KIMI LOOKS TO WORK WONDERS IN PORTUGAL

KIMI LOOKS TO WORK WONDERS IN PORTUGAL
古代の世界の七不思議。
ロードス島のColossus(巨像)、ギザのピラミッド(現存する唯一の古代七不思議)、バビロンの空中庭園(チート。実際には吊るされていなかった)、ハリカルナッソスのマウソロス霊廟(ギリシャのリーダーは死んでいても楽しめるように)、オリンピアのゼウス像(巨像より更に大きい)、エフェソスのアルテミス神殿(また、超特大を思い浮かべて)。
最後の謎はアレクサンドリアの大灯台。それが作られたのは紀元前280年頃、およそ135メートルだった。何世紀かの間は、世界で最も高い建物だった。最近ではきっと、マンハッタン中心部の低い建物と分類されるだろう。灯台が建設された島はファロスと呼ばれていた。それが、「灯台」を意味するラテン語になった。
WRC第6戦の会場となる沿岸の街、ポルトガルの「Faro」も、いくつかも精巧な灯台をもっている。アレキサンドリアの謎の影響を受けたことは疑いようがない。

レッドブルドライバーのキミ・ライコネンが、彼のたった6度目のWRCイベント、C4 WRCとの5回目のレースで表彰台に近いポジションを得ることになれば、それは8つ目の不思議になるだろう。しかしこれは、前F1チャンピオンが着実に努力している目的であり、あらゆるラリーで彼は異なる進化を示している。彼の一番最近のラリー、トルコでは、フィンランド人はエクセレントな5位フィニッシュを遂げた。彼の将来に向けての信頼性をより加速させた。
ポルトガルはいくぶんか異なる命題だ。
WRCカレンダーのクラシックのひとつであり、従って、トップドライバー達はここをよく知っている。最後のF1ポルトガルGPは1996年にエストリルで開催された。キミがF1をドライブし始める5年前。だから彼は、トップレベルで、ポルトガルで争ったことはない。彼は以前ポルトガルへ行ったことさえなかった。

「僕にとって、全てが完全に新しいって言ってもフェアだと思うよ。フランスでテストをしたけれど、レースと同じではない。他のドライバーは、僕のプログラムではなかったニュージーランドへ行っていた。そして、彼らはラリーポルトガルをよく知っている。だから僕達にとっては簡単にはいかないだろう。だけど、僕はそんなに深刻に悩まされてはいない。他の何よりも、まず学ぶために僕はここにいるわけだから。ラリーが終わった時の最終的なリザルトは、僕にとって重要ではないんだ。将来に向けて、どのくらい情報を持ち帰れるかということが全てだから。僕達はただ、一歩ずつ改善を続けているところだよ」

コ・ドライバーのカイ・リンドストロームは、それよりもかなりのポルトガル経験をもっている。1999年と2001年にレースをしているが、ラリーは国の北部、プレラリーロードショーが日曜日に行われたPortoの周辺で開催された。カイが見守る中、シトロエンのファクトリードライバー、セバスチャン・ロウブとダニ・ソルド(2人ともレッドブルのサポートを受けている)とクルマをシェアして、キミは大観衆を沸かせた。

「実際のラリーはトリッキーなイベントになるだろうが、キミが信頼を成長させていくところをいつも見ている。我々が一緒にレースに出始めてから、私の役割は実は変わってきているんだ。キミはクルマをより理解していっているので、彼をガイドするというよりはむしろ、今は、彼が自分自身で決定をする時に必要な情報をあげるだけになっている。これはキミが、どれほどラリードライバーとして本当に成長しているかのひとつの例にすぎない。我々は2人とも、週末をとても楽しみにしている」

レッドブルのプレビューはご当地ネタとかマメ知識ネタとか、仰々しい例えがあっておもしろいすねー

KIMI LOOKS TO WORK WONDERS IN PORTUGAL
There were originally seven wonders of the ancient world: the Colossus of Rhodes (a big statue), the Pyramids at Giza (the only ancient wonder that still exists), the hanging gardens of Babylon (a cheat, as they didn’t actually hang), the mausoleum at Halicarnassus (so that Greek leaders could enjoy being dead), the statue of Zeus at Olympia (apparently even bigger than the Colossus) and the Temple of Artemis at Ephesus (again, think super-size).

The final wonder was the lighthouse at Alexandria. When it was built, in around 280BC, it was around 135 metres high: making it the tallest structure in the world for several centuries. These days, it would probably be classified as a low-rise building in downtown Manhattan.

The island that the lighthouse was built on was called Pharos, which eventually became the Latin word for ‘lighthouse’ as well. Faro in Portugal, the coastal venue for round six of the World Rally Championship, also sports a number of elaborate lighthouses: no doubt inspired by the wonder of Alexandria.

It will be an eighth wonder if Red Bull driver Kimi Raikkonen gets near the podium on what will only be his sixth World Rally Championship event of any description and just his fifth event at the wheel of the Citroen Junior Team C4 WRC.

But that is the objective that the former Grand Prix champion is steadily working towards and with every rally he is showing a distinct improvement. On his last rally, in Turkey, the Finn finished an excellent fifth overall – boosting his confidence for the future.

Portugal is a somewhat different proposition. It’s one of the classics on the World Rally Championship calendar and consequently all the top drivers know it well. The last Portuguese Grand Prix was held at Estoril in 1996 – five years before Kimi started driving in Formula One – so he has never even competed in Portugal at the top level. In fact, he has never even been to Portugal before.

“It’s fair to say that everything is completely new to me,” said Kimi. “I’ve been testing in France, but it’s not the same as being in competition. The other drivers have been to New Zealand – which wasn’t on my programme – and they also know the Rally of Portugal well, so it’s not going to be easy for us. That doesn’t really bother me though, as I am here to learn more than anything else. The final result at the end of the rally doesn’t matter to me really: it’s all about how much information I can take away for the future. We’re just continuing our improvement step by step.”

Co-driver Kaj Lindstrom has considerably more experience of Portugal, having competed in 1999 and 2001. On those occasions though the rally was held in the north of the country around Porto: where a pre-rally roadshow took place on the Sunday before the start. Sharing a car with Citroen’s factory drivers Sebastien Loeb and Dani Sordo, who are also backed by Red Bull, Kimi thrilled a huge crowd while Kaj looked on.

“When it comes to the actual rally It’s going to be a tricky event, but I’m seeing Kimi grow in confidence all the time,” said Kaj. “Since we started competing together, my role has actually changed. Kimi is getting to know the car more and more, so rather than guiding him I am now just giving him the information he needs to make his own decisions. That’s just one example of how Kimi is really growing into his role as a rally driver, so we’re both really looking forward to the weekend.”

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