Rallye de Portugal DAY 3 – AGAIN: KIMI FINISHES RALLY DE PORTUGAL IN THE POINTS…

完走おつかれっしたー!
うp神が画像を大量投下してくれたのでちょっと貼っておくます。この神はようつべに動画もうpしてくれる神なんだよねー感謝感謝!

あんたはペコちゃんか何かか これも
※深爪、あれ噛んじゃってるんじゃないかなーと予てから思っていたのですが、↑これで疑惑が更に深まりますた。そしてこれよく見たらライコさんもひげ部に?!
(ノ∀`) アチャー 別に窓に映った顔チェックしてるわけではないおね
30歳男性(お腹がムーミン)とは思えないかわゆさだお、これはちょっと目をうたがった。
何か楽しいことでもあったのでしょうか
集合写真ー もうオカッパじゃん!
貼ったかどうかわるれたのでもう一回貼ります、何だこのお腹は!!! かんぺきムーミンじゃのい

画像まつりは以上でしたー

AGAIN: KIMI FINISHES RALLY DE PORTUGAL IN THE POINTS….
ポルトガルは、探索と発見の地として有名である。1497年に戻ると、ポルトガルの冒険家、バスコ・ダ・ガマは、ヨーロッパからアフリカを通って、インドまで航海した初めての人間である。大部分の人々は、これは不可能だと思った。その当時、インド洋は他のどの海との繋がっていない、大きな湖だと考えられていたからだ。しかしバスコはやめなかった。彼は、海賊からの攻撃、敵対的な先住民からの攻撃、船での熱帯病の発生などの災難を生き抜いた。彼が帰還したとき、彼は英雄として扱われ、”インド洋の提督”の称号を与えられた。
これらのことと比べると、キミ・ライコネンはラリーポルトガルで、それほど多くの問題に直面しなかった。しかしレッドブルドライバー(のキミ)は、彼がこれまでに参加した中で最もチャレンジングなモータースポーツイベントのうちのひとつだと分かった。非常に優れた経験をもつドライバー達と競ったにもかかわらず、フィンランド人は彼のC4 WRCをポイント圏内で持ち帰った – 最後のSSSで3番手タイムを記録して。
「本当にタフな週末だった。でもこれも学習過程の全てだ」と、最終日にパンクチャーとアンバランスなハンドリングでタイムを失ったキミは語った。
「他のドライバー達は過去3年間ここに来ているから、彼らのペースを上回るのはハードだった。僕の唯一の目標はラリーをフィニッシュして経験を増すことだった。だから僕達は、自分達のゴールを達成したんだ。最終日は特に難しかった。クルマのハンドリングがよくないと感じたから、安全を期してフィニッシュすることに決めた。それから、午後の最初のステージが始まった直後に、道の端にあった何かにヒットしてパンクチャーを抱えてしまった。これで多くのタイムを失った。でもここでドライブする経験を本当に楽しんだよ。ポルトガルへ来るのは実は初めてだったんだけど、すごくフレンドリーな人々のいる素晴らしい国だ。」

今年のWRCステージにおいて2007年のF1チャンピオンをガイドする最高の役目をもっている男は、彼のコドライバー、カイ・リンドストロームである。1ヶ月以上ラリーを行わなかったが、バスコ・ダ・ガマのような限界を知らない勇敢な探険家であるキミとカイは、3日間のイベントを通じてペースノートの改善に懸命に取り組み、そしてエクセレントな結果を残した。

「何事についても言えるように、常によくなっている。我々はいくつかのことを変えて、不可欠なエリアでの経験を増やした。グリップレベルの変化とたくさんのブラインドコーナーがあり、キミにとっては本当に簡単なものではなかったが、彼はラリーを通じて冷静さを保ち、多くの前進をした。彼のドライビングと彼の姿勢には本当に感心したよ。」

ポルトガルのダスティなグラベルステージを去り、キミは次のウイークエンド、全く異なる経験へと向かう。アイスマンはポーランドのバイク・スター、Taddy Blazusiakと、オーストリアのとてつもないヒルクライムコース、Erzbergで対決する。Blazusiakは彼のトライアルバイクで、キミは彼のレッドブルカラーに塗られたC4 WRCに乗る。それはキミが以前レースしていたF1サーキットとは全く異なっているが、アイスマンはチャレンジを愛している。彼はすぐに、似た何かを見つけるだろう…

AGAIN: KIMI FINISHES RALLY DE PORTUGAL IN THE POINTS….
Portugal is well known as a land of exploration and discovery.
Back in 1497, Portuguese adventurer Vasco da Gama was the first person to sail from Europe, all the way around Africa, to India.
Most people thought that this was impossible, because at the time they assumed that the Indian Ocean was not connected to any other sea: effectively making it a very large lake.
But Vasco was not put off. He survived mishaps including attacks from pirates, aggression from hostile locals, and the outbreak of a tropical disease on his ship.
When he returned he was treated as a hero and given the title of ‘Admiral of the Indian Seas’.

Compared to these trials, Kimi Raikkonen didn’t face quite so many problems on the Rally de Portugal. But the Red Bull driver still found it one of the most challenging motorsport events he has ever contested.
Despite competing against drivers with vastly superior experience, the Finn still brought his Citroen C4 WRC home in the points – having set third-fastest time on the final superspecial stage.

“It’s been a really tough weekend, but this is all part of the learning process,” said Kimi, who lost time with a handling imbalance and a puncture on the final day. “The other drivers have been here for the past three years so it’s hard to be on their pace. My only objective though was to finish the rally and gain more experience, so we have fulfilled our goal here. The last day was particularly difficult, as the handling of the car did not feel right, so we decided to play it safe and make sure of a finish. Then we hit something on the side of the road just after the start of the first stage in the afternoon and that gave us a puncture, which cost us a lot of time. I’ve really enjoyed the experience of driving here though: this was actually the first time I have ever been to Portugal and it is a really nice country, with very friendly people.”

The man with the awesome responsibility of guiding the 2007 Formula 1 World Champion through the stages of the WRC this year is his co-driver Kaj Lindstrom. Having not competed on a rally for over a month, Kimi and Kaj – fearless explorers of the limits, just like Vasco de Gama – worked hard on refining their pace notes over the course of the three-day event, with excellent results.

“Like everything else, they are getting better all the time,” said Kaj. “We changed a couple of things and increased our experience in a few vital areas. With changing levels of grip and so many blind corners, it’s really not been easy for Kimi but he’s kept his cool throughout the rally and made a lot of progress. I’ve been really impressed with both his driving and his attitude.”

After leaving the dusty gravel stages of Portugal behind, Kimi now heads for a totally different experience next weekend. The iceman will take on Polish bike star Taddy Blazusiak on the fearsome Erzberg hillclimb course in Austria. Blazusiak will be on his trials bike whereas Kimi will be racing him in the Red Bull-liveried Citroen C4 WRC.
It couldn’t be more different from the Formula One circuits of the world that Kimi used to race on. But the iceman loves a challenge, and there’s plenty more to come from him…

3 people like this post.