RED BULL RALLYE DEUTSCHLAND – PREVIEW

シトロエンのよりもいつも面白い赤牛版のです。
カイさん毎回すごいとかえらいとか言ってくれててうれしい(づωT) トミさんとかもよくコメントしてくれるけど、どのくらいすごいのか正直わかんないんだよねー。でもすごいんだろうなー、キミ。
ではどうぞ↓

フィンランドでは、18歳以上になると誰でも、たとえF1のワールドチャンピオンでも、兵役を果たさなければならない。従って、27000人のフィンランドの少年(女性は免除される)が、軍に参加する。最長で1年間、朝の5時に起きて冷たいシャワーに耐えることと引き換えに、若い徴集兵達は時給4~10ユーロを得る。
ほとんどの人は決して戻りたがらない。それでもキミは今週末、もう一度兵役に戻ってくる。Day2がBaumholder軍用地で行われる、WRCで最もチャレンジングなアスファルトステージに挑戦する。
これらの長いステージは、以前戦車をテストするために使用されていたコンクリートの道で構成されている。コースのそばには、hinkelsteinsとして知られる巨大な石のブロックがある。これらは当初、戦車が道から逸れないように設置されたものだった。言うまでもなく、ラリーカーでこれにヒットするのは推奨されない。
幸運にも、キミは戦車よりもかなり洗練された車両、独占的なシトロエンC4 WRCをもっている。そして、ラリードイツの(軍用地を走る土曜日以外の)残りの2日間、金曜日と日曜日は、Baumholderへの独特のチャレンジよりはいくぶんノーマルだ。
サーキットでのドライブと、アスファルトのラリーステージとの違いは大きい。しかし、先月のブルガリアは、舗装路でラリーカーを駆るキミのポテンシャルを証明し、彼はドイツでのこのウイークエンドを、経験のために費やす決意だ。

キミ・ライコネン: ドイツのステージがどういうものか正確に知らないけど、ブルガリアとすごく違っていることは分かる。(サーキット)レーシングでは、あるサーキットの路面は他のサーキットのものとそんなに大きく違わない。小さな違いはあるけどね。ラリーでは、イベントごとの差がすごく大きい。ラリーにはとてつもないバラエティがある。あらゆる距離も、どんなコーナーも違っているんだ。そういうわけで、このスポーツでは経験がとても重要になる。だから僕も自分の知識を増やし続けないといけない。ドイツでは自分のベストを尽くすけど、このイベントを全部学習できるように、確実にフィニッシュすることが必要だ。ステージはとても難しいから慎重に行かなければならない、特に雨が降るなら、とみんなが教えてくれたよ。

コドライバー、カイ・リンドストロームも、ラリードイツに何を期待すべきかについてわかっている。カイは4度の世界チャンピオン、トミ・マキネンの隣で、以前このイベントに2回参加したことがある。トミは、WRCの1年目でキミが成し遂げてきたことについて感銘を受けた、多くのラリーエキスパートのひとりである。

カイ・リンドストローム: これはキミの、WRCでのたった2回目のアスファルトラリーで、彼の9回目のイベントだ。ドイツは簡単にはいかなそうだが、私達にとってブルガリアは非常によかったし、フィンランドでも前進を続けた。キミが本当に短時間でここまでやってきたことを、私はとても嬉しく思っている。こんなに少ない経験で、このレベルでラリーを走った者は誰もいない。これは偉大なことだ。私にとってドイツで最も重要なことは、私達が学習を続け、ペースノートの作業を懸命に行い、堅実な結果を得るためトライすることだ。キミが言ったように、経験を得ることが全てだ。

キミにとっては幸運にも、ラリードイツは、今年軍事行動を強いられる唯一の時である。アイスマンは30歳であり、フィンランドでは28歳で兵役の義務は終わる。だから、リラックスして。

RED BULL RALLYE DEUTSCHLAND – PREVIEW
Everyone aged 18 or over has to do military service in Finland, even Formula One World Champions. So every year 27,000 Finnish boys (women are exempted) join the army. In return for getting up at 5am and enduring cold showers for up to a year, the young conscripts are paid between four and 10 Euros per hour.
Most people are keen never to go back. Yet Kimi will return to military duty once more this weekend, when he takes on some of the most challenging asphalt stages on the World Rally Championship, held in the Baumholder military area on day two of the Rallye Deutschland in Germany.
These long stages are made up of concrete roads that were previously used for testing tanks. By the side of the road are huge stone blocks known as hinkelsteins: these were originally designed for preventing the tanks from going off the road. Needless to say, hitting one of these in a rally car is not recommended.
Luckily, Kimi has a considerably more sophisticated vehicle than a tank at his disposal: the all-conquering Citroen C4 WRC. And the remaining two days of the Rallye Deutschland, on Friday and Sunday, are somewhat more normal than the unique challenge of Baumholder.
The difference between driving on a circuit and on an asphalt rally stage is huge. But Bulgaria last month showed Kimi’s potential on sealed surfaces in a rally car, and he is determined to capitalise on the experience in Germany this weekend.

“I don’t know exactly what the German stages will be like, but I know that they will be very different to Bulgaria,” said the 2007 Formula One World Champion and winner of 18 Grands Prix. “In racing, the surface of one circuit is not massively different to the surface of another, although there are some small changes. In rallying, the difference is huge on every event. There is so much variety on a rally: every kilometre and every corner is different. That’s why experience is so important in this sport. So I just need to keep on building up my knowledge: I will try my best in Germany but I really need to make sure that I am there at the finish so that I can learn all about this event. Everyone tells me that the stages are quite complicated so we will have to be careful, especially if it is raining.”

Co-driver Kaj Lindstrom knows what to expect from the Rallye Deutschland, having competed on the event twice previously alongside four-time World Champion Tommi Makinen: one of the many rally experts who have been impressed by what Kimi has done in his first year of the world championship.

“This is only going to be Kimi’s second World Championship asphalt rally, and just his ninth WRC event,” added Kaj. “Germany is not going to be an easy one, but Bulgaria was very good for us and we continued making progress in Finland. I’m really pleased by the way that Kimi has come so far in an extremely short space of time: nobody has rallied at this level before with so little experience, and that’s a great achievement. For me, the most important thing in Germany is that we continue learning, work hard on our pace notes, and try to get a solid result. Like Kimi said, it’s all about getting the experience.”

Luckily for Kimi, Rallye Deutschland is the only time that he will be forced into military action this year. The ‘iceman’ is 30, and the obligation to be called into the army in Finland ends when you are 28.
And relax…

4 people like this post.