WRC Pirelli driver blog – Kimi Raikkonen

WRC公式で読めるWRC Pirelli driver blogにキミの番がきました!
マクのファンクラブサイトで日記書いたことがあったけどすぐやめちゃったし(モンちゃんはもうちょっと書いてくれてたんだけど)、びっくりー!
シェイクダウンは最下位でしたけども、死海でリラックスできたようでなにより <3 WRC Pirelli driver blog – Kimi Raikkonen
OK, ラリーがホリデーみたいになり得るとは思ってなかったけど、ヨルダンはかなり素晴らしかったと言わなければならないね。
シェイクダウンの後、ホテルのテラスでリラックスして、死海の景色を眺める時間がちょっとあったんだ。こういう忙しい生活を送っていて、頭をからっぽにして何も考えなくていい時間があるのはうれしいよ。色んな場所に行っているのに、景色を見る時間がないなんて、何の意味があるんだろう?僕の人生は、空港とホテルとサーキットに占められたぼやけたものだったけど、今年は楽しもうと思っている。
ヨルダンは僕にとって全く新しい経験だけど、今年のほとんど全てが僕にとって新しいものだ。全体的な雰囲気も、仕事の仕方も、F1とは全然違う。だけどチャレンジは更に僕にとって大きなものだ。
今朝シェイクダウンしているとき、こんなことを考えた。C4 WRCとはまだ少しの距離しか走っていない。基本的な2, 300kmだけだ。そしていま、僕はエキスパートでもとてもタフだと言うグラベルラリーをスタートしている。だから、面白い数日間になりそうだと思ってるよ。メインの目的は学習することだ。このゲームでは、突然タイムが出るようになるわけじゃない。
ラリーの世界がすごく好きだって言わなくちゃいけないね。四角形と三角形を比べるようなものだから、F1とは比べられないけれど、全てが(F1より)リラックスしていてフレンドリーに思える。みんなが僕を歓迎してくれてるけど、僕が僕自身である空間がまだある。
シェイクダウンはすごくラフだったけど、いくつかのパートを見ることができたと思うから、いい準備になった。自分としては、ポイントはフィニッシュに近付くこと。これと同じくらい特殊なイベントのように、あらゆるステージを見る必要がある。レッキで使った車のエアコンが動かなくて少し暑かったけど、いいレッキだったよ。不思議なんだけど、シェイクダウンでラリーカーに乗ったらすごく涼しかったんだ。屋根のエアスクープは、運転する時、すごく涼しい空気を供給してくれるらしい。
まだ、力を発揮できるようになるにはもっと時間が必要な段階に僕はいるけど、全てが噛み合えば – 今までも何度かそういう瞬間があったけど – いいタイムを出したいと思っている。
僕の幸運を祈っていてね。

もちろん祈ってるよ!!!

WRC Pirelli driver blog – Kimi Raikkonen
“Okay, so I never thought that a rally could be like holidays, but I have to say that so far here in Jordan it’s been pretty nice.

After the shakedown I had a bit of a chance to relax on the terrace at the hotel and look at the view over the Dead Sea. It’s such a hectic life that it’s nice to empty your head sometimes and think of nothing much. And what’s the point of going to all these different places if you don’t take the time to look at them occasionally? My life used to be a blur of airports and circuits and hotels but I’m determined to enjoy myself this year.

Jordan is a completely new experience for me, but that’s normal as more or less everything this year is new to me. Let’s just say that the whole atmosphere and way of working here is quite different to Formula One, but the challenges are even bigger for me.

I was thinking about that this morning when I drove the shakedown: I still have so few kilometres in the Citroen C4 WRC; basically a couple of hundred and that’s it. And now I’m starting a gravel rally that even the real experts say is quite tough. So I think it’s going to be an interesting few days. The main thing is to learn: you don’t suddenly find a load of time from out of nowhere in this game.

I have to say that I really like the world of rallying so far. It’s impossible to compare it to Formula One as it would be like comparing a square to a triangle, but everything seems just a bit more relaxed and friendly. Everyone has been very welcoming, but there’s still room for me to be myself.

The shakedown this morning was quite rough, but I think we could see some parts of the rally that are like this too, so it was good preparation. For me the main thing is going to be reaching the finish, as on an event that is as specialised as this one, you really need to see every stage. We had a good recce, although it was a bit warm as the air conditioning wasn’t working in the recce car. Strangely, it was actually cooler in the rally car at shakedown – as you have a huge air scoop in the roof that gives you a pretty good supply of cool air once you’re moving.

I’m still at the stage where there’s more time to come out of me than anything else. But if it all comes together – and even up to now, there have been a few moments where that has started to happen – I’d like to set a few decent times. Wish me luck…”

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