スペインGPプレビュー-there is one chance

2006 SPANISH GRAND PRIX PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“Over the weekend at the Nürburgring the car was definitely improving, and I am looking forward to getting straight back on track in Spain, to try and continue to find more pace. The Circuit de Catalunya is a very quick track, not in the same way as say Monza that is all about power, it is because there are a lot of fast corners that keep you flowing the whole way round. This does mean though that you can lose a bit of downforce when you are close behind another car through the quick corners and this can make it quite difficult to pass. The aerodynamics of cars are tested the most here, so set-up is crucial. This can be quite tricky as it can be quite windy on track and something that worked really well in the morning doesn’t always work as well in the afternoon.”
JUAN PABLO MONTOYA
“It wasn’t the best race for me in Europe, but that is racing and you have to move on. There has traditionally been quite high levels of tyre degradation at the Circuit de Catalunya, this was less last year with the resurfacing, but over the course of the past twelve months it has returned to being fairly abrasive. With all the super fast corners there are big loadings on the tyres, so tyre wear is still a consideration, particularly the front left. We have worked hard with Michelin in preparation for the race, and final selection between the prime and option will be our main focus in the early part of the weekend. I have tested at the Circuit de Catalunya for seven days since the start of the year, providing useful data. The Michelin tyre selection process for the race started in early April when we were testing at the track and we completed it at Silverstone a couple of weeks ago. Overtaking here is not easy and to do it having good traction out of the corners is a must, there is one chance, as you can slipstream along the main straight and then try to overtake at the first corner.”

キミ・ライコネン
ニュルブルクリンクの週末で、クルマは明らかによくなっていた。僕はそのままスペインのトラックに戻るのが楽しみだし、よりよいペースを得るためのチャレンジを続けたい。カタロニアサーキットは超高速トラックだけれど、沢山の高速コーナーが続いているところが、パワーが必要なモンツァとは異なっている。これは高速コーナーで他のクルマの後ろに接近した時、ダウンフォースが失われるので、抜きにくくなるということを意味する。ここでは主にエアロダイナミクスのテストを行ってきたので、セットアップが鍵になる。午前中はよく走れるけど午後はいつも走れないし、トラックでは風が強いかもしれないので、トリッキーになるだろう。
ファンパブロ・モントーヤ
ヨーロッパGPは僕にとってベストレースではなかったけれど、それがレースだし、前進しなくてはならない。カタロニアでは昔からタイヤの消耗が激しく、去年は再舗装されたのでましだったけど、12ヶ月の間にまた路面はかなり荒れているだろう。すべての超高速コーナーでタイヤに大きな負担がかかるので(特に左フロント)、タイヤはとても重要だ。僕らはレースに備えてミシュランと懸命に準備をしてきたし、プライムとオプションの最終的な選択は週末の初めの主な焦点となるだろう。僕は年の始めに7日間、カタロニアでテストを行い有効なデータをとった。レースに向けてのタイヤ選択は4月の始めにトラックでのテストで始まり、先々週のシルバーストンで完了した。ここでのオーバーテイクはコーナー出口でのトラクションが必要だし、簡単じゃないけど、メインストレートでスリップストリームに入ったとき、1コーナーがただ1度のチャンスだ。

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