サンマリノGPプレビュー-いよいよ欧州ラウンド突入!!

記録の上ではキミは去年ノーポイントですが、皆さん、序盤に30秒近くぶっちぎって独走していた彼のあの姿を覚えていますか?
最後数周の顎兄VS眉毛の攻防がクローズアップされて忘れていたかもしれないけれど、MP4-20反撃の始まりはサンマリノからだったのですー!
で、次のスペイン・モナコで連勝したんですよね。
今年も再現なるでしょうか。…イモラで移籍発表か、との報道も気になりますが。
訳は後でやりまーす。F1racingを引用の可能性大。
じゃこれから面接へ行ってきますので■ノシ

2006 SAN MARINO GRAND PRIX – PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“We had a solid session at the test in Barcelona last week, we were able to complete the MP4-21 development work planned for the session and continue the progress made by Pedro and Gary at the Paul Ricard test the week before. It will be good to see how the modifications will be on the race track. The biggest factors at Imola are hard braking and acceleration, because of all the chicanes and the short straights in between them. This also means that performance of traction, braking and braking stability is key for this race. To get quick lap times at Imola, you have to really attack the kerbs and because they are so high, probably more so than at most tracks, we have to keep the car quite soft so it rides the kerbs well. The best place to overtake at Imola would be the Tosa hairpin, both under braking and also exiting, and you also tend to see a lot of cars running wide providing more opportunities.”
JUAN PABLO MONTOYA
“It was good to test last week, as we have been able to cover some good pre-race set-up work for San Marino and the car felt good. Imola is a very technical and demanding circuit, so the set-up of the car is particularly important at this track to be fast. It is a medium to high downforce track, because of all the slow corners and chicanes, also there isn’t really one very long straight that would demand a lower downforce configuration. Imola is one of three anti-clockwise tracks we race on. It does place an extra strain on your body, particularly your neck. However it’s not really a big deal, I have been working with my trainer to ensure there are no issues. There are a couple of great corners at San Marino, such as the Piratella and Acque Minerali, and you need to make sure you push and carry as much speed through them as possible, they should be quite fun with the V8 engine!”

結局土曜日にぽちぽち訳しましたー
キミ・ライコネン
先週のバルセロナテストで充実したセッションを行い、MP4-21を進歩させるために予定していたセッションを完了することができたし、先週ポールリカールでペドロとゲイリーが行った作業を継続することができた。レーストラックでそれらの変更がどう出るかを見てみるのがいいだろう。シケインとその間の短いストレートのため、イモラのポイントはハードブレーキングと加速だ。これはどちらもトラクションとブレーキのパフォーマンス、ブレーキング時の安定性がこのレースの鍵だということを意味する。イモラで速いラップを得るためには、他のサーキットよりも高い縁石に全力でアタックしなければならない。縁石をうまく乗り越えるためにクルマを柔らかく保たなければならない。イモラのオーバーテイクポイントはトサヘアピンで、ブレーキング時でも出口でもできるし、多くのクルマがワイドに走行する傾向があるからチャンスがあると思う。
J-P・モントーヤ
サンマリノに向けてのレースを想定したセットアップ作業が出来たしクルマの調子もいいから、先週のテストはうまくいったよ。イモラはとてもテクニカルできついサーキットだから、クルマのセットアップはこのトラックで速く走るためには特に重要だ。ほとんどが低速コーナーとシケインだし、低ダウンフォースが必要なロングストレートが無いから、ミディアム~ハイダウンフォースのトラックだと言える。イモラは僕らがレースする中で3つある反時計回りのトラックのひとつだ。身体、特に首への負担が大きい。でも何も問題が起こらないようにトレーナーとトレーニングしてきたから、大きな問題ではないよ。サンマリノにはピラテラとアクアミネラリという素晴らしいコーナーが2つあって、そこを通るときは出来るだけ速いスピードでプッシュすることが必要だ。V8エンジンで走るととても楽しいだろうね!

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