Rally of Turkey day 2

SS10 Gocbeyli 1 P7 11:02.6 +2.3 +28.2
SS11 Ulupelit 1 P9 7:40.1 +9.2 +29.0
SS12 Bozhane 1 P6 9:08.6 +14.2 +21.9
SS13 Riva 1 P6 15:55.0 +15.4 +25.8
SS14 Gocbeyli 2 P9 10:57.7 +3.2 +32.9
SS15 Ulupelit 2 P8 7:21.6 +8.9 +22.8
SS16 Bozhane 2 P8 9:01.0 +3.9 +17.6
SS17 Riva 2 P8 15:21.1 +2.5 +19.7
day2 total:
5. Sebastien OGIER 2:22:34.5 +2:58.6 +3:21.0
6. Kimi RAIKKONEN 2:23:51.0 +1:16.5 +4:37.5
7. Federico VILLAGRA 2:24:23.6 +32.6 +5:10.1
8. Matthew WILSON 2:25:30.1 +1:06.5 +6:16.6
9. Ott TANAK 2:33:47.1 +8:17.0 +14:33.6

RALLY OF TURKEY 2010, LEG TWO FOR KIMI R.
トルコでは、キミ・ライコネンはスタートからフィニッシュまでをリードした。最初に彼は少しリードを失ったが、フライング・フィンはすぐにそれを取り戻した。コンディションは暑かったが予想されたほどではなく、キミにとっては初めての場所であったにもかかわらず、イスタンブールで勝利する優位なパフォーマンスをみせた。ライコネンの勝利!!!
実は、今話していたのは今晩終わったラリートルコday2のことではなく、2005年のトルコグランプリでのキミの優勝のことである。アイスマンの記憶に残る、偶然にも今年のトルコラリーのルートのすぐ近くで行われたトルコでのF1優勝は、彼の18回の功績のうちの6つ目であった。
ラリーのday2はキミへのシャンパンでは終わらなかったかもしれないが -特に、明日取り組むもう一日間のドライブがあるので- しかし彼はスタートからフィニッシュまで輝き続けた。実際のところ、ラリートルコの2日目のチャレンジングな一日での完全無欠なパフォーマンスは、5年前のイスタンブールパークサーキットでの彼の勝利と同じくらいの成功だっただろう。ワールドラリーカーでたった2つのWRCを完了しただけの人間であるキミの進化は、驚くべきものに他ならなかった。彼は8番手からスタートして、6番手でフィニッシュした。

キミ・ライコネン(レッドブルキャップとトレードマークのサングラスで、サービスパークでクールに決めていた): トルコGPとラリートルコは違いすぎるから比べることはできないけれど、僕にとっては、ラリーのほうが明らかに難しい。グランプリで勝つのと同じくらいの集中が必要だ。僕にとって新しいものがすごくたくさんあるから、たぶん実際はそれ以上(の集中が必要)なのかもしれない。だけど今日は本当に楽しい日だったよ。フロントにいるドライバー達と接近したタイムを出すことができた、これはすごく大事だ。僕が本当に喜んでいるのは、僕達が大きなリスクを犯すことなくタイムを出せたということだよ。明日何が起こるか見てみよう。だけど今のところはすごくうまくいっていて、快適に感じているよ。

コ・ドライバーのカイ・リンドストロームは、グランプリで勝つ経験はないが、彼はいいパフォーマンスを知っている。

カイ・リンドストローム: 今日はこれまで私とキミがラリーカーで一緒に過ごした中で、最高の時間だった。これは多くのものに由来する。クルマでより多くの時間を過ごすこと、より信頼を高めること、より多くのペースノートで走る練習。これら全てを一緒にまとめると、今日我々が見たようなかなり良いパフォーマンスが出せる。

Back to leg 2:
キミ・ライコネンとカイ・リンドストロームは、8番手のポジションからスタートし、リーダーボードのポジションを上げるため、最初の尾ループを行った。SS10の終わりまでに、F1ワールドチャンピオンは、既に全体で6位につけていた。
「シトロエンC4WRCは常にドライブしやすいと感じる。アスファルトでは、どのくらいのグリップがあるか理解するまで、少し慎重すぎたかもしれない。自分達のペースには満足している。大きなトラブルのない、いい日だった。ステージのループの上で、同じ場所で2回ストールしたのはよくなかったけれど、僕達は午後にはペースを改善させた。明日は、最後まで自分達のポジションをキープする、新しい日になる」

RALLY OF TURKEY 2010, LEG TWO FOR KIMI R.
In Turkey, Kimi Raikkonen led from start to finish. At the beginning, he briefly lost the lead but the flying Finn soon took it back.
Conditions were hot, but not as hot as people expected, and although it was Kimi’s first time there he put on a dominant performance to win in Istanbul. Victory for Raikkonen!
Actually, what we are talking about here is not the second day of the Rally of Turkey, which came to a close this evening, but Kimi’s win at the inaugural Turkish Grand Prix in 2005.
The Iceman’s memorable Formula One victory in Turkey was the sixth out of his 18 Grand Prix successes, on a circuit that coincidentally runs right next to the Rally of Turkey route this year. The second day of the rally may not have concluded with champagne for Kimi –
particularly as there is another full day of driving to tackle tomorrow – but he was still on sparkling form from start to finish.
In fact, his faultless performance on the second challenging day of the Rally of Turkey was probably just as much of a success as his triumph on the Istanbul Park circuit just under five years ago.
For someone who has completed just two World Championship rallies in a World Rally Car, Kimi’s progress was nothing short of astonishing. Starting the day eighth, he ended up sixth.

“You can’t compare the Turkish Grand Prix with the Rally of Turkey because they are so different, but for me, the rally is definitely more difficult,” said Kimi, cutting a cool figure in the service park with his Red Bull cap and trademark sunglasses. “This takes just as much concentration as winning a Grand Prix; in fact maybe more as so many things are new to me. But today was a really good day. We were able to set times that were closer to the guys in front and that’s the main thing. What I’m really pleased about is that we could do it
without taking big risks. Let’s see what happens tomorrow but for now it’s going really well and I’m feeling comfortable.”

Co-driver Kaj Lindstrom has less experience of winning Grands Prix, but he still knows a good performance when he sees one. “I’d say that today is the best time that myself and Kimi have had in a rally car together so far,” he said. “It comes from a lot of things: more time
in the car, more confidence, and more practice with the pace notes. Put all those things together and you end up with a pretty good performance, which is what we saw today.”

Back to leg 2:
Kimi Räikkönen and Kaj Lindström started the day in eighth place and used the first loop of stages to move up the leaderboard. By the end of SS10, the former F1 World Champion was already sixth overall.”

“The Citroën C4 WRC always feels easy to drive,” said the Finn. “On the asphalt I was maybe a little too careful until I realised how much grip was available. I’m pleased with our pace: it was a good day without the slightest problem. The only thing was that I stalled twice in the same place on each of the loops of stages. We improved our pace in the afternoon. Tomorrow will be a new day where we will try to keep our position to the end.”

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