通りだわ。
その分いつも地味なニックががんばりました!スコット・スピードも師匠を抑えて初入賞しました!元祖弟子の2人が消えちゃってました! →スピードの件は先生の猛講義によりペナルティ加算、先生繰り上げ入賞、500ポイント到達ウマーの驚きの結末。スピードは取り調べ中先生に暴言を吐いたかどで罰金!
そしてLive Timingの中の人もびっくりの佐藤琢磨氏。
Lap 7-Sato deserves special mention-he’s driven from 21st to 12th, and is currently running strongly ahead of Rubens Barrichello.
Lap 15-Sato is still running 13th for SA after his excellent start, with Barrichello still behind him in the similarly-powered Honda.

井出くんも完走乙。2人とも次もこの調子で。
[Drivers Ranking]
1 28pts. Fernando Alonso(ESP) Renault
2 14pts. Giancarlo Fisichella(ITA) Renault
 14pts. Kimi Raikkonen(FIN) Team McLaren Mercedes
4 11pts. Michael Schumacher(GER) Scuderia Ferrari
 11pts. Jenson Button(GBR) Honda Racing
6 9pts. Juan Pablo Montoya(COL) Team McLaren Mercedes
7 7pts. Ralf Schumacher(GER) Toyota
8 5pts. Nick Heidfeld(GER)&Jacques Villeneuve(CAN)BMW Sauber
[Constractors]
1 42pts. Renault
2 23pts. Team McLaren Mercedes
3 15pts. Scuderia Ferrari
4 13pts. Honda
5 10pts. BMW Sauber
ドライバーのコメントを追加しておきます。

2006 AUSTRALIAN GRAND PRIX RACE REPORT
KIMI RAIKKONEN
“Despite not winning I’m really pleased as we now have a package which is level with the Renaults which I think we demonstrated today. The race was rather hectic. I enjoyed a good battle with Juan Pablo at the start, but when I overtook Jenson I flatspotted my right front tyre which caused some vibration. However I was still able to go flat out and keep up with Fernando, but then all of a sudden the footplate on the right hand side of my front wing fractured probably due to the vibration. As a result I started to have severe understeer and lost a lot of time to Fernando. Fortunately with 21 laps to go the Safety Car came out which gave us enough time to go into the pits and change the front wing. I was really pushing, but in the final Safety Car period one of the Midland cars was between Fernando and I, which meant I was unable to get really close to have a go. An enjoyable race and I can’t wait for Imola. The team has definitely made great progress with our entire package.”
JUAN PABLO MONTOYA
“There was a lot going on in the race today. As we were lining up on the grid I made a mistake and spun the car. Fortunately the start was aborted, and I was able to take up my original start position in fifth spot. However during the first Safety Car period I had another spin which cost me two positions. Overall I found it rather challenging getting the grip into the tyres today and the four Safety Car periods didn’t make it easier. I think I could have finished on the podium, but as I was pushing to get past Ralf I hit the kerb at the start of the straight and went into a bit of a wobble but managed to save it. Unfortunately the impact activated a default system which switched off the engine and that was the end of my race. It’s a real shame as our package felt fantastic throughout the weekend. We can definitely go into the start of the European season with lots of confidence.”

キミ・ライコネン
勝てなかった事を除けば、今日の僕らはルノーと同じレベルのパッケージを持っていたことにとても満足している。レースはとても忙しかった。スタートではファンパブロとバトルを楽しんだけれど、ジェンソンを抜いたところで右フロントタイヤにフラットスポットを作ってしまい、振動が発生した。でも僕はまだ全力で行けた(flat out!)し、フェルナンドについていけた。しかしフロントウイングの右側にあるフットプレートが、おそらくは振動のために壊れてしまった。その結果、アンダーステアになりはじめ、フェルナンドに対して大きくタイムを失ってしまった。ラッキーなことに21ラップ目でSCが入ったので、ピットインしてフロントウイングを換える時間が与えられた。僕は全力でプッシュしたけれど、最後のSCの最中、フェルナンドと僕の間にミッドランドが1台入ってしまい、それは差を縮められないという事を意味した。楽しいレースだったし、イモラが待ちきれないよ。チームはパッケージ全体でめざましい前進を遂げている。
ファンパブロ・モントーヤ
今日のレースは色んなことが起きた。マシンがグリッドにつくとき、僕はミスを犯してクルマをスピンさせた。幸運にもスタートは中断され、僕は本来のグリッドである5番の位置につくことができた。しかし1回目のSCで僕はまたスピンし、ポジションを2つ落とした。今日はタイヤのグリップを得るのが全体的に難しいと分かったし、4回目のSCがそれを更に困難にした。ポディウムでフィニッシュできると思っていたけど、ラルフをパスしようとプッシュしていたときに、ストレートの初めで縁石に当たって少しぐらついた。けれど何とか抑えることは出来た。アンラッキーなことに、その衝撃でシステムが起動してしまい、エンジンのスイッチが切られてしまって、僕のレースは終わったんだ。僕らのパッケージは週末を通じてファンタスティックだと感じていたから本当に残念だよ。僕らは自信を持って、ヨーロッパラウンドをスタートできると思う。

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