Rally de Portugal Review – One point and lots of happening

キミってサッカーそんな好きだったっけ? W杯は別なのかなー。イタリアのラリーに出た後はブルガリアまで、スポーツ観戦三昧みたいですー。

One point and lots of happening
これはまさに、僕たちが予想したとおりだった。ラリーポルトガルは、ヨルダンと同じくらいトリッキーだった。僕達は正確な情報を得たんだね。この2つは、カレンダーの中で最も難しいラリーだと思う。
僕達はヨルダンをフィニッシュし、ポルトガルも同じように何とかフィニッシュすることができた。これで、3戦連続でポイントを獲得したんだ。OKな結果だけど、ポルトガルはもう少しよくなり得た。
8位を手にしていたけど、僕達はいくつか問題があって、タイムをたくさんロスした。日曜日には、ラリーをフィニッシュできるだけで満足だった。日曜日午前中のパンクは腹立たしいことだったけど、よくないこともたまには起こる。これもモーターレーシングの一部分だし、僕達みんなに起こることだ。
開始早々にタイムを失ったのは、コースに出るときで、リバースを使ってクルマを押し戻さなければならなかった。そして日曜の朝。クルマのフィーリングは段々よくなっていたのに、コーナーを速く横切りすぎて、2つのホイールに大きなことが起きた。まあ、僕達はラッキーだったんだろう、ロールはしなくてすんで、戻ることができた。その後は、クルマを無事最後まで運ぶだけだった。
どんなラリーもだけど、ステージを2回目に走る時、路面が急進的に変化しているんだ。とてつもなく難しいルートで、長くて変化していた。他の場所と比べても(変化は)より大きかった。
トップドライバー達とのギャップは巨大だ。でもそれは驚くようなことじゃない。僕達はシーズンのはじめから、彼らがすごく、とても速いということをわかっていたからね。彼らと戦うためには、自分のクルマにたくさんの信頼をもって、ラリーでの多くの距離を経験しなければならない。
そして今、WRCに新しい勝者が誕生した。オジェは本当に強いラリードライバーで、惜しかったニュージーランドの後では、初めての優勝にすごくふさわしいと思う。2003年のマレーシア、僕の初めてのF1優勝の後でどれくらい嬉しかったか、すごくよく覚えている。これはレーシングドライバーにとって、いつも特別なことなんだ。
今度はイタリアのLanterna Rallyに向かう。次のWRCラリー、7月のブルガリアの前にターマックでトレーニングすることになったんだ。
その後は、ゆっくりする休みが何週かあるから、サッカーのワールドカップや他のスポーツを見まくる予定だよ。

One point and lots of happening
It was exactly how we expected it would to be: The Rally of Portugal was as tricky as the Rally of Jordan. We got the right information. I guess, these two are the most difficult rallies in the calender.

We finished the rally in Jordan and we managed to finish the rally in Portugal as well. Now we got some points from three successive races. It’s ok result, but, obviously, it could have been a little bit better in Portugal.

We had P8 in our hands, but then we had a few problems, lost a lot of time and finally we were happy just to finish the rally on Sunday. The puncture on Sunday morning was an annoying experience, but shit happens. It’s a part of motor racing and it happens to all of us sometimes.

Right in the beginning we lost time, while we went out of the road and had to push the car back using the reverse. Then on Sunday morning the feeling in the car was better and better, I cut a corner too fast and we had a big moment on two wheels. Well, we were lucky, it didn’t roll over and it came back. After that it was just a question to bring car home.

It was like in every rally that the surface changes radically, while you do the stage for a second time. Obviously, it was very difficult route all the way long and the changes, they were even bigger compared to other places.

The gap to the top guys is huge, but there is nothing surprising in that. We have known since the very beginning of this season, that the front runners are very, very quick. You have to have a lot of confidence in your car and a lot of kilometres in rally to match with them.

Now there is a new winner in WRC rally. Ogier is a really strong rally driver and deserved his first victory after coming so close already in New Zealand. Obviously, I remember well how nice feeling I’ve got after winning my first Formula One Grand Prix in Malaysia back in 2003. It’s always a special thing for a racing driver.

Now we head for the Lanterna Rally in Italy. We got an opportunity to have some training on tarmac before the next WRC rally in Bulgaria in July.

After that I will keenly watch the football world cup and some other sports, while we have some weeks to chill out.

3 people like this post.