Kimi Singapore preview(25th 09 2008)

The most important thing is to win again. The situation in the Championship is what it is and it doesn’t depend anymore only on my results, but of my competitors’ results. In theory it’s not over yet, but I don’t have it under control anymore. Lase year, in the second part of the season, we had a great set up for the car and I was able to win many races. It was much more difficult this year. Especially as far as the tyre temperature is concerned. When the temperature is right, the car is very competitive. We’ll give it our best at Singapore, so that we can fight for the win, which still remains the main objective. We have to give it all in these four races and then we’ll see what’s going to happen. I’ve said it many times: victory is the only objective, the essence of motor racing. I’m not just here for driving, but I want to win.
Monza was a bad weekend for me, but afterwards we had a good test session at Mugello. The car had a very good set up in the last two races on the dry track and we’ve tested some new solutions, which will improve the performance. Last week I spent a day with the simulator at the CRF (Fiat Research Centre) at Turin, where I god an idea of the track, where we’re going to race at the weekend.
I arrived at Singapore today, after one day at Abu Dhabi, where I took part in some promotional event with our partners Mubadala and Etihad Airways. I can’t wait to get back on the track, because I love new challenges: since we’ve known the Championship’s race calendar, I’ve been waiting for 28th September. Of course when I think of the results I had this year on street circuits, I shouldn’t be too optimistic, but I still like to race on this kind of track: it’s pure emotion, when you find the right set up for the single-seater and race between the walls. I don’t think that it will be a big problem that we race at night. They’ve done it already with motorbikes and it was a great experience. I’m someone who likes to sleep late. My body will adapt prefectly fine to this unusual time of day.
In the end it’s not important when the race starts. When you put on your helmet and go out to the starting grid, you’ve such a high adrenaline level, that you forget everything else and you just think about giving it everything for the whole race.
They say that it rains every evening at Singapore. This shouldn’t worry us too much, because everybody will race under the same condition. I think that we’ll have the possibility to win in the four outstanding races and I will give it my all to make it and to help the Team to reach it goals.

最も重要なことは、再び勝つことだ。チャンピオンシップの状況はもう見ての通りで、僕の結果だけではどうしようもなく、僕のライバル達の結果によって左右される。理論上はまだ終わってないけれど、僕にとってはもう順調ではないだろう。去年はシーズン後半戦では、僕達はクルマの素晴らしいセットアップをもっていたので、たくさんのレースに勝つことができたけれど、今年はもっと難しかった。特にタイヤの温度に関係するものだ。タイヤが温まっていれば、クルマはとてもコンペティティヴなんだけれどね。僕達はシンガポールでベストを尽くすつもりだ。僕達は勝利のために戦うことができるし、それは未だに主要な目標のままだよ。僕達は残りの4レースに全てを賭けなければならないし、事の成り行きを見守ることにする。僕が何度も言っているように、勝利は唯一の目的で、モーターレースの本質なんだ。僕はただドライブするためにいるんじゃない。勝つためにここにいるんだ。
モンツァは僕にとっては悪い週末だったけど、その後僕達はムジェロでいいテストセッションを行うことができた。ここ2レース(スパとモンツァ)のドライトラックではいいセットアップで走れたし、パフォーマンスを向上させるための新しい解決方法をテストした。先週僕はトリノのCRF(フィアットリサーチセンター)で、シミュレータを使ってトラックを予習して、レースの準備をしたんだ。昨日アブダビでMuvadalaとEthihad航空のプロモーションイベントに参加して、今日シンガポールにやってきた。新しい挑戦は大好きだから、トラックに戻るのが待ちきれないよ。レースカレンダーが発表になった時から、9月28日を楽しみにしていたんだ。もちろん今年のストリートサーキットの結果を考えるとあまり楽観的に考えることはできないけど、こういうトラックでのレースは好きだよ。シングルシーターで正しいセットアップを見つけて、ウォールに囲まれたレースをするのは、純粋な感情そのものだ。僕はナイトレースが大きな問題であるとは思わない。モーターバイクでは既に行われていて、それは素晴らしいものだった。僕は遅く起きるのが好きだから、体はいつもと違うスケジュールにも完璧に適応できているよ。
レースがいつ始まるかなんて重要ではないんだ。ヘルメットを被ってスターティンググリッドにつけば、他のこと全てを忘れてレースのことだけしか考えられないようなアドレナリンレベルになる。シンガポールでは毎晩雨が降ると言われているね。みんなが同一条件下でレースをするわけだから、それほど僕達を悩ませてはいない。残りの4レースに勝てる可能性が僕達にはあると思う。僕はそのために全てを賭けるし、チームがゴールを目指すのを助けるよ。

Be the first to like.