Rally of Turkey day 3

総合5位フィニッシュ!

成績がよくなるたび、よかったなぁと安心した後に落ち込んでブログ書く気持ちになれない病です。夜に雨が降って、道がどろっどろになったらしく、F1と時間がかぶっていたステージはキャンセルになりました。なんて俺得。
ステージフィニッシュの時は、前の日に発見したTRTのネット放送を開いてはいたんですけど、iPhoneで流していたラジオに興奮して画面を見てなかったという…モニタみて!いますぐ!!放送してるから!!!とあの時の自分を叱りたいです。
anywayおめでとうございました。(←ルー川井ちゃんのマネ)

SS18 Deniz 1 cancelled
SS19 Mudarli 1 cancelled
SS20 Ballica 1 P7 10:23.0 +4.7 +22.5
SS21 Deniz 2 P8 10:28.1 +3.4 +39.3
SS22 Mudarli 2 P8 13:22.6 +3.0 +47.6
SS23 Ballica 2 P7 10:18.3 +6.3 +27.3
total:
4. S. OGIER 3:05:24.7 +2:02.6 +3:46.0
5. K. RAIKKONEN 3:08:23.0 +2:58.3 +6:44.3
6. F. VILLAGRA 3:09:35.4 +1:12.4 +7:56.7
7. M. WILSON 3:10:08.5 +33.1 +8:29.8
8. J. LATVALA 3:21:22.9 +11:14.4 +19:44.2

day2では、Becsy(World Rally Radioのおねーちゃん)がtwitterでエキサイトしていたので話しかけてみたところ

@fumi905 @Becsywecsy hey did u try Turkey delight?
@BecsyWecsy @fumi905 not yet, but I defo will before the rally ends!

返事キタ━━(゚∀゚)━━!!!!
day3では、SS20以降はどうなってんのか気になったので中の人達に質問を投げかけてみたら

@fumi905 @neilcole @becsywecsy @rally_of_turkey SS21 and 22 will be also cancelled?
@neilcole RT @fumi905: @neilcole @becsywecsy @rally_of_turkey SS21 and 22 will be also cancelled? > NO All afternoon stages WILL take place #WRC

返事キタ━━(゚∀゚)━━!!!!
ラリーガイズ&レディースはとてもいい人たちのようでした。

そろそろ他の人も覚えたほうがいーかなと思ってるのですが、いかんせん元々キョーミがないことを好きになるのって難しいわけで。。。とりあえず、よく壊す(らしい)らとばらさん、オット田中くんあたりをちょこっと応援してみよっかなー、みたいな。
しかし、ほんと結果がスゴイ!ってなるのは嬉しいんだけど、サーキットではもうキミには会えないんじゃないかな…って、ラリーを終えるたびに思います。かといって、昨日(上海)のAGOさんみたいな姿も、彼が以前から言っているように毎回毎回1点, 2点を争う姿も見たくはないし…私達はきっとすごく贅沢ですよね。。。

RALLY OF TURKEY 2010, FINAL LEG FOR KIMI R.
ラリートルコの3日目は、午前中の2つのスペシャルステージによって短縮された。Deniz 1とMudarli 1は、夜通し続いた激しい雨により走れなくなったため、オーガナイザーによってキャンセルされた。キミ・ライコネンはファンタスティックなラリートルコを楽しんだ。全体の5位でフィニッシュし、ラリーのポイントを更に加算し、ラリーカーでの彼の最高リザルトを記録した。キミの反応とクルマのコントロールは素晴らしかったが、グランプリのチャンピオンでもコントロールできないものがある-たとえば、火山の噴火だ。世界中から集まってきている500人のラリーチームは、トルコで足止めされている。キミとカイもそのうちの2人だ。キミの対処法は、イタリアのどこかへ飛んで、スイスの自宅への長いドライブに乗り出す、ということになるだろう。他の人々が船や列車での移動手段を試みる中、キミのシトロエン・ジュニアチームはバスでパリの本拠地へ帰還する。皮肉にも、イスタンブールのラリーベースは、オリエントエキスプレス(フランスの資本をトルコへ運んだラグジュアリーな列車サービス)の伝統的な終点であった。ラリーワールドは常にグラマラスというわけではないかもしれないが、キミは彼が上達の早い学習者であることを示したミスのないラリートルコの後、完全にそれを楽しんでいる。彼のたった9度目のラリーで、アイスマンは彼よりも経験あるドライバーの何人かに打ち勝ち、全てトップ10以内、しばしばトップ6のステージタイムを記録した。

キミ・ライコネン: とても満足しているよ。特別な問題もなかった。ペースノートによく注意を払って、ミスをしないように確認したんだ。ステージはすごくタフだった。最終日は泥だらけだったから特にね。まるで氷の上でドライブしているみたいだったよ。常に僕は学習しているけど、それはすごく素晴らしいフィーリングだ。サーキットレーシングを始めた頃に少しだけ似ている。今夜のうちに家に帰れるかは正確にはわからないけど、とてもハッピーだよ。あまり大きな問題じゃない。きっとどうにかして帰れるさ!

キミとカイ、レッドブルシトロエンの次のイベントは、5月28日-30日に行われるポルトガルラリーであるが、経験を増やすために、その前にいくつかテストを希望している。

RALLY OF TURKEY 2010, FINAL LEG FOR KIMI R.
The third day of the Rally of Turkey was shortened by two special stages this morning. Deniz 1 and Mudarli 1 were made impassable by heavy overnight rain and were cancelled by the event organisers.
Kimi Raikkonen enjoyed a fantastic Rally of Turkey, finishing fifth overall to add more points to his rally total and score his best ever result in a rally car.
But while Kimi`s reactions and car control are awesome, there are some things that even a former Grand Prix champion cannot control – such as erupting volcanoes.
More than 500 people from the different world rally teams have been left stranded in Turkey – and Kimi and Kaj are two of them. Kimi`s solution will probably consist of flying to somewhere in Italy and then embarking on a long car journey back to his home in Switzerland.
Kimis Citroen Junior Team will head back to their base in Paris on a fleet of buses, while other people are looking at solutions involving boats and trains.
Ironically, the rally´s base in Istanbul was the traditional terminus of the Orient Express, the luxury train service that used to link France´s capital with Turkey.
The world of rallying may not always be glamorousI,but Kimi is thoroughly enjoying it after a fault-free Rally of Turkey in which he showed that he is a quick learner.
On only his ninthever rally, the Iceman beat several drivers with far more experience and set stage times that were never out of the top 10 – and often in the top six.

“I am really pleased with the way it´s gone,” said Kimi.

“There was nothing particularly special; we just paid good attention to the pace notes and made sure that we made no mistakes.

The stages were really tough, particularly on the last day when it was very muddy: it felt like driving on ice. I´m learning all the time and that´s a really nice feeling: a bit like my early days of circuit racing. I´m very happy, although I have no idea exactly how we are getting home tonight. It really doesn´t matter, I´m sure we´ll find a way…!”

The next event for Kimi and Kaj in the Red Bull Citroen will be the Portugal Rally from May 28-30, but before then they are hoping to do some testing in order to increase their experience.

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