Rally Japan Day 3

観客がいなくて不運だた(´・ω・`)って2人とも言ってるけど、観客(特にミョーな勢いのある女子)がいても逆にもみくちゃで危なかったかも…と思うのは私だけ…?(笑) ←や、笑い事じゃないよーなこともたくさん起こったらしいのでねー。2人ともケガなく(毛がなく…でなくて)なにより!
とりあえずどぞー↓

RED BULL ON STAGE – RALLY JAPAN, DAY 3.
「万歳!」は、日本語の典型的なときの声/喊声であり、伝統的に、確立が低い戦いに勇敢に突入する兵士によって使われてきた。ほとんど不可能であることを試みるとき、例えば”バンザイ・スカイダイブ”:飛行中の航空機からパラシュートを放り投げた後に飛び出し、それをキャッチするようなときである。バンザイ・スカイダイブの記録は、日本の紳士、久保安宏が持っている。彼は、パラシュートを放り投げてから飛び降りるまで、勇敢に50秒待った。
2007年のF1チャンピオンであるキミ・ライコネンはスカイダイビングをしたことはない。しかし、たった9戦の出場経験だけでトップカーに混じり、WRCカレンダーにおける特殊なイベントのひとつであるラリージャパンに挑むことは、最初にパラシュートを放ってから、どうやってそれをキャッチしようか後から考えるようなことに少し似ていた。

最初の2日間では、レッドブルドライバーはトラブルフリーのドライブを行い、日が昇る国で、その太陽のように全体の8番手に駆け上がった。ラリーカーをドライブすることとF1とは、ラグビーとフットボールくらい違いがある。しかし、6番手だった1つを除いて土曜日の全てのステージで8番手タイムを記録し、キミは優れた一貫性を示した。
今朝の最初のステージでは全てがうまくいかなかった。日曜日のBisanの半ばで、キミはペースノートを聞き間違った。クルマはワイドにスライドしエンジンがストール、クルーは道から滑り落ちた。それは非常に低速での出来事であり、シトロエンは完全にダメージを受けていなかった。しかし周りに観客がいなかったので、ステージに戻ることは不可能だった。

キミ・ライコネン: すごく長い間ミスしないで走ってきた後に、こういう小さなことでリタイアしなければならなくなったのは本当にがっかりだ。僕がノートを全く理解しなかったから、僕達はコーナーに速く侵入しすぎてしまった。クルマを戻そうとしたけど、残念ながらできることは何もなくて、僕達はコースオフしてしまった。周りにもし観客がいたなら何も問題なくコースに戻れただろうけど、そこは誰もいない場所だった。とてもアンラッキーだった、それだけだ。だけど僕達はとてもたくさん学習したし、後には2つのアスファルトラリーが待っている。いい結果を得るためにベストを尽くすつもりだ。

2005年にフィニッシュできなかった北海道に続き、日本はコドライバーのカイにとって再びアンラッキーなイベントになった。

カイ・リンドストローム: 我々はこの罰に値しない。誰のせいでもない出来事だった(と、彼とキミがサービスに戻った時に語った)。ラリーカーに乗っている時は色々とやることがあって忙しいので、ペースノートを聞き間違えることは非常によく起こることだ。更にそこはトリッキーな場所だった。観客がいなかったために、我々は不運だった。(観客がいれば)我々はラリーを続けることができただろう。しかしこのラリーで我々が得られたポジティヴな要素もたくさんある。昨日は、我々がグラベルで経験したベストな日のひとつだった。我々は常によい方へ向かっている。

キミはアスファルトでの彼の評判を築いたので、彼は新しいラリー・ド・フランスで大好きな路面に戻ることを楽しみにしている。アイスマンによる新たなバンザイ・アタックになることは確実であり、彼は待てない。

RED BULL ON STAGE – RALLY JAPAN, DAY 3.
“Banzai!” is a typical Japanese battle cry, traditionally used by soldiers charging bravely into battle even when the odds are stacked against them. It’s all about attempting the nearly impossible, such as the modern phenomenon of the ‘banzai skydive’: the act of throwing a parachute from a flying plane and eventually jumping out after it, in the fervent hope of catching the parachute up.
Appropriately enough, the record for banzai skydiving is held by a Japanese gentleman, Yasuhiro Kubo, who waited for a courageous 50 seconds in between throwing out his parachute and deciding to go and retrieve it.
Kimi Raikkonen, the 2007 Formula One champion, has never been skydiving. But attempting Rally Japan, one of the most specialised events on the world rally calendar, with just nine WRC outings in a top car behind him was a bit like throwing the parachute out first and wondering how to catch it later.

During the first two days the Red Bull driver had a trouble-free run, climbing as high as eighth overall in the land of the rising sun. Driving a rally car is as different to Formula One as rugby is to football, but Kimi showed excellent consistency by setting eighth-fastest time on all of Saturday’s stages apart from one, where he was sixth.
The first stage this morning is where it all went wrong. Halfway through the Bisan test on Sunday, Kimi misheard a pace note. The car slid wide, the engine stalled and the crew slithered off the road. It was a very low-speed off and the Citroen was completely undamaged but with no spectators around, it was impossible to get back on the stage.

“After steering clear of mistakes for so long, it’s really disappointing that such a small thing caused us to retire,” said Kimi. “I just didn’t quite understand the note, so we were a bit too quick into the corner. I tried to get the car back but unfortunately there was nothing to do and we went off. If there had been some spectators around then we would have had no problem to get back onto the road but it was in a place where nobody was there so unfortunately that’s it. We learned a lot though and now we’ve got two asphalt rallies coming up, so we’re going to be trying our best to come away with a good result.”

Japan is turning into an unlucky event for co-driver Kaj Lindstrom, as he also failed to finish on his last outing in Hokkaido back in 2005. “We didn’t deserve this; it was nobody’s fault,” said Kaj when he and Kimi got back to service in Sapporo. “There’s a lot going on in the rally car, so it’s very easy to mishear a pace note and it was a tricky place. We were unlucky that there were no spectators, otherwise we could have continued. But there are a lot of positive things that we can take from this rally: yesterday was one of the best days we have ever driven on gravel and we are getting better all the time.”

Kimi built his reputation on asphalt, so he’s now looking forward to heading back to his favourite surface for the all-new Rallye de France at the end of this month. It’s sure to be another banzai attack from the Iceman and he can’t wait.

CITROËN JUNIOR TEAM, RALLY JAPAN 2010 – DAY 3
Kimi Räikkönen and Kaj Lindström were eighth on the road for the final day of the rally but got caught out on the opening special stage. “I misunderstood a pace note,” explained Kimi when he got back to the service park. “It was my fault. The rear of the car went wide and we slid down a bank. Unfortunately we weren’t able to get going again. It’s disappointing, as when we were finally able to get the car back onto the road we were able to drive back to service as usual. There was absolutely nothing wrong with it.”

“The first morning was really difficult as I didn’t have a good feeling with the car,” added the Finn, who received a very warm welcome from all the Japanese fans. “Then, thanks to some good work from the team on the set-up, we were able to make a lot of progress. Without any pre-event testing and with a shakedown that took place only on asphalt, I needed a few kilometres just to build up a comfortable feeling again. Once more we’ve learned a lot on a rally that is completely new to us. It was a very tricky route, with extremely specialised stages…”

Team Manager Benoit Nogier concluded: “Dani experienced a few difficulties in his performance over just a handful of kilometres. Apart from that, he proved to be extremely competitive, setting several fastest stage times. We felt that he was fully integrated into our team and hugely motivated. He fought at the front, showing that his place is right up there with all the other factory drivers. We’re a bit disappointed not to see Kimi at the finish though. He drove a very solid rally yesterday but today it did not quite come to fruition. On the asphalt rallies coming up, he should feel a bit more at ease.
In Alsace, where the Rallye de France is based, we will also welcome Sébastien Ogier back to the Citroën Junior Team: a driver who is building up quite a reputation in the World Rally Championship.”

次戦フランスはアスファルトなので、ジュニアにオジェくんが戻ってくるそうです。
最後の方には修復不可能にリタイアしていていないはず→チケット買わない、って読みは完璧だったんですけど(私ヒドイ!スゴイ!)、土曜日の深夜にチケット買ってJRで砂川へ向かってしまい、やくいちまんえん余計に払ってしまった(そして帰りはomomoたんとロードムービー)日曜のこともかきます、近いうちに…(更新するする詐欺!)

1 person likes this post.