フランスGPプレビュー

2006 FRENCH GRAND PRIX PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“The team has been testing really hard last week, and we will be bringing new parts to the car for the French Grand Prix. The car felt good at Indy and with our strategy we would have secured a couple of solid points finishes. Magny Cours can be quite a challenging track to set-up for, because its characteristics change a lot, probably more so than at most other circuits. However I quite like driving here, it seems to suit my style and I hope we can have another good race this year. It is a slow track, with low speed corners, hairpins and no major straights, it is a total contrast to the previous three circuits we have raced at. Magny Cours has a smooth surface, with no bumps and less kerbs, as a result we can run with more front wing and a lower ride height, as the car is less upset by kerbs and bumps. You tend to generate high tyre temperatures here, so blistering can be a problem, this is because the track gets very hot during the day due to the blackness of the asphalt. The track also has reasonable grip levels.

キミ・ライコネン
チームは先週、本当に一生懸命にテストを行い、フランスGPのために僕らは新しいパーツを持ち込んだ。インディで、クルマの感触はよかったし、戦略によって2台のポイントフィニッシュが出来るはずだった。マニクールは他のサーキットよりも特徴がころころと変わり、とてもセットアップが難しいトラックだ。でも、僕はここでのドライブがとても好きだし、僕のスタイルに合っていると思う。僕らがいいレースが出来ることを願っている。ここは低速コーナー、ヘアピン、ストレートなどがある低速トラックで、僕らがこれまでにレースをしてきた3つのサーキットとは全く正反対だ。マニクールは路面が滑らかで、バンプが無いし縁石が少ないから、フロントウイングを低い位置に付けて走れるので、カーブとバンプで振動することは少なくなる。ここでは黒いアスファルトのために一日中トラックが熱くなって、タイヤ温度が高くなる傾向があるので、ブリスターが問題となるだろう。トラックにも相当なグリップがある。
モンの件はスルーなんだ…orz キミのコメントが聞きたかったなぁ。マッサ、プロ、ラルフ。眉毛なんかの話も聞きたかったし、地味に仲良しだった琢磨の話も聞いてみたい。
自分が思ってたより、モンちゃんの事好きだったみたい。失って初めて気付いたの…!!!(恋だな!)

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