アメリカGPプレビュー

去年は…走ってない。(先生の「なぜなら僕はレーサーだからさ」が名言)一昨年は…まだkimiのことは似たようなの4台としか認識してなかった(04年はホンダを応援していたのと初心者だったのとで、マクとミナルディは見分けがつかなかった)。kimiのことは04年スパで好きになったからさー。琢磨ファンの人は嬉しい、ラルフファンの人は心配なインディですね。

2006 USA GRAND PRIX PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“At Montreal, we were able to show the step forward we have made with the MP4-21 and hopefully this week in America we will be able to challenge for the top step of the podium. The Indianapolis Motor Speedway is a great venue, and it is one of those everyone wants to say they have won at. The fans are also great, they are real petrol heads and I hope we can put on a good race for them this year. The track is all about compromise and is tough on all elements of the car. It is another fast track, like the past two of Silverstone and Montreal. Set-up wise the United States Grand Prix is more similar to Montreal as you have the long straight and slow corners, but you do have to allow for the slower infield section also. You can really challenge for position here, for sure the best opportunity is slipstreaming along the straight section of the oval and pass under braking at the right hander that takes you back into the infield. It also helps that the track is so wide here.”
JUAN PABLO MONTOYA
“After my race in Canada, I cannot wait to get straight back on track this weekend, as the car felt really quick. It is even better for me that we are at Indy this race and competing for the fans, who are amazing and I personally have awesome support from Colombia, so I am looking forward to getting out there and putting on a fantastic show for them. The Indianapolis Motor Speedway has such great memories for me from my days in CART and of course winning the Indy 500 in 2000, it is such a special venue, full of history and legend. The nature of the track, with the immense straight along the oval and the tight infield sees us use a medium to low downforce configuration to allow for the contrast in track style. The 1.7km section of the banked oval we use is the longest stretch we have at full throttle all season, it is pretty good fun as by the time you get to the end of the straight you really feel like you are going super fast because of the length of time!”

キミ・ライコネン
モントリオールでは、僕らはMP4-21が前進したことを示すことができた。うまくいけば、今週のアメリカでもポディウムの頂点に挑戦することが出来るだろう。インディアナポリス・モータースピードウェイは素晴らしいサーキットで、誰もが勝ちたいと言う場所のひとつだ。ファンもとても素晴らしくて、彼らは本当にレース狂いで、今年は彼らのためにいいレースが出来ることを期待している。トラックは妥協(バランス?)が全てで、クルマの全ての要素にとってつらい。前回までのシルバーストンとモントリオールのような高速トラックだ。アメリカGPのセットアップのポイントは、ロングストレートと低速コーナーがあるところがモントリオールに似ているけど、低速のインフィールドセクションのことも考慮しなければならない。ここでオーバーテイクするには、オーバルのストレートでスリップストリームに入って、インフィールド区間に入る右のhanderでブレーキングで抜くのがベストだ。トラックの幅が広いことも助けになるね。
ファンパブロ・モントーヤ
クルマの感触がとても速かったから、カナダのレース後は、今週末にこのサーキットに戻ってくるのが待ちきれなかったよ。僕にとってさらにいいのは、このレースがインディで行われること、素晴らしいファン、僕をコロンビアから応援しに来てくれるファンのためにレースすることだ。だから僕は現地に着くのを楽しみにしているし、彼らにファンタスティックなショーを見せたい。インディアナポリス・モータースピードウェイは、CART時代の日々、2000年にインディ500で勝ったこと、僕にとって素晴らしい思い出の場所だし、歴史と伝説に満ちた場所だ。トラックの特徴はオーバルに沿った長いストレートとタイトなインフィールドで、トラックのスタイルを考慮して中~低ダウンフォースにセッティングしなければならない。バンクになっている(傾斜した)1.7kmのオーバル部分は、シーズン中最も長い全開区間で、ストレートエンドで超高速を体感出来るから、とても楽しいよ!
モンちゃんがワクワクどころかワクワクテカテカヌラヌラって感じで微笑ましい。
+  ∧_∧ +
 +(0*゚Д゚) ワクワクテカテカヌラヌラ
  (0つと) +
+ と_)_)
日曜日エンジンガンガン回してたし、キミはリタイアの可能性が濃厚、と覚悟して見るのががっくりしないコツかもしれません。万が一表彰台なんてことになったら、期待してなかった分喜びもひとしおだろう。
1.リタイア 2.ポイント獲得 3.3位表彰台 4.優勝
↑がっくりしたくない人はこの順に覚悟しておきましょう。
個人的な話ですが、週末はママンが遊びに来るので、密かな目標としている「ニュースサイトより速いマクラーレンプレスリリース」は出来そうにありません。でも見る!!!

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