マレーシアGPプレビュー

2006 MALAYSIAN GRAND PRIX – PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“My race in Bahrain showed that the MP4-21 is a competitive car, despite the heavy fuel load I had for most of the race compared to the cars around me, it was quick. I now want to get back on track in Malaysia and have a better qualifying session, so that I can improve on my finishing position in Bahrain. Sepang is a track that sees car set-up compromised between efficiency at high speeds, for areas such as the start and final straights where we reach full throttle, and good grip for the slower corners, such as the complex at turns one, 14 and 15. Parts of the track are great to drive, such as the S complex and you need to really push through here to get a good lap time. After Bahrain, I have been spending a few days relaxing and doing my fitness training in hot conditions. I will also focus on getting used to taking on a lot of fluid to replace what is lost through sweat. Dehydration affects concentration levels, muscle strength and endurance, and so I have been working with my trainer to avoid this. We also have to make modifications to the cars to cope with the heat, for example there will be larger air cooling intakes on MP4-21 for this race.”
JUAN PABLO MONTOYA
“I am really looking forward to the Malaysian Grand Prix this weekend, Sepang is a track I love to race on and it suits my driving style. I am hoping that this will help me and the team to find a better set-up with the car than I had in Bahrain and that we will be putting more points on the board. The wide track and its sweeping corners mean there are a few good overtaking chances, I guess the main opportunity is corner 15, but you do need really good traction to make the most of it. Other characteristics of the track are the gradient changes, including through the complex at the end of the first straight, and the different cambers. Of course the humidity is another major factor, Malaysia is a really punishing race physically. It gets so hot in the cockpit, up to 50 degrees centigrade and you lose a lot of fluid, up to four litres, during the race alone. The tropical climate means that it could rain at any minute, so that is always a bit unpredictable, particularly because when it rains in Malaysia, it really rains!”

キミ・ライコネン
僕のバーレーンでのレースは、殆どを周りのクルマと比べても重いタンクで走ったにもかかわらず、MP4-21がコンペティティヴであることを証明した。僕は今マレーシアでトラックに戻ることを楽しみにしている。予選で良い結果を残せれば、バーレーンでフィニッシュした順位よりも前に行けるだろう。セパンはクルマのセットアップが難しい。スタートと最終ストレートは全開で行かなければならないし、低速コーナーではグリップが必要だし、ターン1、14、15は両方だ。いいタイムを出すには全力でプッシュしなければならないSコンプレックスのように、ドライブがおもしろい箇所がいくつかある。バーレーンの後は少しリラックスし、暑い中でフィットネストレーニングを行った。汗と一緒に多くが失われてしまう流動的な環境に慣れる事に集中している。(?)脱水は集中の度合い、筋肉の強さや持久力に影響するから、これらの問題を避けるためにトレーナーとトレーニングしている。例えば冷却系を大きくするなど、熱の問題に対処するために僕らはこのレースのクルマに修正を加えなければならない。
ファンパブロ・モントーヤ
マレーシアGPをとても楽しみにしている。セパンは好きなサーキットのひとつだし、僕のドライビングスタイルに合っていると思う。これが、バーレーンよりもいいセットアップを見つけられるように、また多くのポイントを獲れるように僕とチームの助けになる事を願うよ。ここのワイドなトラックと広いコーナーは、オーバーテイクのチャンスがあるということだ。一番のチャンスは15コーナーだと思うけど、いいトラクションが不可欠。トラックの他の特徴は、最初のストレートの終わりのコンプレックスを抜ける時や、僅かな反りなどの勾配の変化だ。勿論湿度は重要な要因で、マレーシアは肉体的には本当にキツイ。コックピットはすごく暑くて、50℃以上にもなり、レース中は4リットル以上の水分が失われる。南国の気候ということはいつ雨が降ってもおかしくないということで、いつもながら予測できない。特にマレーシアで降るということは、本当に沢山降るってことだからね!!
訳 し に く い よ !!!!!
今週はとにかくモンちゃんがくさらずにやってくれればいいと思います。
去年彼は4位だったし(その後骨折)。
キミは9位だったのであまり過度の期待はしないようにします。
(あ、でも初優勝はセパンだったんですよね?じゃあちょっとだけ。)

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