中国GPプレビュー

2006 CHINESE GRAND PRIX PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“The Shanghai track is great to drive, it is quite wide so can be good for overtaking in places. You do need good mechanical grip for the slower corners, this is really important for turn 13 as it exits out onto the long back straight, that is over one kilometre, so having good speed as you leave the corner is vital. The final hairpin, turn 14, at the end of the back straight is probably the most obvious overtaking opportunity. You can get into a slipstream, as speeds reach nearly 330km/h, and the go for position under braking as you drop down to around 85km/h. Turn four is also pretty important, as you need to take quite a precise line through turn five, which is very long to be quick. So far in China I have finished in third and second and my aim for this year is to take the top step of the podium with Team McLaren Mercedes!

キミ・ライコネン
上海は素晴らしいトラックで、とても幅が広いから、色々なところでオーバーテイクができる。低速コーナーでグリップを得るためには、長いバックストレートへ向かうターン13がとても重要で、ストレートは1km以上あるので、このコーナーでスピードを維持することがポイントだ。バックストレートの出口で最終ヘアピンのターン14が、オーバーテイクの最大のチャンスだろう。スピードが330km/hに近付き、スリップストリームに入った時が、ブレーキングで85km/hに落としながらポジションを奪うチャンスだ。ターン4もかなり重要で、ターン5に向けてとても正確なラインをとる必要がある。僕はこれまで中国で3位と2位だから、今年の僕の狙いは、チームマクラーレンメルセデスと一緒にポディウムの頂点を獲ることだよ!
抜き方のポイントを解説された時が一番困ります。訳しづらい。
最後の行がなんか移籍ちょっと意識したっぽくてカワユス。久々に!ついてるし。モンちゃんいた時代は1レース1!みたいな感じだったんだけど。(文章にする人のセンスだと思うけどさw)
確かに3→2ときてますね。成績。
しかし、去年あんなあっけない形、マンホールのフタでタイトル争いにピリオドを打ってくれた上海インターナショナルサーキットですから、皆さん目を光らせておかないと(いや私が目を光らせたところでどうにもならないけど)。もうあんなの許さないよ
※今回は地上波観戦なので、いつも通りの【live-comとracing.jpより早い日本語リリース】(←地味に今年の密かな目標でした。私だけの自己満足w)は更新出来ませんが、よかったら覗いてくださいね。

Be the first to like.