ヨーロッパGPプレビュー

2006 EUROPEAN GRAND PRIX PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“Although it is not like some of the wider tracks such as Bahrain and Turkey, there are a couple of genuine chances to overtake at the N?rburgring, such as the chicane, the first corner with its wide entrance and also as you go into to the Mercedes Arena. At Imola it was impossible to pass even if you had the pace, so hopefully we will be able to make the most of our strategy for the qualifying and race and get a good result here. Although the nature of the track means you can build up a good rhythm, there are some odd cambers and bumps that you have to watch out for. Also, as with San Marino, N?rburgring is another track where you really use the kerbs pretty aggressively, to make sure you get a fast lap time. Following my exit on the final lap at the N?rburgring last year as a result of a flat spotted tyre, I am hoping to have a less dramatic race this year; however this track seems to always see exciting and close racing.”
JUAN PABLO MONTOYA
“It was good to get on the podium at Imola and get some points. The strategy worked well and hopefully we can build on that and continue to move forward in Europe.The N?rburgring is a fairly mixed track, with some straights, hairpins, different types of corners, however I would say it is dominated by slow corners. As a result, we will run with a medium-high downforce here and traction and grip are more important than at a super fast track such as Canada. It does tend to be quite grippy here as it is pretty smooth, but there is a lot of understeer and this is always a focus of the free practice sessions to minimise this. We have been testing at Silverstone for three days following San Marino, it was an interesting test and we had some good running with new components for this race. As this is a home race for Mercedes-Benz, I hope we can put on a good show for the home fans.”

キミ・ライコネン
バーレーンやトルコのように広いトラックではないけれども、ニュルブルクリンクではシケインや広い進入口をもつ1コーナー、メルセデスアリーナのように2、3のオーバーテイクチャンスがある。イモラはペースが良くても抜けなかったけれど、予選と決勝で僕らの戦略がうまくいけば、ここで良い結果を得ることが出来るだろう。コースの特性で、ここでは良いリズムで走ることが大切だ。チャンバーやバンプがいくつかあり、気を付けなければならない。サンマリノと同様にニュルブルクリンクも、速いラップタイムを得るためにアグレッシブに縁石を使う箇所がある。去年のニュルでのファイナルラップのリタイアはタイヤのフラットスポットによるものだった。今年はドラマティックなレースではないといいと思っているよ。このトラックは接近してのレースになるから楽しみだよ。
ファンパブロ・モントーヤ
イモラでポディウムに上がり、ポイントを獲得出来て本当に良かったよ。戦略はうまくいったし、このヨーロッパでもうまくいくことを願っている。ニュルブルクリンクはかなりミックスのトラックだ。ストレート、ヘアピン、タイプの違うコーナー。僕は大体が低速コーナーだと思う。なので、ここでは中~高ダウンフォースとトラクション、グリップが非常に重要なものとなる。カナダのような超高速サーキットとは違ってね。路面がスムーズだからグリップ過多になると思われがちだけれど、アンダーステアも多い。フリー走行の時にはアンダーステアを最小にするようにしているけどね。サンマリノの後、シルバーストンで3日間のテストを行った。このレースに向けた新しいコンポーネンツを試して、おもしろいテストだったよ。このレースはメルセデスベンツのホームレースだし、ホームのファンのためにいいショーを見せられるよう、頑張るよ。

Be the first to like.