モナコGP: 気合のポイントフィニッシュ!

とりあえずチェコくんは未来永劫忘れないから( `・ω・´ )
REMEMBER THIS!

Skyで放送したキミたんのラスト2周

↑ボッタス「キミがすっ飛んできたから自分は周回遅れかと思って譲っちゃった」
Bottaksen moka auttoi Räikköstä – “Sain käsityksen, että Kimi johtaa”

RTLで“Maybe we should hit him in the face that he knows it.”って言った動画w

眉様のキミデレ

QAもうでてたからとりあえず貼っておきます。ぼちぼち色々読む。

KIMI RÄIKKÖNEN DISAPPOINTED TO DROP POINTS IN MONACO

Q: 今日の結果は、あなたのモナコでの週末を要約しているようですね…
KR: もちろん、今シーズンこれまでの中で、一番イージーなラウンドってわけじゃなかった。でも今日はクルマはいい感じだったから、こんな結果になって本当にがっかりしている。[セルジオ・ペレスの]あのアホみたいな動きのせいで、セバスチャンに対してチャンピオンシップポイントをたくさん失ってしまった。理想的な週末じゃなかったけど、この結果に対して僕達ができることは(今となっては)何もない。

Q: 何が起きたのか教えてくれますか?
KR: 彼は後ろから僕に当たってきたんだ。それが全てさ。自分がスピードを出しすぎてコーナーに突っ込んできたのに、彼が僕のせいだって考えてるなら、自分が何を言ってるか分かってないんだろう。レースで彼が誰かに接触するのは初めてのことじゃない。
彼は、自分がするかもしれないことを、他のドライバーが常に注視していてくれるように期待してるみたいだ。彼がコーナーに速く入りすぎたとしたら、(こっちは)譲るか真っ直ぐ行くかしないと、(彼は)他人に突っ込まずにはやりとげられないのさ。[he seems to expect people to be always looking at what he might do, then move over or go straight on if he comes into the corner too quick and isn’t going to make it without running into someone.]
その前にも、ほとんど事故になりかけてたこともあった。あの時僕がシケインを真っ直ぐ行かなかったら、彼は僕に接触してただろう。(事故が)起こるのをただ待ってたようなものだったよ。アグレッシブになることは理解してる。レーシングの一部だからね。でも、それと同時に分別をもたなければならないんだ。[but you also have to be smart.] 彼と話をしたって、何か変わるとは思わないけど。

Q: あの時点までは、かなりうまく状況をコントロールしていたようですね?
KR: まあまあうまくいってた。スタートも悪くなかったし、モナコのレースでは、接近して周回を重ねてピットストップで何かが起こるのを待つのはふつうのことだ。僕達はほとんどの間5番手だったし、物事が違う方向に進んでいたら、5番手に留まれていただろうと確信している。でも、オーバーテイクがほとんど不可能なここでは、それ以上の結果が可能だったとは思わない。

Q: オーバーテイクが不可能と言いますが、終盤の巻き返しは見事でしたね!
KR: ああ、それはまたちょっと違ってて、僕は新しいタイヤを履いていた。それにまず、あんなポジションにいちゃいけないはずだったから。でも最終的に1ポイントでもとれたのはよかった。ある意味ではもっとイラついたけど。ピットストップを終えてクリーンな場所に出てきたとき、ここでどんなに僕達のクルマが速かったかが初めてわかったから。まあとにかく、他人のミスについて考え続けても何の意味もない。すぐに次のレースがやってくるから、そこではもう少し運があるといいね。リーダー達に対してのギャップを縮めるために何ができるか、静観しよう。

2013 MONACO GRAND PRIX, SUNDAY

Kimi Räikkönen salvaged a solitary point on the final lap of an incident-rich Monaco Grand Prix after a late puncture forced him to pit from fifth place. Having re-joined the field in thirteenth, Kimi made back three places in the last two laps to take his tally of unbroken points scoring races to 23.
Kimi remains second in the Drivers’ Championship, but is now 21 points behind leader Sebastian Vettel. The team remains in third place in the Constructors’ Championship, now eleven points from Ferrari.

Kimi started from P5 with a used set of supersoft tyres, changing to new softs on lap 26, another set of new softs during the race suspension and finally scrubbed supersofts on lap 70
Today was Kimi’s 34th consecutive race finish – 26th consecutive with Lotus F1 Team – and 23rd consecutive Grand Prix points finish; the latter leaving him just one shy of Michael Schumacher’s record

Kimi Räikkönen, P10, E21-03
It was a really disappointing day. Because of one stupid move from Sergio [Perez] we’ve lost a lot of points to Sebastian [Vettel] in the Championship and you can’t afford to lose ground like that. He hit me from behind and that’s about all there is to it. If he thinks it’s my fault that he came into the corner too fast then he obviously has no idea what he’s talking about. It’s not the first time he’s hit someone in the race; he seems to expect people to be always looking at what he might do, then move over or go straight on if he comes into the corner too quick and isn’t going to make it without running into someone. Not the ideal weekend but there’s nothing we can do about it. At least we got one point back at the end.

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