日本GPプレビュー

いよいよ今週末は待ちに待った鈴鹿です!4人とも何だかいつもより沢山しゃべってます。どうしたの一体。

2006 JAPANESE GRAND PRIX PREVIEW
KIMI RAIKKONEN
“We demonstrated the competitiveness of the MP4-21 over the weekend of the Chinese Grand Prix and it was clear that the speed was there, despite my retirement from second place which was disappointing for everyone. This level should carry through to the Grand Prix in Japan at Suzuka, which is really great to drive, and there is no reason why we should not be competing at the front again. There are for sure many different characteristics across the circuit and you get to really push the limits all the way round, which is fantastic. The first corner is key, you have to get it just right with the combination of braking and throttle application otherwise you will lose a lot of time in that corner but also it will affect your line into the esses complex. At turn one you have the high speed apex, then the low speed apex, and if you get the first bit wrong your line into the second section and of course the esses is wrong. You can make so much time up in this section of the track; it is great to have such a challenging section so early in the lap! The circuit is also pretty fast, and to get the time there is one line that you have to stick to. Probably the best place to overtake is the final chicane, but as last year showed, there are other options. Suzuka is very light on brakes, even though there are a lot of corners, most of them are so quick you are either flat out, lifting a bit or using just a dab of the brakes, there are no massive braking zones.”

キミ・ライコネン
僕達は中国GPで、MP4-21の競争力を示した。チーム全員が失望した、2番手からの僕のリタイアにもかかわらず、速さがあったことは明らかだ。このレベルを鈴鹿での日本GPでも維持しなければならない。ドライブするのにとても素晴らしいコースだし、僕達に再びフロントを得る競争力が無いはずがないよ。サーキットには多くの異なる特徴がある。どこでも限界までプッシュするのは、とてもファンタスティックだ。1コーナーが鍵で、ブレーキングとスロットルの操作を正しく行わなければならない。そうしないと、このコーナーで大きくタイムロスしてしまうし、S字コンプレックスへの侵入ラインに影響が出てしまうんだ。ターン1は高速のエイペックス、そして低速のエイペックスと続く。最初のラインを少しでも誤ると、第2セクションへ侵入するラインも、もちろんS字でも悪くなってしまう。このセクションの間にタイムを稼ぐことが出来るんだ。こんなチャレンジングなセクションがラップの最初からあるなんて、全くすごいよ!サーキット全体はかなり高速で、いいタイムを得るためにはラインを維持しなければならない。オーバーテイクするための一番の場所は、たぶん最終シケインだ。けれど、去年のように他の場所でもできる。鈴鹿はブレーキにはとても優しい。沢山のコーナーがあって、そのほとんどは全開だから、ほんの少し(スロットルを)戻すか、ブレーキを少し踏むだけでいい。ハードなブレーキングゾーンがないんだ。
ながいよ…!とにかく「1コーナーからS字の辺りが難しいけど楽しいよん」って思っていることは十分伝わった!
金曜フリー走行から、FLAT OUTは鈴鹿からお送りします。いつも通りの順位整理・リリース掲載はできませんが、現地から写真を添えて、鈴鹿をめいっぱい楽しむ感じでいきますので、覗いてくださいね。
以下、旅行の用意の呟きを書きます。(現地組の方、経験者の方コメントお願いしますー)


現地組の方からのコメントも歓迎でーす。コメントすると、私の携帯にも届くようになっているので、盛り上がりたいなーと思ってます。
お天気は、雨・ウエット曇り・晴れ……みたいですね。カッパもうひとつ百均で買わないとダメかな?
荷造り困っています。
旅行用バッグに着替えとか充電器とか化粧品とか諸々、はいいんですけど、席に持っていく荷物はどうしよう?とか。
携帯、ラジオ、耳栓、メルセデスカッパ、百均カッパ、デジカメ、安く手に入ったら双眼鏡……あたりの品々をリュックに入れて行こうかなーと思ってたんですけど…
そのあたりの情報求むですー

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