イギリスGPプレビュー

去年モンちゃんが勝った&ボブ・マッケンジー氏が激走したシルバーストンです。割と高速サーキットだし、勝てるかどうかは不安ですが。

2006 BRITISH GRAND PRIX PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“The British Grand Prix is one I really want to win, as with Monaco it is another of the legendary races on a great track, and of course a home race for the team. Overtaking is possible, so pole position is not so important as in Monaco. I think there will be some different strategies come race day. When we were testing here in late April, the lap times were quicker than in 2005 because we are faster through the corners this year, most of the time has been found in the mid corner performance. This is partly because the smaller V8 engines allow new aero opportunities and also improved Michelin performance from last year. Where this had the most effect was at Copse, which is even quicker now than before, as it has always been one of the fastest we race through. You have to be flat through the right hander, otherwise you lose a lot of time, however because it is now quicker than before you have to be very precise, it has made the corner more of a challenge.”
JUAN PABLO MONTOYA
“It was great to be back on the podium at Monaco and everyone in the team has continued to push hard since to try and find more performance in the car for the British Grand Prix. Silverstone is a great track, with some really exciting corners, I love to race at it and I hope we can repeat the result from last year when I took my debut victory for the team in front of our home crowd. It is such a contrast to the streets of Monte Carlo, it is all about super fast corners and pushing the limits of the car. The Maggots – Becketts – Chapel sequence at the start of the lap is awesome, you have to push really hard through here, so long as you have the good balance you need, and are changing direction so quickly, hooking up the apexes, it is great fun! In addition to needing good balance, it is important to find a set-up compromise between high speed stability for much of the track and good grip to ensure we are also quick for the slower corners at the end of the circuit. Silverstone tends to be quite hard on the tyres, the left front sees the greatest wear because of the fast right hand corners.”

キミ・ライコネン
イギリスGPはモナコと同じく、素晴らしいトラックで行われる伝統的なレースで、勿論チームにとってはホームレースだから、僕がとても勝ちたいレースのひとつだ。オーバーテイクが可能だから、ポールポジションはモナコほど重要ではない。レースではいくつかの異なる戦略があると思う。4月の終わりに僕らがここでテストした時、ラップタイムは2005年より速かった。今年はコーナーをより速く抜けることが出来るから、コーナリングのパフォーマンスによってタイムが向上したんだと思う。小さくなったV8エンジンが新しい空力を可能にしたし、ミシュランのパフォーマンスは去年より進歩している。これが最も影響しているのがコプスで、前よりもずいぶん速くなった。僕らがレースをする中で最も速いもののひとつだと思う。全開で行かなければタイムを失ってしまう。前よりももっと速くなったから、コーナリングはとても正確でなければならない。大きなチャレンジだ。
ファンパブロ・モントーヤ
モナコでポディウムに戻って来られたことはとても素晴らしかったし、チームの全員がハードにプッシュすることを続け、イギリスGPに向けて更なるパフォーマンスの向上を続けてきた。シルバーストンはすごいトラックで、とてもエキサイティングなコーナーがある。僕はここでのレースが好きだし、去年の、このチームのホームでの僕の初めての勝利を再現できるように願っている。モンテカルロのストリートコースとは対照的に、超高速コーナーがあって、クルマの限界までプッシュしなければならない。ラップの始まりの、マゴッツ・ベケッツ・チャペルのシーケンスはものすごくて、そこを抜ける際は本当にハードに攻めなければならず、いいバランスが求められるし、素早く方向を変え、エイペックスを抜けていくんだ、本当に楽しいよ!バランスが必要とされるのに加えて、サーキットの殆どを占める高速走行中での安定性と、トラックの終盤の低速区間での確実なグリップの間の妥協点のセットアップを見つけることが必要だ。シルバーストンはタイヤに厳しい傾向にあって、左のフロントは高速の右周りコーナーがあるから特にひどいんだ。

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