Kimi Italian review-Hunting for the grip

飲んでて帰れなくなったので、蒲田の漫喫からキミたんのイタリアGPレビューをお送りしますwww

Sometimes it’s rough. You try and try, but nothing seems to go your way. I haven’t been winning for ages and I haven’t got any points, either. In Monza we finished the race, but it didn’t feel any better compared to two previous ones with DNFs.
We have now five races without points. Obviously., you don’t have to be Einstein to realize that this is not the way to fight for the championship. It’s not over, I’ll never give up.
We have had the same problem too many times. With this car in certain circumstances it’s too difficult to get the right temperatures to the tyres – especially if it rains. And it seems to rain almost in every race nowadays.
It rained a lot in Monza, Unfortunately, for me, there is no reason to talk about anything else but the last laps of the race.
The car was really good on Friday in the dry. But in the wet on Saturday I simply could not get the tyres up to temperature. This is something we need to understand, because the car is very good, when the car has the right temperature in the tyres. But the race is all but over by then.
Obviously, at the moment things simply are not going my way. Sometimes things happen like that. But I will keep pushing and hopefully my luck will change. I would like to win a couple more races before the end of the season.
I have not lost my skills for driving in the wet. But we have to get the car right to be able to fight in the rainy races, too. If there is no grip, you cannnot fight. You just drive and drive and hope that things get sorted out. While it started to dry up in Monza, it was like switching on the lights. Everything felt well and I was able to attack the corners, but it was much, much too late then.
Now we go to Mugello to test. We do our very best to solve the problem. We wouldn’t mind, if it would rain the whole week.
We are heading for the new challenges. It’s good for F1 and the drivers to race in a city like Singapore. It will also the first ever night race in F1 so a completely new experience for everybody. Obviously, the atmosphere will be great. Hot and humid seems to be more favorable for Ferrari.
You never know what happens in the race. There is no reason to make any plans. We just concentrate on doing our very best. Whoever has the most points after the last race, will be the champion.
I am really happy to extend my agreement with Ferrari. They are the best team in F1. My memories of last year will never be forgotten and I would like to repeat that feat again.

時々はつらいときもあった。何度も何度もトライしても、思い通りに行くようには思えなかった。僕は長い間勝っていない。そして、少しのポイントさえも得ていない。モンツァでのレースが終わったけれど、その前の2つのリタイアと比べても少しもいい感じがしなかった。僕たちは5レースをノーポイントで終えた。チャンピオンシップを戦っていけないことは、アインシュタインじゃなくてもわかる。だけどまだ終わったわけじゃないから、僕は決して諦めない。
僕たちはしばしば同じ問題を抱えていた。このクルマは、特定の状況になると、タイヤを正しく発熱させることがとても難しくなる。特に雨が降るとね。そして、この頃はほとんどのレースで雨が降った。モンツァでもたくさん雨が降った。僕にとってとても残念だった。レースの最後何ラップか以外については他に何か話すこともない。クルマはドライだった金曜日はとてもよかった。でも土曜日にウエットになって、僕は単にタイヤに熱をうまく入れることができなかった。タイヤが正常に発熱している状況下に於いてはクルマはとてもいいんだから、僕たちはこの問題を理解する必要がある。でも、その時までにはレースはほとんど終わってしまっているんだ。
現時点では、明らかに物事が僕の思うようにいっていない。時々こういうことは起こるものなんだ。僕はプッシュし続ける。うまくいけば、僕の運も変わる。シーズンが終わるまでに何レースか勝ちたいと思っている。
ウエットで走る技術を失ったわけじゃないんだ。だけど、雨のレースでも戦えるようにクルマを仕上げなくてはいけない。グリップがなければ戦えないんだ。ドライブして、ドライブして、事が起こるのを望むだけ。モンツァで路面が乾燥し始めた時、まるで明かりのスイッチを入れたみたいだったよ。全てがうまくいって、コーナーを攻めることもできた。だけどそれは、あまりにも遅すぎたんだ。
次はムジェロのテストに向かう。問題を解決するために、僕たちは最善を尽くすよ。テストの間中、雨が降ってもかまわない。僕たちは新しい挑戦に向かって進んでいる。
F1とドライバーにとって、シンガポールのような市街地コースでレースをすることはいいことだと思う。それははじめてのF1ナイトレースだ。みんなにとって未知の新しい経験だよ。雰囲気はまず間違いなくいいだろう。気温と湿度が高くて、フェラーリにとっては相性がいいと思う。
レースでは何が起こるか本当にわからないんだ。何の計画も立てられない。僕たちはただ、最善を尽くすことに集中するだけ。最後のレースが終わったときに、一番ポイントを多く持っていた人間がチャンピオンになれるんだ。
フェラーリとの契約延長については本当に満足しているよ。彼らはF1で最高のチームだ。去年の思い出は決して忘れられない。またあの勝利を繰り返したいね。
とにかくタイヤあっためられないんだね。シンガポールが暑くなってくれることを祈るしかないですなー。
しかしこんなに不調!を訴えるキミたんというのも初めてみました。。。(単にマク時代は文句(苦悩)が表に出なかっただけだと思うけど)

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