Rally of Turkey day 1

SSSで5位タイム!!!

よかったですーほんとに! なかでも、最後に行われたSSSではソルドさん、みっこさんを上回る神ドライブ…!!!
今回は新しいコースらしいということでちょっとはみんなとの差もマシになるかなーと思ってたんですが、確かカイさんいわく高速で結構タフになりそうとのことだったので…何より岩とかgkbrだったのでどうなることかと思いました。よかた!!

SS1 Darlik 1 P9 9:47.5 +1.0 +17.1
SS2 Karabeyli 1 P9 5:00.4 +4.3 +17.3
SS3 Bozgoca 1 P8 8:29.0 +7.4 +17.8
SS4 Halli 1 P8 4:56.9 +3.9 +11.9
SS5 Darlik 2 P8 9:27.8 +2.1 +16.7
SS6 Karabeyli 2 P8 4:46.4 +2.2 +11.8
SS7 Bozgoca 2 P8 8:14.8 +0.9 +15.8
SS8 Halli 2 P7 4:41.6 +2.9 +7.8
SS9 SSS Istanbul
5. K. RAIKKONEN 1:58.9 +1.2 +3.0
6. D. SORDO 1:59.0 +0.1 +3.1
7. M. HIRVONEN 1:59.3 +0.3 +3.4
8. M. WILSON 2:03.3 +4.0 +7.4
9. F. VILLAGRA 2:05.4 +2.1 +9.5
day 1 total:
7. Federico VILLAGRA 57:15.6 +1:15.4 +1:42.9
8. K. RAIKKONEN 57:23.3 +7.7 +1:50.6
9. Matthew WILSON 57:37.3 +14.0 +2:04.6

うまく言えないんですけど、ライコさんできるこなんです。。。度重なるライコプッシュ(‘A`)ウヘァってなってるWRCファンの人いっぱいいると思うんです。F1では特別な人のひとりとしてみんなが認めてくれていたけど(タイトル獲る前もね)、すごいギモンに思ってる人いると思います。きっともっと速くなるから、見ててほしいなぁ。なんて思ったりしましたー
day2はターマックがあるとのことで! たのしみです

RALLY OF TURKEY 2010, LEG ONE FOR KIMI R.
レッドブルのラリートルコ day1は、ミント、シナモン、ピスタチオ、薔薇とクルミをリポートする。これは全てロクム(“ターキッシュディライト(Turkish delight)”として世界で有名)のフレーバーである。これらのエキゾチックな味は、人を太らせる成分という現実よりもかなりロマンチックに聞こえる…澱粉と砂糖。従って、ターキッシュディライトはダイエットしている人にはお勧めしない。また、これは主に赤、黄色、もしくは緑色なので、色盲の人、もしくは信号機を制御不能なほど憎悪している人への優れたプレゼントとは言えない。このお菓子の起源については諸説あるが、一説にはスルタンが彼のたくさんの妻を喜ばせるために依頼したとある。ナポレオン、パブロ・ピカソ、ウィンストン・チャーチルは、このトルコの至宝を愛した有名な3人である。しかしキミ・ライコネンは、トルコで喜びを感じるために甘いデザートは必要としない。そして彼に翼を授けたのも、ただレッドブルではなかった。SS4でのスペクタクルなジャンプは、全てのクルマを空中数メートルに放り上げた。WRCのこれまでの4戦は、息をのむようなショーを展開している。イスタンブール中心部で行われたSSSで終わる、素晴らしい初日を終え、キミは8位のポジションにつけているが、ラリートルコのタフな2日間を残している。彼はいかなる結論もまだ出してはいない。

キミ・ライコネン: 今日はよかったよ。フィニッシュとポイント獲得を確実にするために、快適なスピードで走る戦術にすごく集中した。一日ごとにすごく違っているから、残りのラリーがどうなるかを言うのは本当に難しいんだ。だけど、僕達はすごく楽しんでいるよ。特にビッグ・ジャンプ!今日は全く問題がなくて、このクルマでのたった4回目のWRCラリーだっていうのに、午前中のあるステージではそんな感覚もなかった。すごくうまくいっているよ。
There’s obviously a lot more to come from us, so it’s simply a question of learning.
↑これむずかしい!
こうだと思うんだけど→
僕達はもっとできるはずだから、学習過程での単純な疑問なんだろうね。
もしかしてこう?→僕達にしてはできすぎだから、なんかオカシイ気がするけど。
※コメントか下のほうにある拍手ボタンでつっこみまってます↑

レッドブル・カーからの経験ある声、カイ・リンドストロームもキミのトルコでの前進を喜んでいる。

カイ・リンドストローム: 今日は、明日のチャレンジに向けて我々を勇気付ける、確実でとてもいいスタートだった。とてもタフな道と長いステージがあるので、明日はこのイベントでもっともハードな日になると考えている。しかしキミは彼のペースで全力を尽くしている。彼を悩ますものは何もない。ラリーにスイッチすることは非常に困難な挑戦であり、彼は勇敢な男だ。それはみんな既に知っていたと思うけどね!

リリースを読むたびにカイさんが好きになってきます <3 ロクム/ターキッシュディライトについてはこちらのサイトをみつけたので一緒にどうぞー

RALLY OF TURKEY 2010, LEG ONE FOR KIMI R.
Red Bull Rally of Turkey day one report Mint, cinnamon, pistachio, roses and walnut: all flavours of lokum, which is better known throughout the world as ‘Turkish delight’. These exotic flavours sound considerably more romantic than the fattening reality of the ingredients: starch and sugar.
So Turkish delight is not recommended for anybody on a diet. Nor is it a great present for people who are colour blind or have an uncontrollable hatred of traffic lights, given that Turkish delight mainly comes in red, yellow and green varieties.
There are many stories as to how the original sweet was created. One story says that it was commissioned by a Sultan to please his many wives.
Napoleon, Pablo Picasso and Winston Churchill are just three of the famous people to have loved this Turkish treasure ever since.
But Kimi Raikkonen doesn’t need sugary desserts to feel the delight in Turkey.
And it wasn’t just Red Bull giving him wings either: a spectacular jump on stage four of the Rally of Turkey launched all the cars several metres into the air.
So far, round four of the World Rally Championship has been a breathtaking show. After a great opening day that concluded with a superspecial in the centre of Istanbul, Kimi ended up in a solid eighth place overall with two tough days of the Rally of Turkey still to go. So he’s not drawing any conclusions just yet.

“It’s been good today,” said the Iceman. “We’ve really been sticking with the tactic of going at a comfortable speed in order to make sure that we get to the finish and hopefully score some points. Actually, it’s really hard to say how the rest of the rally will go because all the days are very different, but the main thing is that we’re enjoying ourselves – especially over the big jumps! We’ve had no problems at all today: on one stage this morning I didn’t have such a great feeling, but for only our fourth WRC rally in this car it’s going well. There’s obviously a lot more to come from us, so it’s simply a question of learning.”

Kaj Lindstrom, the voice of experience inside the Red Bull car, was also delighted by Kimi’s progress in Turkey. “Today was just what we were after: a nice, solid beginning to the rally that sets us up well for the challenge of tomorrow,” he said. “I think that’s going to be the hardest day of the event, as we’ve got some really tough roads and long stages. But Kimi is taking everything in his stride: nothing bothers him. Making the switch to rallying is a massive challenge, so he’s a brave guy. But I think everyone knew that already!”

3 people like this post.