オーストラリアGPプレビュー

出先からですけどプレビュー載せてみる。

2006 AUSTRALIAN GRAND PRIX PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“After the first two races, I am really hoping to have a trouble free weekend in Australia, as the car feels good and I think that we can get some good results with it. I am aiming to get a solid points finish at this race to take back to Europe. Albert Park is a high downforce track and it has pretty low grip, this is because the surface is always dusty as it is old roads that are not used anymore. But this tends to clean up quickly during Friday running and then the track surface is fairly smooth. There are some hard braking zones and sharp bends, which can be tough on the brakes and tyres, such as into turn three, and demand good traction to be fast out of the corners. The Australian race is one of the favourites I think with most people in the sport, and there is always such an enthusiastic atmosphere in Melbourne for the event.”
JUAN PABLO MONTOYA
“It wasn’t an ideal weekend for me in Malaysia, but at least I finished fifth and fourth in the last two races. I am now looking forward to racing in Melbourne and hopefully challenging for a podium position. Albert Park is quite a flowing circuit, with long, sweeping bends and quick corners, so it is fun to drive and you can really build up a good rhythm. There are some places on the track where you can pass, primarily the right hander of turn one at the end of the main straight, where your speed drops from over 300km/h to around 130km/h, and also as you flow on through the curve of turn two that immediately follows. Another chance is through the left flick of 11, which is taken quite quickly at just over 210km/h in fourth.”

キミ・ライコネン
最初のあの2連戦の後だから、オーストラリアではトラブルフリーな週末を願っている。クルマはいい感じだし、僕らはいい結果が得られると思う。ヨーロッパに戻る前に多くのポイントを獲ってフィニッシュするために、このレースに狙いを定めている。アルバートパークはハイダウンフォースのトラックで、少しグリップが足りない。もう使われていない古い道だから、路面がいつも汚れているからね。でも金曜フリーの間にすぐに綺麗になるし、路面もかなりスムースになる。ターン3への進入のようなハードブレーキングゾーンと鋭いコーナーがいくつかあって、ブレーキとタイヤに厳しい。コーナーを立ち上がる時に優れたトラクションが必要なんだ。オーストラリアのレースはF1の中でも人気があるレースの1つだと思うし、熱狂的な雰囲気がある。
ファンパブロ・モントーヤ
マレーシアは僕にとって理想的なレースではなかったけれど、この2連戦は5位と4位でフィニッシュできた。今はメルボルンでのレースとポディウムへのチャレンジを楽しみにしている。アルバートパークは流れのいいサーキットで、長い高速コーナーもあっていいリズムで走れるからドライブしていて楽しい。オーバーテイクのポイントもいくつかあって、300km/hから130km/hへと減速するメーンストレートの終わりからターン1にかけてと、縁石を使うターン2のあたり。あと、4速で210km/hで入る左の11コーナーかな。
私もトラブルフリーの週末を願ってる!!
今週からまたスカパー復帰です。土曜日フリーからお付き合いくださいね。

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