イタリアGPプレビュー

もう優勝期待しないでレースに臨めるようになったので、気になるのはフェラーリの発表だけです。兄さんが勝って引退を決めてくれたら、寂しいけどキミ&マッサコンビの誕生かなーと思って、今週末こそにわかティフォシの私です。

2006 ITALIAN GRAND PRIX PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“Monza is a great track, it is all about speed but not just on the straights. It has some fantastic corners such as Parabolica that are flat out and you really have to push the car. Parabolica is a really important part of the track, because it takes you back out on to the long start and finish straight, and so you have to keep your speed as high as possible through it. The track is also really hard on the cars, with the bumps and the long straights at full throttle. You tend to use the kerbs quite a lot and so have a slightly softer set-up so the car rides well over them. After my retirement from the Turkish race, my back was a bit sore, so we decided that I would rest to get properly fit for this race rather than test, but I am totally fine, there are no problems from the incident and I am looking forward to getting back in the car. It has been feeling really strong recently, so I hope we can have more of a race in Monza than in Istanbul.”

キミ・ライコネン
モンツァは素晴らしいトラックだ。スピードが全てだけれど、ストレートだけに限ったことではない。全速で、クルマを限界までプッシュしなければならないパラボリカのようなファンタスティックなコーナーもある。パラボリカはトラックの中でとても重要なポイントだ。その後に長いホームストレートがあるから、可能な限りスピードを保たなくてはならない。バンプも、全開で走るロングストレートもあるから、トラックはクルマにとってとてもハードだ。縁石をたくさん使って走るので、うまく走るために少しソフトなセットアップにする傾向がある。トルコでのリタイア後、背中が少し痛んだので、テストよりもレースのために休養すると決めたんだけど、僕はとても元気だよ。事故の影響は問題無いし、レースに戻るのを楽しみにしている。最近クルマはとても強力になっているように感じているし、モンツァではイスタンブールよりもいい結果が得られると思っているよ。
背中は大丈夫!との本人談なのでよかったよかった。
去年は、なんか見ててぐすんぐすん泣いてしまったレースでした。(キミたんに新スペックエンジン投入であぼーん→予選トップ→11番スタート→追い上げまくるもタイヤトラブル→また気合の追い上げで4位)モンちゃんにも同じトラブルが起こったけど、ボロボロタイヤのままマターリ走行で優勝したんだよね。タイヤ交換行った後も諦めないでつるさんをオーバーテイクしたあたりで、鼻水まで出てきたレースだったと思う。
週末は雨との予報もあるようで、ジェンスのタナボt(ry@ハンガリーが万が一起こってくんないかなーと淡い期待をしてみつつも、にわかティフォシで兄さんの応援をするつもり。
なんかまた転がりそうだし。<キミ

Be the first to like.