Kimi Singapore review – Not my year

Kimi Singapore review – Not my year
It’s difficult to find the right words: racing at night or during the day, this is definitely not my year. I hit the wall when there were just couple of laps left. True, I wasn’t racing for the win, but for some very important points for the Team; and then it ended like at Spa, with another DNF. It seems as if the more we try to improve the situation the less we get in the end. At this point I can just hope for a weekend where everything goes in the right direction.
Once again we had the right speed at Singapore, but not when it was really necessary. The fastest race laps aren’t worth anything, if you don’t combine them with the situation when they really count.
Obviously I’m really sad about this situation. I can’t explain this dark period and there’s nothing I can do to change what happened. We have to look ahead, to the last three races.
Singapore is a wonderful place for a GP. The night race was organized very well. I was a bit surprised to hear all that chat about the time of day and the visibility: when the lights went on it was bright day at the track.
The car went really well on Friday morning, but in the afternoon we decided to change the set up and it didn’t go in the right direction.
In the third practice session we had a problem with the steering wheel and I lost a lot of precious time, because I couldn’t try the harder tyres on the fast lap; obviously this was not the perfect way to prepare myself for the qualifying. At the start of the race I couldn’t find my rhythm, because the tyre pressure was too low; I needed some laps to make them work properly. When they were alright I started to fly and I could easily catch up on Hamilton. When the safety car was deployed I understood that my chances were destroyed, because when your second at a double pit stop there’s hardly anything you can do. I managed to gain position five and then, with a faster car, I was right behind Glock. I was waiting for right moment to overtake him, but then I hit a very high kerb and the car literally off and I couldn’t keep it under control. I hit the wall and my race was over.
I’m very sorry for the Team, because they’ve done some great work to improve the F2008. It hurts loosing these points. But we know that we’ve got what it takes to fight for victory in the last three GPs.
Let’s hope that I’ll finally have a smooth weekend, from Friday to Sunday evening.

夜のレース、あるいは昼間の出来事について、うまい言葉が見つからないよ。今年は間違いなく僕の年じゃないんだね。残り何ラップかのところで、僕は壁にヒットしてしまった。勝つためにレースしてたわけじゃないのは本当だけど、チームにとっては本当に大切なポイントのために走っていたんだ。スパのようにまたリタイアで終わってしまった。状況を変えようと改善しようとすればするほど、最後に得られる結果は少なくなるように思えるよ。全てのことが正しい方向に進むことを願っているんだけど。
シンガポールでもまた、欲しかったスピードが本当に必要ではない時に得られた。状況に合わせられた時でなければ、ファステストラップは何の価値もないんだ。僕はこの現状を本当に悲しんでいるよ。この暗い期間について説明ができないし、起こってしまったことを変えるために出来ることは何もない。残りの3戦に向けて前を向くしかないだろう。
シンガポールはグランプリのための素晴らしい場所だ。ナイトレースはとてもよくオーガナイズされていた。時間のことと、可視性についての話を聞いて少し驚いていたんだ。ライトがついた時、トラックは明るい昼間みたいだった。クルマは金曜日の午前はすごくよかったんだけど、午後にセットアップを変えたら正しい方向にはいかなかった。P3ではステアリングホイールにトラブルがあって、僕は貴重な時間を失ってしまった。硬い方のタイヤでアタックができなかったんだ。これで予選に向けての完璧な準備ができなかった。
レースのスタートではタイヤの内圧があまりに低くて、自分のリズムを見つけられなかったんだ。タイヤをきちんと機能させるのに数ラップかかっってしまった。問題がなくなって、僕は加速し、ハミルトンを簡単にキャッチすることができた。
でもセーフティーカーが出た時、僕のチャンスは終わったと分かった。ダブルピットストップの2台目では、できることは何もない。クルマが速かったからポジションを何とか5番手まで上げて、グロックの後ろにつけた。彼をオーバーテイクするその瞬間を待っていたんだけど、高い縁石にヒットして、クルマは文字通り飛んだんだよ。コントロールできなくて、ウォールにヒットした。僕のレースはそれで終わってしまった。
チームには本当に申し訳なく思っている。F2008を改善するために本当に頑張ってくれたからね。このポイントを失ったのは本当に痛かった。でも僕達は、残り3レースでも勝利をかけて戦えると思っているよ。金曜日から日曜日の夕方まで、僕がスムーズな週末を得られることを期待しよう。

最近キミたん(の中の人)とwebの中の人がたるみがちなのか、前は火曜日には出ていたレビューが金曜更新になりましたね。がんがれよ。

It seems as if the more we try to improve the situation the less we get in the end.

頑張れば頑張るほど結果がサイアク
ってことは頑張らなきゃいいんじゃねwwwうぇwwwwww
実際、どうにかしようとしてとっ散らかってる印象もなくはないですよね。眉毛のそれとはまたちょっと違うけど。
ということで富士はまったり走ればいいと思うよ!

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