Desert is calling

キミ、ラリー全力でハァハァ楽しいんだなーということがひしひしと伝わってきました… 中の人が変わったのかわかんないですけど、随分いつもと違う感じだったー。長いですけど↓キミ楽しそうなので読んでみてください。日本語はイマイチですが…

Desert is calling – 砂漠は呼んでいる
さあ、今度は前よりもできることを見てみよう。今までに行ったことのない国の新しい場所で、また始まる。僕のコドライバーのカイ・リンドストロームと僕の両方が新人だ。
OK、2人にとって大きな新しい挑戦だということは分かっているよ。だけど、いつも僕にとっては同じだ。ただ慣れなければいけない。これがラリーの世界のメインの目的だよ。ラリーシーズンが僕達を連れていく場所は、以前のものと比べて全く異なる場所になりそうだ。
僕にとっては1つ(フィンランドラリー)を除いたすべてのラリーが新しい経験だ。これまでの3つのレースは、それぞれとても違ったものだった。
だけど、聞いたところによると、ヨルダンのラリーは大きく異なるラリーレーシングにおける重要なステップだ。その砂漠で、本当に全てをゼロから学び始めなければならないけれど、僕にとっては全然新しいことじゃない。
僕ができる全ては、全力でベストを尽くすこと。僕の出来得る限り早く、できるだけ多くの経験と速さとスピードを得ることだ。
一日の終わりには、退屈だなんて文句を言えないよ。とんでもない。ラリーについて、考え直したことなんてない。これが僕のしたいことで、心の底から、今年はこれが正しい選択だったと感じている。
これは素晴らしいチャレンジで、常に100%でアプローチしなければならないんだ。WRCにフルシーズン参加するというのはこういうことだと僕は前から分かっていた。新しい路面に向き合うたびに、道は常に変化する。早朝から夜遅くまで、自分のベストに集中しなければならない。
RedBull Citroen C4 WRCと過ごすあらゆる距離が、僕に喜びを与えてくれる。ラリーの本当のスピードに近づくたび、もっともっと感じるんだ。ヨルダンは僕の8回目のラリーになる。メキシコのことは過去のこと。あれはそうでしかなかった。メキシコでは多くの事を学んだよ。これまでのあらゆるラリーに、余分のプログラムを与えられた。ステージがうまくいっている間は、パフォーマンスはとてもよかったと思う。
クルマは強力、それが僕達にわかっていること。コースでもそれをキープできれば、速くて信頼性がある。
メキシコの後に休みがあったけれど、僕の体にとっては良かった。それから、このクルマで初めてのグラベルテストを2日間行った。テストはとてもうまくいって、高いスピリットでヨルダンへのチャレンジをスタートするよ。
木も山もなく、砂と塵だけ—そして、サービスブレークは死海のビーチだ。自然のベンチマークがルートにないから、今回は正確なペースノートが110%重要になってくる。だけど僕にとってはターゲットは同じで、いいリズムをみつけて、出来る限りスピードを改善することだ。
目標は、ラリーをフィニッシュすること。レースをフィニッシュできなければ、他の目標を設定しても意味のないことだ。フロントランナーがどうやって行くか、そして彼らと比べて僕達のスピードはどうか、見てみよう。

Jordan Rally preview from kimiraikkonen.com
Well, let’s wait and see, what we have ahead of us this time. Obviously, here we go again to a new place and to a country, I have never visited before. It’s also the first rally I’ll have with my co-driver Kaj Lindstrom, where we both are newcomers.

Okay, we know it’s going to a huge new challenge for both of us. But it’s always the same case for me. I just have to get used to this. This is the name of the game in the world of a rally. Where ever the rally season takes us, it’s going to be whole different place compared to the previous one.

For me all the rallies except one (The Finnish Rally) will be a new experience. So far these three we have raced this year have been massively different compared to each other.

But, what I’ve heard, the Rally of Jordan is a significant step to quite different rally racing. There in the desert you really have to start learning everything from zero.

But it’s nothing new to me. All I can do, is to do my very best. That is to collect experience and speed as much and as quickly as I possibly can.

In the end of day I cannot complain that this might be boring. No way. I have not had any second thoughts with the rally. This is what I want to do and I feel with all my soul this was the right option for this year.

It’s a great challenge and I have to approach it working 100% all the time. I knew beforehand, what it means to go the whole WRC season. Every time we have a new surface, the roads change all the time and you have to focus at your best from early morning to late evening.

Every mile I have with the Red Bull Citroen C4 WRC is giving a certain pleasure. The more we go in a real rally speed, the better it feels.

Now Jordan will be my eight rally ever. I have put Mexico into the past, long gone. It was like it was. I learned a lot from there, too. So far every rally has been given too much extra program. While the stages have go right, I think it has been quite ok with the performance.

The car is strong. That’s what we know. If you are able to keep it on the road, it’s quick and reliable.

After Mexico we had a break. It was good for my body. Then we did the first two test days on gravel with this car. It went very well and now we start the Jordan challenge with high spirits.

There are no trees, no mountains. It’s only sand and dust – and the service breaks will be on the beaches of the Dead Sea. This time the precise of the pace notes will be 110% of importance, because there are no natural benchmarks on the route.

But for me it’s the same target to find a good rhytm and then improve the speed as much as possible.

The target is as it has been: to finish the rally. If you are not able to finish the race, it’s useless to set any other targets. Let’s wait and see, how the front runners go and what is our speed compared to them.

1 person likes this post.