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RED BULL ON STAGE: RALLY BULGARIA – FINAL REPORT

RED BULL ON STAGE: RALLY BULGARIA – FINAL REPORT
キミ・ライコネン(レッドブルの恐れを知らないアイスマンで、2007年F1チャンピオン)の成功の大部分は、エドガー・パーネル・フーリーによるものである。さまざまな点において、この重要な人物は、モータースポーツのゴッドファーザーと考えることができる。
フーリーが粘着性のタールが地面にこぼされるのを見た1901年のある日、彼は道にそって歩いていた。人々が靴を汚すことなく水たまりを横切れるように、誰かがそれに砂利を置いた。その結果は、著しく強力で一貫した、塵のない路面だった。フーリーは翌年、それにターマックと名前をつけて特許を取得した。彼なしでは、レーシングサーキットは存在しなかった。道路もゆるい砂利でできていて、アスファルトラリーもなかっただろう。
ブルガリアは今年のWRCにおける、4つのアスファルトイベントの1つめであり、キミがWRカーでWRCに取り組んだ初めてのラリーでもあった。結果は驚くべきものであった。コンペティションの初日に、アイスマンはフロントランナー達と戦っていた。経験豊かなライバル達と比べても一貫してトップ5のステージタイムを記録し、1日目の最終ステージまで、彼は総合4位につけていた。そして、SS4, Belmeken Lakeの右コーナーに速く侵入しすぎて、小さなミスがあった。
幸運にもダメージは表面的なものだった。そして、シトロエンジュニアチームのメカニックによる素晴らしい作業で、スーパーラリーシステム(1日目の最終ステージリタイア分に10分のペナルティ)のもと、キミは2日目を再開することができた。
その時点から、キミはC4でのドライブでより多くの経験を得ることができた。これは今年の残りの3つのターマックラリー -フーリー氏の提供による- ドイツ、フランス、スペインのために不可欠だ。タフな3日間の終わりに、総合11位でフィニッシュしたキミが達成した任務だった。
最終日も彼はトップ5ステージタイムを2回記録し、彼の6回目のWRCラリーであることに関して、彼の傾倒にアンダーラインを引いた。
「いくつかアップダウンはあったけれど、全体的にはいい週末だった。一番重要なことは、アスファルトでラリーカーをドライブすることに慣れることだった。これはF1カーをドライブすることと完全に異なる経験だった。グラベルよりもアスファルトの方が少し快適に感じるけど、ラリーはレーシングと比べて全く異なるスポーツで、たくさん学習しなければならない。少しずつ感覚ができてきているけどね。ブルガリアのこの道は好きだ。素晴らしいリズムにあふれていたよ。次はフィンランドでグラベルに戻る。またホームでレースできることも、既に少し知っているラリーに戻れることも嬉しい。」
経験豊かなカイ・リンドストローム(トミ・マキネンのパートナーとして4度のWRCチャンピオン)は以下のように付け加えた。
「スピードに関しては、我々のベストパフォーマンスだった。しかしこれ以上の沢山のことがある。金曜日のトラブルがなければ、我々は4位、3位でさえあっただろう。信じられないくらい素晴らしいことだったろう。しかし重要なのは結果ではなく学習過程だ。我々はこのラリーで多くを学んだ。ペースノートもそうだ。これは将来非常に役立つだろう。私は自信を感じている。」

RED BULL ON STAGE: RALLY BULGARIA – FINAL REPORT
Kimi Raikkonen, Red Bull’s fearless iceman and the 2007 Formula One World Champion, owes most of his success to a certain Edgar Purnell Hooley. In many ways, this important personality could be considered as the godfather of motorsport.

Hooley was walking along the road one day in 1901 when he saw some sticky tar spilt on the ground. Somebody had laid some gravel on it so that people could cross the puddle without getting their shoes dirty. The result was a remarkably strong, consistent and dust-free road surface. Hooley patented it the following year, under the name Tarmac.

Without him, there would be no racing circuits. Motorways would be made of loose gravel. And there would certainly not be any asphalt rallies. Bulgaria was the first of four asphalt events on the World Rally Championship this year, and it was also the very first time that Kimi tackled a WRC rally in a World Rally Car.

The results were astonishing. On his first day of competition, the iceman was fighting with the frontrunners. Right up until the final stage of the opening day, he was fourth overall after consistently setting top five stage times against vastly more experienced competitors.

Then there was a small indiscretion after Kimi went too fast into a right-hand corner on SS4, Belmeken Lake. Luckily the damage was just cosmetic, and thanks to a great job by the Citroen Junior Team mechanics Kimi was able to restart the second day under the super rally system, with a 10-minute penalty for missing the final stage of day one.

From that point on, Kimi was able to gain more experience at the wheel of his Citroen C4 WRC, which will be vital for the three remaining Tarmac rallies this year – courtesy of Mr Hooley – in Germany, France and Spain.

At the end of three tough days it was mission accomplished for Kimi, who finished 11th overall. Even on the final day he set two top-five stage times, underlining his commitment on what is still only his sixth World Championship rally.

“Some things were up and down but on the whole it was a good weekend,” said Kimi at the finish in Borovets. “The most important thing was to get used to driving the rally car on asphalt, which is obviously a completely different experience to driving a Formula One car. I feel a bit more comfortable on asphalt than I do on gravel, but rallying is still a totally different sport compared to racing and we have a lot to learn. Bit by bit the feeling is coming though, and I actually liked a lot of the roads here in Bulgaria: they were quite flowing with a nice rhythm. Now we go back to gravel in Finland: it will be nice to compete at home again and also to come back to a rally that I know a bit already.”

The experienced Kaj Lindstrom, who used to partner four-time World Rally Champion Tommi Makinen, added: “This was certainly our best performance of the year in terms of speed, but there is plenty more to come. If we had not had the problem on Friday then we would have been fourth and maybe even third, which would have been incredible. But the main thing is not the result; it’s the learning process. We’ve learned a lot on this rally, with the pace notes as well, and it will all be very useful for the future. I’m feeling confident.”

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RED BULL ON STAGE: RALLY BULGARIA DAY 2 REPORT

RED BULL ON STAGE: RALLY BULGARIA DAY 2 REPORT
キミ・ライコネンは、違う何かを経験したかったので、F1からWRCへスイッチした。
彼の願いはついに叶った。ラリーブルガリアのday 2で、彼はグランプリレーシングとラリーの異なる点にいくつか気が付いた。
例えば、順不同で:

1. F1のサーキットにヤギはいない
2. グランプリがこれまでスキーリゾートで開催されたことはない
3. F1のグリッドにいるクルマは、43台よりかなり少ない
4. さかさまになりながら着地した後は、グランプリをリスタートできない
5. GPレースウイークエンドでは、朝の5時に目覚ましをかけない
6. WRCでは、モーターホームというのはただのトラックを指す。小さな建物ではなく。
7. ギアボックスを換えるとき、F1では12分以上かかる
8. プラダのものでない限り、F1パドックで羊毛の帽子は見かけない
9. F1のメカニックは、通常、クルマを修理するためにハンマーを使わない
10. ほとんどのF1の観客はミロスラフという名前ではなくて、Dolna Banyaで養豚場を所有していない

これらは、Borovetsを基盤としたオールアスファルトラリーの2日目でキミが経験した基本的な違いのいくつかである。おそらく、彼がこの年に発見する新しいものはまだあるだろう。
シトロエンジュニアチームが素晴らしい仕事によってキミのC4(ブルガリアの風景を昨日訪問した)を修復し、アイスマンは彼の信頼を構築することと、今後のアスファルトラリーに備えてのテストに集中した。キミは、1日を通じてトップ8のタイムを記録するために、トリッキーな道、多様な気温、チャレンジングなステージを克服した。初めてのWRCアスファルトラリーを争っている者にとっての偉業だった。

「トップで争っているわけじゃないから、簡単なことではなかった。同じモチベーションは明らかにないからね。でも結局は、僕達にとっては経験を得ることとクルマで時間を過ごすことは重要だったから、いい一日だったし、楽しんだよ。スタート順が遅くて、道はすごく汚かった。でもこれもラリーの一部だ。素晴らしいリズムをもっていたから、今日のステージが好きだよ。明日はあと4つステージがあって、もう少し学習するのにいいチャンスだ。もてる限り、クルマと過ごす時間が僕達には必要で、これが僕達のここでの主な焦点だ。」

キミのコドライバー、カイもブルガリアを訪れるのは初めてである。彼も、キミが今日成し遂げた進歩に、同様に喜んでいる。
「経験を得ることの全てだ。我々には全く問題がなく、ペースノートなどのあらゆる面の仕事に取り組んでいた。これがキミの初めてのWRCアスファルトラリーだということを忘れるのは非常に簡単だった。フィニッシュする頃には、我々はこのクルマでのアスファルトにおける経験を倍にした。我々は常に進歩している。」

RED BULL ON STAGE: RALLY BULGARIA DAY 2 REPORT
Kimi Raikkonen switched from Formula One to the World Rally Championship because he wanted to experience something different.

His wish has finally come true. On day two of the Rally Bulgaria, there were several differences that he noticed between Grand Prix racing and rallying. For example, in no particular order:

1. There are no goats on the circuit in Formula One
2. A Grand Prix has never been held in a ski resort
3. There are considerably fewer than 43 cars on the grid in Formula One
4. You don’t get the chance to re-start a Grand Prix after landing upside down
5. The alarm clock rarely goes off at 5am on a GP race weekend
6. A motorhome is just a truck in the WRC: not a small building
7. Changing a gearbox on a Formula One car takes longer than 12 minutes
8. You never see a woolly hat in an F1 paddock, unless it’s made by Prada
9. Formula One mechanics do not generally use a hammer to repair their cars
10. Not many F1 spectators are called Miroslav and own a pig farm near Dolna Banya

These were just a few of the basic differences that Kimi took on board throughout the second day of the all-asphalt rally, based in Borovets. Doubtless there are more new things that he will discover over the course of the year.

After a great job from the Citroen Junior Team to fix Kimi’s Red Bull-backed C4 WRC, which visited the Bulgarian scenery yesterday, the Iceman concentrated on building his confidence back up today and testing in preparation for the asphalt rallies still to come.

Kimi overcame tricky roads, variable temperatures, and challenging stages to set times that were in the top eight all day: a great achievement for somebody contesting their first World Championship asphalt rally.

Kimi commented: “It’s not been so easy for me, because when you’re not fighting for the top places then there’s obviously not the same motivation. But in the end it was important for us to have the experience and the time in the car, so it’s been a good day and I’ve enjoyed myself. We started quite far down in the order so the roads were dirty a lot of the time, but this is also part of rallying.

In general though I’ve liked the stages today because they had a nice rhythm to them. Tomorrow there are four more stages and it’s another good opportunity to learn some more. We need all the time in the car that we can get, so this is our main focus here.”

Kimi’s co-driver Kaj Lindstrom is also visiting Bulgaria for the first time, and he was equally pleased with the progress that Kimi made today. “It’s all about getting the experience,” he pointed out.

“We’ve had no problems at all and we’ve been working on every aspect of the job, such as the pace notes. It’s actually very easy to forget that this is only Kimi’s first asphalt rally in the World Championship. By the time we finish we will have nearly doubled our experience on asphalt in this car, so we’re improving all the time.”

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RED BULL ON STAGE: RALLY BULGARIA DAY 1 REPORT

RED BULL ON STAGE: RALLY BULGARIA DAY 1 REPORT
キミ・ライコネンは極限を生きる男だ。今日、ラリーブルガリアにて彼はいくつか、初めての経験を達成した。初めて、彼はアスファルトでのWRCに取り組んだ。また、初めて、彼は全体の4位につけた。それから、これも初めて、ファイナルステージで2つのファステストスプリットを記録した。
ラリーの前に、シトロエンC4 WRCのあらゆる面を評価するため、キミは南フランスでテストを完了した。今日、彼はまた、めちゃくちゃなゾーンのテストを完了した。レッドブルが支援するシトロエンで素晴らしいスタートを決めた後、その日の最後のステージのフィニッシュから8kmのところで、キミはコースアウトした。クルマは宙を舞い、レッドブルが本当に翼を与えるということを決定的に証明した(proving definitively that Red Bull does indeed give you wings)。ルーフでのかなり重い着陸にもかかわらず、クルマがサービスパークへ運ばれる間、キミと彼の勇敢なコドライバー、カイは歩いて離れることができた。
明日リスタートするため、シトロエンジュニアチームは今夜、クルマの修復に最善を尽くす。しかしたとえ何が起ころうとも、彼の強力なパフォーマンスの後、キミは既にアスファルトでのドライビングについてたくさんのことを学習した。C4でのただ6度目のイベントで、キミは彼よりも多くの経験をもつドライバー達と戦った。トップ4で快適にドライブし、アイスマンは、シーズンの残りが彼に投げつける残りのチャレンジへの覚悟ができている。それは、うまくいけば明日始まる。
「仕方なかった。僕は学習するためにここにいるし、時々ハードな方法も学ぶものだ。その前までは本当にいい時間だったし、僕達は激しくプッシュしていた。実際、僕達は最初の2つのスプリットで最速だった。それで、残念だけど、僕達はコースアウトした。挑戦しているときには、これは起こるものだ。チームがクルマを直してくれることを本当に祈っている。そうしたら僕達は明日また戻ってこられる。僕達は経験を必要としているし、プッシュし続けて、速いタイムを出したい。」

RED BULL ON STAGE: RALLY BULGARIA DAY 1 REPORT
Kimi Raikkonen is a man who lives life on the edge, and today on the Rally Bulgaria he accomplished a number of firsts. For the first time, he tackled a World Championship Rally on asphalt. Also for the first time, he ran as high as fourth overall. Then for the first time, he set the opening two fastest split times on the final stage.

Prior to the rally, Kimi completed a successful test in the south of France to evaluate every aspect of his Citroen C4 WRC. Today, he completed the task by also testing the crumple zones.

After a great start in the Red Bull-backed Citroen, Kimi was caught out less than eight kilometres from the finish of the final stage of the day. The car went flying, proving definitively that Red Bull does indeed give you wings. Despite a reasonably heavy landing on its roof, Kimi and his intrepid co-driver Kaj Lindstrom, were able to walk away while their car was brought back to the service park.

The Citroen Junior Team will do its best to repair the car tonight, in order to re-start tomorrow. But whatever happens, Kimi has already learnt a lot about asphalt driving after his strongest performance yet on a World Championship rally.

On only his sixth-ever event in the Citroen C4 WRC, Kimi took the fight to drivers with years more experience than him. Having comfortably run in the top four, the ‘Iceman’ is well prepared for the remaining challenges that the rest of the year will throw at him. Which will hopefully begin tomorrow.

“It was just one of those things,” concluded Kimi. “I’m here to learn, and sometimes you learn the hard way. Before then though, I’d been having a really good time and we were pushing hard: in fact we were fastest on the first two split times. Then unfortunately we went off: this can happen when you’re trying. I really hope that the team can fix the car and that we can be back again tomorrow, as we need the experience and hopefully we can keep on pushing and set some quick times.”

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RED BULL RALLY BULGARIA – A PREVIEW

RED BULL RALLY BULGARIA – A PREVIEW
フィンランドの国技はラリーである。WRCツアーの今度の停留所・ブルガリアでは、国技は…レスリング。
ブルガリアの2人の偉大なスポーツヒーローはレスラーだった。Dan KolovとNikola Petrov。ニコラが女の名前だということについてのジョークを言うようなおかしい人は、残念ながら長くはもたなかった。事実、ペトロフは彼の25年のレスリングキャリアにおいて、一度も失敗しなかった。そして、1898年にアメリカのチャンピオンにもなった。Kolovに関しては、首の周りに線路のレールを曲げる能力で有名になった。そして、会った人には誰でも、素晴らしい礼儀たらしさを示した人物であった。
キミ・ライコネンの戦いは、誰にとっても新しくて、完全にアスファルトで構成される、ブルガリアのラリーステージだけになりそうだ。
18のグランプリ・レースを優勝し、62回の表彰台を獲得、チャンピオンシップで579点を記録したキミは、舗装された路面を素早くドライブすることについては既に抜け目がない。しかし、ブルガリアのアスファルトステージが備えているレーシングサーキットとの類似点は、ニコラ・ペトロフがニコール・キッドマンに対してもっているそれと同じくらいだ。
「すごく違う。一般道をうまくドライブできるから、F1でもうまくやれる、と言うのと同じようなことだ。」とはキミの弁で、我々でもF1ドライバーになれるという希望を短く与えたが、彼はさらに説明する。
「ラリーとレーシングはまったく別物で、最大の違いは単に路面だけではない。ドライビングスタイルや、クルマに対しての取り組み方だ。ひとつ共通なことは、両方ともステアリングホイールを使うこと。正直、考えることができないけれど、週末を楽しみにしているよ。アスファルトが僕にとってもう少しノーマルだとは思うけど。」

もしくは”少しアブノーマル”になるだろう。ブルガリアはキミにとって、C4と挑むたった6度目のWRCイベントであり、アスファルトはまさしく初めてであるからだ。テストとイタリアでのラリーは非常にうまくいった。
さあ、偉大な冒険と超高速コースでのタフな競争の時間だ。
いつものように、経験豊かなコドライバー、カイ・リンドストロームは、彼のドライバーのための知恵ある言葉をもっている。
「我々はここで、ゼロから再びスタートする。テストは本当にうまくいったが、ラリーをしてみるまで、どのあたりにいられるかどうかは分からない。昨年、私はキミとS2000車でアスファルトラリーをしているが、彼がこの路面に対して素晴らしい感覚を持っていることはすぐにわかった。しかし私は、ブルガリアが典型的アスファルトラリーであるとは思わない。レッキにおいてよいペースノートを作る必要があり、それが我々が今現在集中しているものだ。」

Dan Kolovは言っていた:「私はブルガリア人であるから、強いと感じる」
キミは自分が強いと感じる理由を必要とはしないけれど。キミはただ、そうするだけだ。

RED BULL RALLY BULGARIA – A PREVIEW
In Finland, the national sport is rallying. In Bulgaria, the latest stop on the World Rally Championship tour, the national sport is…wrestling.

Two of Bulgaria’s biggest sporting heroes were wrestlers: Dan Kolov and Nikola Petrov. Anybody deranged enough to make a joke about Nikola having a girl’s name was unlikely to last long. In fact Petrov was never once defeated in his 25-year wrestling career, having been also crowned Champion of America in 1898.

As for Kolov, he first became famous for his ability to bend sections of railway line around his own neck. So another man who inspired extreme politeness in everybody he met.

Kimi Raikkonen’s only fight is going to be with the Bulgarian rally stages, which are brand new to everybody and consist entirely of asphalt. Having won 18 Grands Prix, claimed 62 podiums and scored 579 Formula One points, Kimi does already know a thing or two about driving quickly on sealed surfaces. But it’s fair to say that the asphalt stages of Bulgaria will carry about as much resemblance to a racing circuit as Nikola Petrov did to Nicole Kidman.

“It’s so different: it’s a bit like saying that if you can drive on the normal road OK, then you can drive in Formula One,” is how Kimi puts it, briefly giving us all hope that we could in fact become Formula One drivers. But then he explains further: “Rallying and racing is so far apart that the biggest difference is not just the surface. Instead it’s the style of driving and the way that you work with the car. There is one thing in common, which is that you use a steering wheel for both. I can’t think of many other things to be honest. But I’m looking forward to the weekend. Asphalt should be a bit more normal for me.”

Or maybe that should be ‘less abnormal’ – because Bulgaria will still only be Kimi’s sixth World Rally Championship event in his Citroen C4 WRC and his very first on asphalt. Testing and a practice rally in Italy (which Kimi led) have gone very well. Now it’s time for a giant leap into the unknown and some stiff competition on super-fast roads.

As always, experienced co-driver Kaj Lindstrom has some words of wisdom for his chauffeur. “We’re starting again from scratch here and while testing has gone really well, you never know where you are until you get to the rally,” points out Kaj. “I actually did an asphalt rally last year with Kimi in a Super 2000 car, and it was clear straight away that he’s got a great feeling with this surface. But I don’t think Bulgaria will be a typical asphalt rally. We’re going to need to do a good job making pace notes in the recce, and that is what we are concentrating on for now.”

Dan Kolov used to say: “I feel strong, because I’m a Bulgarian.” Kimi doesn’t need a reason to feel strong though. He just does.

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Three questions to… Kimi Räikkönen

ランテルナでのりのり♪だったのでたのしみですねー!

Three questions to… Kimi Räikkönen
ここまで、アスファルトでシトロエンC4 WRCにどのように取り組みましたか?
シーズンのほんとに始めから、すごくアスファルトでドライブしたかったんだ。テストのほんの最初の数キロから、僕はクルマにとてもいい感覚をもった。イタリアでラリーに参加したとき、その感覚は確かだったことがわかった。ラリーはすごく楽しかったよ。最後のSSで優勝を失ったけど、僕達のパフォーマンスにただ満足している。僕達のアスファルトデビューにあたって、チームのみんながすごく助けてくれたんだ。シーズンのはじめから積み重ねている経験が、成果を挙げ始めているよ。

アスファルトは、あなたのアドバンテージですか?
僕がF1で何シーズンを過ごしていても、サーキットのアスファルトと、ラリーで出会うアスファルトはまったく異なる。F1とラリーは完全に違う試練だ。WRCでは、とても多様な特徴をもつ、いくつかの異なるアスファルトのラリーで競っている。ラリーブルガリアを、カタロニアラリー、それか、ドイツやフランスのコースとも比べることはできない。ひとつのステージをとってみても、ワイドに流れるような道から、狭い、あるいはバンピーなセクションへ行くことがある。グリップレベルは、1つのコーナーからその次へ行く間にも変化するんだ。コドライバーとペースノートに対していい感触をもつことも、よくバランスのとれた車を最大限に活用することと同じくらい不可欠だ。

ラリーブルガリアで期待することは?
確かに、(今までとは)すごく異なるタイプのフィールドになりそうだ。これは僕がラリーで一番好きなことのひとつだよ。裏を返せば、新しくラリーを始める人にとって、このスポーツはとてもタフだということ。シーズンで初めてのこのアスファルトラリーは、WRCでの僕の学習過程で非常に重要なところだ。僕が理解したのは、前進する時には何か(の経験)を拾い上げていくことと、歩けるようになるまで走ろうとするな、ってこと。僕の目標は、フィニッシュして、自分のC4 WRCを完全に理解することだ。1日目の終わりに自分たちのポジションをみてから、ライバル達とのギャップを縮めていこうと考えている。

Three questions to… Kimi Räikkönen
How did you get on with the Citroën C4 WRC on asphalt so far?
“I was keen to drive on asphalt since the very start of the season. From the very first few kilometres in testing, I had a really good feeling with the car. That feeling was confirmed when we took part in a rally in Italy, which I enjoyed hugely. Even if we missed out on victory on the final special stage, we can only be pleased with our performance. The whole team helped us a lot on our asphalt debut. The experience that we’ve built up since the start of the season is beginning to pay off.”

Is being on asphalt an advantage for you?
“Even though I’ve spent several seasons in Formula One, the asphalt you find on circuits is not at all comparable to what we will encounter in rallying. Formula One and rally are two completely different disciplines. In the WRC, we will be competing on a number of different asphalt rallies with very diverse characteristics. You can’t compare the Rally Bulgaria with the Catalunya Rally, or with the roads in Germany or France. In just one stage you can go from wide and flowing roads to narrow or bumpy sections. The grip levels change from one corner to another too. It’s also vital to have a good feeling with your co-driver and the pace notes, as well as being able to make the most of a well-balanced car. ”

What do you expect from the Rally Bulgaria?
“It’s certainly going to be a very different type of playing field, and that is one of the things I like most about rallying. The flip side of this is that rallying is a very hard sport for anybody new to it. This first asphalt rally of the season will be a very important part of my learning process in the WRC. I’ve realised that it vital to pick things up as you go along and not try to run before you can walk. My objective is to get to the finish and completely understand my Citroën C4 WRC. We’ll see where we are at the end of the first day and then try to close the gap to our rivals.”

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RALLY BULGARIA (9-11 JULY 2010) – PREVIEW

2010年のFIA WRCの後半戦はラリーブルガリアで始まる。バルカンのその国は、最も古いスキーリゾートの町であるBorovetsでクルー達をもてなす。セバスチャン・オジェ/ジュリアン・イングラシアと、キミ・ライコネン/カイ・リンドストロームは、イベントでシトロエンジュニアチームのカラーを守るだろう。この後の7つのラリーのうち、4つがアスファルトで行われる。それらのうち既知の2つはドイツとスペインで行われるが、ブルガリアとアルザスで行われる2つは完全に新しいイベントである。アスファルトに偏ったシーズンの後半に備えるため、シトロエンジュニアチームはフランスでテストを行い、イタリアでRally della Lanternaに参加した。
コースはWRC出場者全員にとって新しいものなので、シトロエンジュニアチームのクルーは、他のクルー達と比べて、経験の不足のために苦しまないだろう。

team manager Benoit Nogier: シーズン後半に向けて、彼らは最高のポジションにいる。我々はピレリの新しいタイヤのベストな使い方とパフォーマンスを引き出す方法に取り組んでいる。この経験は後のラリーに非常に役立つだろう。これはシーズンで初めてのアスファルトラリーだ。重要なのは必ずしも路面だというわけではない。今年の初めからそうだったように、我々の目標はシンプルに、できるだけ多くの経験を得ることだ。これがセバスチャンとキミと一緒の、我々のモットーになるだろう。

キミとカイにとって、ここまでのベストリザルトはトルコの5位である。そして今、彼らは新しい路面に挑戦する。

キミ・ライコネン: 僕達は新しい章をスタートする。雪とグラベルに続いて、アスファルトだ。すごく楽しみにしていたんだ。テストの間はとてもいい感覚があったから、ブルガリアのロードでそれを見せることができればいいね。

RALLY BULGARIA (9-11 JULY 2010) – PREVIEW
The second part of the 2010 FIA World Rally Championship gets underway with the Rally
Bulgaria. On its World Championship debut, the Balkan country hosts the crews in the town of Borovets, the oldest ski resort in Bulgaria. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia and Kimi Räikkönen / Kaj Lindström will defend the colours of the Citroën Junior Team on the event.
Of the seven rallies still to come, four will be on asphalt. Two of them will be on known territory in Germany and Spain, while the other two are completely new events in Bulgaria and Alsace.

In order to prepare for the second half of the season, with its strong asphalt bias, the Citroën Junior Team has been testing in France and also took part in the Rally della Lanterna in Italy.
“This has allowed our drivers to stay match fit so that they are in the best possible position heading into the second half of the season,” explained team manager Benoit Nogier. “We have been working on how to get the best use and performance out of Pirelli’s new tyres. This experience will be very useful for the rallies still to come.”

As the roads will be new for all the World Rally Championship competitors, the Citroën Junior Team crews will suffer less from their comparative lack of experience relative to the other crews. “It’s the first asphalt rally of the season,” added Nogier. “It’s not necessarily the surface that we’re going to be the most comfortable on. As has been the case since the start of the year, our objective is simply to take away as much experience as possible on the forthcoming rallies. That will be our watchword with Sébastien and Kimi.”

The best result for Kimi Räikkönen and Kaj Lindström so far has been fifth in Turkey, and now they get to discover a new surface. “Now we start a new chapter,” said the former F1 World Champion.

“After snow and gravel, here we are on asphalt. It’s something that I’m really looking forward to. I had a really good feeling during the tests and I hope to be able to show that on the roads in Bulgaria.”

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